سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۵:۴۹

اخبار

بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان در امر واکسیناسیون پیشرو است

رییس بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان گفت: این مرکز چه در امر واکسینه کردن کارکنان بهداشتی و درمانی و چه جمعیت تحت پوشش، نسبت به سایر مراکز چهارده گانه سازمان، پیشرو است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان، دکتر محسن تندر در این خصوص؛ توضیح داد: از تاریخ یازدهم اسفند ماه 1399 واکسیناسیون کرونا جهت کارکنان بهداشتی ودرمانی شیراز و مراکز تحت پوشش آن با چهار نوع واکسن اسپوتنیک ، استرازنکا ، بهارات ، و سینوفارم آغاز شد و تاکنون حدود 95 درصد این کارکنان واکسینه شده اند . 


وی افزود: پس از رایزنی و عقد تفاهم نامه با معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و ایجاد زیر ساخت های لازم جهت انجام واکسیناسیون درمانگاه شماره 2 واقع در خیابان شبان شیراز، مورد تایید قرار گرفت و از تاریخ دوم خرداد ماه 1400 ، رسماً واکسیناسیون جمعیت تحت پوشش آغاز گردید . 


رییس بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان، اضافه کرد: البته ذکر این نکته پر اهمیت است که فرآیند واکسیناسیون در مقاطعی تحت تاثیر ورود و عدم ورود واکسن به کشور قرار گرفته و با وقفه همراه بوده است.


دکتر تندر گفت: به منظور تسهیل و تسریع روند واکسیناسیون اطلاعات افراد واجد شرایط، به همت همکاران واحدهای مختلف این مرکز، وارد سامانه سیب می شود و این اطلاعات در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار می گیرد.


وی در خصوص سهمیه روزانه واکسن به این مرکز عنوان کرد: در حال حاضر سهمیه واکسن به صورت روزانه از سوی مرکز بهداشت دریافت و بر اساس سند ملی به گروه های هدف اطلاع رسانی می شود.


دکتر تندر از نحوه اطلاع رسانی روز تزریق واکسن گفت و ابراز کرد: به منظور پیشگیری از هرگونه ازدحام و رعایت تکریم، افراد بر اساس پیامک نوبت دهی که از طریق روابط عمومی اعلام می شود در محل، حاضر می شوند و با رعایت فاصله و پروتکل های بهداشتی امر واکسیناسیون برای آن ها صورت می پذیرد.


رییس بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان افزود: فعالیت مرکز واکسیناسیون همه روزه به جز ایام تعطیلات از ساعت 8-12 است و تاکنون بیش از 3 هزار و 500 دوز واکسن جهت جمعیت تحت پوشش بهداشت و درمان صنعت نفت فارس تزریق شده است و روزانه 200 تا 300 دوز واکسن به این مجموعه تعلق می گیرد . 


وی اضافه کرد: همزمان با انجام واکسیناسیون در شیراز، واکسیناسیون کارکنان شرکت پالایش نفت لاوان نیز تحت مدیریت تیم مجموعه این پالایشگاه، در حال انجام است و بیش از 650 دوز واکسن تا به امروز، تزریق داشته ایم . 


به گفته دکتر تندر، تاکنون 99 درصد از کارکنان و کادر درمان بهداشت و درمان صنعت نفت منطقه هرمزگان نیز با همکاری دانشگاه علوم پزشکی این منطقه در مراکزی که از طریق مجموعه دانشگاه هماهنگ شده بود، واکسینه شدند.
 
۱۳ اَمرداد ۱۴۰۰ ۱۱:۰۰
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۸۱۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید