سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۰۱:۱۹
 

اخبار

به مناسبت گرامیداشت روز پزشک:

برای مهار کرونا جامعه جهانی در مسیر توسعه دانش زیست پزشکی حرکت کند

رییس پلی کلینیک بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان بر این باور است که احساس ضعف بشر از کنترل یک همه گیری ویروسی باعث خواهد شد تا به زودی جامعه جهانی با سرعت، جدیّت و تلاش بیشتری در مسیر توسعه دانش زیست پزشکی حرکت کند و در عین حال اعتماد، ایمان و توکل انسان ها بر خداوند هم بیشتر خواهد شد و تنها از این مسیر است که می توانیم به یک جامعه ایده آل برسیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان، همزمان با گرامیداشت روز پزشک و در همین راستا، به سراغ دکتر علیرضا پیشوا از پزشکان پیشکسوت بهداشت و درمان صنعت نفت رفتیم.
دکتر پیشوا، پزشک عمومی و رییس پلی کلینیک بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان است که این روزها همانند سایر پزشکان، در خط مقدم بسیج ملّی مبارزه با کرونا مشغول ارائه خدمات بهداشتی و درمانی است.
آنچه اهمیت کار این پزشک متعهد را پس از 29 سال سابقه کاری، دو چندان می کند این است که حرفه خود را بر اوقات خوش زندگی، مغتنم شمرده و به طور مستمر دوشادوش سایر همکارانش چه در اوقات عادی کاری و چه در ایام مواجهه با بحران کرونا، همچنان مشغول ارائه خدمات است.
دکتر پیشوا در هم صحبتی کوتاهی با خبرنگار واحد روابط عمومی این مرکز، با تبریک روز پزشک به همه دست اندرکاران و همه فعالان حوزه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: امیدوارم خادمان سلامت همیشه و در همه احوال، دست در دست هم پاسدار سلامت جامعه و عامل ایجاد محیط امن برای زندگی مردم باشند.

رییس پلی کلینیک بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان با اشاره به اتفاقاتی که بعد از شروع همه گیری کرونا پیش آمد، گفت: بعد از تشکیل ستاد بحران در کشور، در مراکز ما نیز فعالیت های این ستاد شروع شد.

وی افزود: تشکیل این ستاد در سراسر کشور و تمامی مراکز درمانی، در حالی بود که بعد از نخستین روزهای شیوع آلودگی در کشور چین و به دلیل احتمال ورود آلودگی به کشور و تمامی استان ها، فعالیت های آموزشی در حوزه کنترل عفونت و همچنین تامین اقلام مورد نیاز شروع شده بود و خدا را شاکریم در این زمینه، به لطف خدا و همکاری کلیه کارکنان در تمامی رده های کاری، هیچ گونه کم کاری در بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان نیز صورت نگرفت.

دکتر پیشوا اضافه کرد: با استفاده از ظرفیت های موجود در بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان، با توجه به وجود کادر درمانی متعهد و متخصص در آزمایشگاه، رادیولوژی، حوزه پرستاری، کنترل عفونت، بهداشت، خدمات پشتیبانی، آموزش، سایر واحدها نظیرِ عمومی، تخصصی، طب صنعتی، بهداشت خانواده و...؛ توانستیم تا کنون کارنامه قابل قبولی را در این زمینه ارائه کنیم.

این مسئول در بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان عنوان کرد: معتقد است که همکاران ما در نظام سلامت ایران از آخرین دستاوردهای پزشکی، علمی و امکانات روز دنیا در تشخیص و درمان بیماری استفاده می کنند، اما در نهایت عامل اصلی برای تبدیل همه این امکانات به یک حرکت موفق و پاسخگوئی به نیاز بیماران منوط به لطف خداست.

وی افزود: توکل ما همچنان بر خداست و معتقدیم که خداوند ساختار طبیعت را به شکلی پایه گذاری کرده است که ما انسان ها باید اقدام کنیم تا خداوند خودش برکت را بدهد و به همین دلیل توکل به درگاه خدا همواره مورد توجه قاطبه کادر بهداشت و درمان بوده و خواهد بود.

وی با اشاره به نتایج همه گیری کرونا و تبعات پزشکی و اجتماعی این همه گیری جهانی تصریح کرد: همه گیری کرونا با همه سختی ها و ضررهایی که داشت، فرصت هائی را با خود به همراه آورد، علاوه بر توجه عمومی به موضوع پیشگیری و بهداشت فردی، نقص دانش بشری را در حوزه پزشکی و علوم اجتماعی روشن کرد.

دکتر پیشوا در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن تشکر از همکاری و همراهی مردم در رعایت اصول پیشگیرانه فردی و اجتماعی گفت: از همه مراجعان، همکاران و خانواده های آن ها خواستاریم تا به مانند چند ماه گذشته به توصیه های پزشکی گوش دل فرا دهند تا با رعایت نکات بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی بتوانیم با موفقیت از این مرحله عبور و به مرحله ایمنی نسبی و کلّی برسیم.

وی اصل و اساس مقابله و کنترل این بیماری را همراهی و همدلی مردم با تیم بهداشتی و سلامت دانست و بیان داشت: افراد در صورت عدم انجام کارهای ضروری از منزل خارج نشوند، از تجمعات اجتناب، کارهای غیر ضروری را به تعویق انداخته و در فرصت مناسب انجام دهند تا با شکست کرونا بتوانیم نعمت هایی که این بیماری از ما سلب کرده پس از پیروزی با طیب خاطر و به راحتی انجام دهیم.

 

به مناسبت گرامیداشت روز پزشک/ برای مهار کرونا جامعه جهانی در مسیر توسعه دانش زیست پزشکی حرکت کند 1

۱ شهریور ۱۳۹۹ ۱۰:۵۲
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۸۰۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید