سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۰:۰۱

اخبار

در بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان صورت گرفت:

اجرای مدیریت بیماری ها در شرایط پاندمی کووید 19 از طریق مراقبت غیرحضوری

بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان همزمان با سایر مناطق، طرح مدیریت بیماری ها در شرایط پاندمی کووید 19 از طریق مراقبت غیرحضوری را اجرایی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان، از آنجا که ویروس کووید 19 به سرعت در سرتاسر جهان در حال رواج بوده وچالش های عظیم بهداشتی، اقتصادی و اجتماعی را برای جوامع به وجود آورده است، علاوه بر افزایش مسئولیت و فعالیت ارائه دهندگان خدمات سلامت ، هزینه های بهداشتی و درمانی را نیز افزایش داده است .

لذا در برنامه های مراقبتی ، اجرای بهینه مراقبت غیرحضوری متناسب با شرایط و به عنوان جایگزین مراقبت های حضوری امکان دسترسی مناسب به مراقبت های بهداشتی درمانی بیماران را فراهم می نماید . به گونه ای که منجر به شیوع کووید 91 و ایجاد اختلال سیستم های سلامت به دلیل کمبود کادر درمان و تجهیزات پزشکی نمی گردد .

 

اجرای مدیریت بیماری ها در شرایط پاندمی کووید 19 از طریق مراقبت غیرحضوری 8

 

در همین راستا، بر اساس دستوالعمل سازمان و به همت تیم ارائه دهنده خدمات مراقبت غیرحضوری متشکل از مدیران و کارشناسان واحد بهداشت خانواده و آمار و برنامه ریزی در بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان، خدماتی از قبیلِ انجام مراقبت های تسکینی به افراد آسیب پذیر که به علت محدودیت تردد ، قرنطینه ،افزایش مشکلات زندگی و اقتصادی، مستعد تشدید بیماری واگیر، غیر واگیر و مشکلات سلامت روان هستند ،  کاهش انتقال COVID-19 و شیوع آن در بین بیماران، خانواده ها و پزشکان و افراد در معرض خطر، کاهش تردد افراد در معرض خطر بالا ) افراد مسن و دارای بیماری های زمینه ای ( به بیمارستان و سایر مراکز، کاهش استفاده از منابع مراقبت های سلامت که تحت فشار بوده وافزایش دسترسی به شرایطی با حداقل خطر انتقال ؛ ارائه می شود.

 

اجرای مدیریت بیماری ها در شرایط پاندمی کووید 19 از طریق مراقبت غیرحضوری 7

 

همچنین؛ غربالگری سریع بیماران و مدیریت روانی جامعه بخصوص بیماران، معاینه موثر پزشک و بررسی علایم بیماری قبل از حضور در مرکز، پرسش و یا دریافت مشاوره از پزشکان ، درمانگران و مراقبین سلامت بدون نیاز به حضور بیمار، پیگیری بیماران کووید  91 و مراقبت های غیر حضوری، بهره مندی از خدمات کارکنان بهداشتی قرنطینه شده در منزل) به علت ابتلا یا در معرض COVID-19، اخذ مشاوره تخصصی و فوق تخصصی برای درمان بیماران ) از طرف پزشکان عمومی، متخصص و  ... از دیگر اقدامات مورد ارائه این دستورالعمل است.

بر این اساس، برای انجام مراقبت های غیر حضوری با کیفیت، لازم است از سوی تیم مجری، به آماده سازی فضای تماس تلفنی و یا تصویری و اطلاعات قبلی بیمار توجه ویژه گردد.

گفتنی است؛ در حالی که انجام خدمات غیرحضوری از ابتدای شیوع کرونا در بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان آغاز و انجام شد لذا، اجرای این دستورالعمل خاص از ابتدای آذر ماه اجرا و همچنان ادامه دارد.

اجرای مدیریت بیماری ها در شرایط پاندمی کووید 19 از طریق مراقبت غیرحضوری 6

۲۲ آذر ۱۳۹۹ ۱۴:۲۴
تعداد بازدید : ۷۲۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید