سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۷:۰۵

اخبار

آموزش نحوه کار با سامانه هشدار سریع در مرکز فارس

با حضور رئیس سلامت کار سازمان ، آموزش نحوه کار با سامانه هشدار سریع در بهداشت و درمان صنعت نفت فارس صورت پذیرفت.

به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان ، یکی از راهکارهای مهم کاهش خطرپذیری در مناطق پیشرو در حوزه مدیریت بحران، راه اندازی سامانه های هشدار سریع و انجام اقدامات مرتبط است که با توجه به تاثیر آن در کاهش خسارات ، تلفات و حوادث ثانویه در مقایسه با هزینه و زمان اجرا بسیار حائز اهمیت می باشد.

بر همین اساس ، سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت اقدام به راه اندازی نمود و استفاده کارآمد از این سامانه را در دستور کار خود قرار داد.

در این سامانه بیما ری های واگیردار ، سندرم ها و حوادث از تمام مناطق و زیر منطقه های تحت پوشش بهداشت و درمان صنعت نفت بر طبق استان و شهرستان ثبت می شود.

توجه به این که بیماری های نو پدیدی ، دامنه بسیار گسترده تر و پیچیده تری نسبت به گذشته پیدا کرده است و الزام گزارش دهی ، حتی یک نوع از این بیماری ها در هر کشوری ظرف 48 ساعت از موازین مقررات بین المللی می باشد ؛ لذا در راستای اجرای این مقررات و جلوگیری از ایجاد تبعات سنگین اقتصادی ، تجارتی و سلامتی ، ستاد سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت نیز خود را موظف نمود تا این مهم به نحو احسن در مجموعه صنعت نفت پیاده سازی شود.

به همین منظور و در همین راستا نیز ، اعضای کمیته بحران بهداشت و درمان صنعت نفت فارس با حضور دکتر فریدنیا ( رئیس سلامت کار ) ، مهندس جوزانی ( کارشناس ارشد بهداشت) و خانم همتی ( کارشناس سلامت کار و خانواده) سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در شیراز ؛ در یک دوره آموزش با سامانه هشدار سریع آشنا شدند و نحوه کار با این سامانه را فرا گرفتند.

 

۶ خرداد ۱۳۹۶ ۱۴:۱۰
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۸۷۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید