سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۰:۲۱

اخبار

ممیزی مراقبتی؛کنترل استمرار اجرای سیستم مدیریتی است

ممیزی مراقبتی یک ممیزی دوره ای است که توسط ممیز شخص ثالث انجام می گیرد و هدف آن نظارت بر روی سازمان است تا الزامات استاندارد ایزو را رعایت نموده باشد ؛ نهاد گواهی دهنده به صورت دوره ای (معمولاً سالیانه) مشتریان خود را ممیزی می کند تا بتواند عدم انطباق ها را شناسایی کند و مطمئن شود که الزامات سیستم به خوبی در سازمان اجرا شده است ؛ ممیزان باید در این ممیزی بهبود را مشاهده کنند و مطمئن شوند که سازمان یک سال است که الزامات سیستم را پیاده سازی می کند.

به گزارش واحد اطلاع رسانی و روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان ، در راستای بهبود عملکرد و ارتقاء رضایت ارباب رجوع ، با رویکرد افزایش بهره وری مرکز ، ممیزی مراقبتی سیستم مدیریت کیفیت بر اساس استاندارد  E8p Forum با حضور ارزیابان شرکت لترینای یوینان انجام شد.

در این بازدید، ممیزان رسمی این شرکت ، به تمام واحدهای شرکت مراجعه نمودند و ضمن بررسی رویه اجرای هر فرآیند به بررسی سوابق و مستندات موجود پرداختند.

مریم کوچکی در این باره گفت : خرداد ماه سال گذشته بود که بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان ، گواهینامه HSE-MS را از شرکت لترینای یونان دریافت نمود.

کارشناس HSE بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان از ممیزی مراقبتی گفت و افزود: دریافت گواهینامه سیستم مدیریت HSE  آن طور که برخی تصور می کنند پایان راه نیست، بلکه آغاز راهی به سوی بهبود مستمر است.

وی گفت: سازمان می بایست سیستم مدیریت استقرار یافته را در طول زمان زنده و پویا نگهدارد و برای بهبود این سیستم تلاش کند.

کوچکی اضافه کرد: در همین راستا، شرکت صادر کننده گواهینامه سیستم مدیریت HSE برای کسب اطمینان از حفظ و نگهداشت سیستم مدیریتی که سازمان استقرار داده است، به طور دوره ای اقدام به ممیزی سازمان می نماید.

این کارشناس HSE در مرکز فارس عنوان کرد: این دسته از ممیزی ها با نام ممیزی مراقبتی شناخته می شوند و پس از صدور سیستم مدیریت HSE  ، گواهینامه مذکور تا 3 سال دارای اعتبار است به این شرط که طی 2 سال آتی 2 ممیزی مراقبتی در سازمان انجام گیرد.

کوچکی بیان کرد: معمولاً در ممیزی های مراقبتی مدارک و مستندات دیگر بار مورد بررسی قرار نمی گیرند (البته به جز مدارکی که در این فاصله زمانی تغییر یافته اند) بلکه بیشتر هدف آن است که استمرار اجرای سیستم مدیریتی کنترل شود.

به گفته وی ، در صورتی که سازمان در ممیزی مراقبتی موفق باشد، اعتبار گواهینامه سیستم HSE توسط شرکت صادر گواهینامه تمدید می شود و چنانچه سازمان نتواند عدم انطباق های احتمالی را برطرف کند، امکان ساقط کردن گواهینامه سیستم مدیریت سلامت ایمنی و محیط زیست از حیث اعتبار وجود خواهد داشت.

ممیزی مراقبتی بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان بر اساس استاندارد E8pForum ، توسط شرکت لترینای یونان ، در بیست و هفتم اردیبهشت جاری با موفقیت انجام شد و این مرکز موفق به تمدید گواهینامه اعتباری خود گردید.

 

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۰۸:۴۰
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۱,۲۲۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید