سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۸:۰۱

اخبار

به همت تیم بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان:

واکسیناسیون شاغلان صنعت نفت استان فارس آغاز شد

رییس بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان گفت: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز، هماهنگی کارشناسان HSE و امور کارکنان شرکت های صنعت نفت استان و به همت تیم بهداشت و درمان صنعت نفت منطقه فارس، واکسیناسیون شاغلان صنعت نفت استان فارس در شیراز، آغاز شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان، دکتر محسن تندر در این خصوص، اظهار کرد: بر این اساس، واکسیناسیون شاغلان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی، منطقه پنج عملیات انتقال گاز، شرکت گاز استان فارس، شرکت خط لوله و مخابرات نفت منطقه فارس، شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه فارس و واحدهای شرکت ملی نفت ایران انجام می شود و در صورت عدم بروز هر گونه مشکلی، این مهم تا واکسینه شدن تمامی کارکنان ادامه خواهد داشت.


رییس بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان، گفت: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون، افزون بر یکهزار و 400 دوز واکسن تحویل گرفته و تزریق شده است.

 

وی ضمن سپاسگزاری به جهت مساعدت های همکارانِ دانشگاه علوم پزشکی شیراز،اضافه کرد: ادامه روند واکسیناسیون در هر نوبت، بر اساس زمانبندی اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز صورت گرفته و این امر در یکی از سالن های مشخص شده برای تزریق واکسن به انجام می رسد.

 

 دکتر تندر با تاکید بر اینکه تاکنون عارضه قابل توجهی متوجه افرادی که واکسینه شدند مشاهده نشده است، گفت: خوشبختانه هیچ عارضه قابل توجه و نگران کننده‌ای گزارش نشده است و در صورت بروز برخی عوارض مختصر  نظیر بدن درد، تب و لرز جزئی، این عوارض در مدت زمان کوتاهی برطرف می شود.


رییس بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان در پاسخ به خبرنگار واحد روابط عمومی این مرکز در خصوص میزان واکسن مورد نیاز بهداشت و درمان منطقه فارس برای رسیدن به مرحله ثبات، گفت: بدیهی است که چنانچه افراد بیشتری در جامعه واکسینه شوند طبیعتا به مرحله ثبات در شیوع بیماری نزدیک می شویم اما به نظر می رسد اگر واکسیناسیون نیمی از جمعیت این مرکز صورت گیرد قطعا به مرحله ثبات و پایداری دست خواهیم یافت.

 

گفتنی است؛ در روزهای گذشته نیز واکسیناسیون شاغلان شرکت پالایش نفت شیراز و مجتمع پتروشیمی شیراز به ترتیب، در شهرستان زرقان و مرکز سلامت کار مجتمع پتروشیمی، با هماهنگی مرکز بهداشت زرقان و مرودشت در حال انجام است و در این راستا، بیش از دو سوم پرسنل تاکنون نوبت اول واکسن را دریافت کردند.

 

پیش از این، همزمان با انجام واکسیناسیون در شیراز، واکسیناسیون کارکنان شرکت پالایش نفت لاوان نیز تحت مدیریت تیم این پالایشگاه،انجام شد و بیش از هزار نفر از شاغلان این مجموعه توسط تیم بهداشت و درمان منطقه فارس،نوبت اول واکسن را دریافت کردند.

۱۳ شهریور ۱۴۰۰ ۱۳:۳۰
تعداد بازدید : ۷۸۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید