سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ۰۷:۲۰

اخبار

رییس بهداشت و درمان صنعت نفت استان بوشهر و خارگ اعلام کرد:

ارایه خدمات بهداشتی و درمانی به بیش از 910 هزار نفر در سال گذشته

بهداشت و درمان صنعت نفت استان بوشهر و خارگ طی سال گذشته به بیش از 910 هزار نفر خدمات بهداشتی و درمانی ارایه کرد.

به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر، رییس بهداشت و درمان صنعت نفت استان بوشهر و خارگ گفت: از این تعداد 559 هزار 508  نفر از آنان را ساکنین بومی و 350 هزار و 698 نفر را کارکنان رسمی صنعت نفت و خانواده های آنان تشکیل می دهند.
دکتر وحید مالکی افزود: در بخش های بستری و اتاق عمل که جزو قسمت های پر هزینه خدمات درمانی است، حتی تا 90 درصد کل مراجعین را افراد غیر شرکتی تشکیل می دهند به گونه ای که از مجموع سه هزار و 627 عمل جراحی انجام شده، دو هزار و 660عمل جراحی مربوط به ساکنین بومی منطقه بوده است.
وی افزود: از مجموع 479 سزارین و زایمان انجام گرفته نیز411 نفر مربوط به مادران غیرشرکتی بوده و از چهار هزار و 975 بیمار بستری شده تعداد چهار هزار و 483 نفر از ساکنین بومی بوده اند.
 
دکتر مالکی با بیان این که از کارهای مهم انجام شده در بخش درمان در سال 1398، افزایش پزشکان متخصص و فوق تخصص در منطقه بوده است، یادآور شد: در سال 1398 پزشک فوق تخصص گوارش و پزشک متخصص پوست ،پزشک متخصص کلیه و مجاری ادراری در بیمارستان توحید جم شروع به کار کردند که به این ترتیب رشته های تخصصی پزشکی این بیمارستان توحید جم به 15رشته افزایش یافت.
 
رییس بهداشت ودرمان صنعت نفت بوشهر و خارک در رابطه با فعالیت های انجام شده در بخش طب صنعتی  وپزشکی خانواده این منطقه گفت: در سال 1398 حدود 10 هزار پرسنل رسمی و قراردادی , و بالغ بر 1800 نیروی پیمانکار  تحت معاینات دوره ای قرار گرفتند که نتایج آن توسط  پزشکان متخصص طب کار بررسی شده است. در بخش پزشکی خانواده نیز تعداد پرونده های تشکیل شده برای خانواده ها در 2 مرکز پزشکی خانواده شهرک شهید تندگویان و پردیس از 3230 پرونده در سال 1397 به 3400 پرونده در پایان سال 1398 افزایش یافته که بیانگر رشد 5 درصدی فعالیت در این بخش است.
 
وی افزایش فعالیت های آموزشی در سال 1398 را از نکات قابل توجه دانست و گفت : در سال 1398 جمعا 62 جلسه و کارگاه و دوره آموزشی برای پرسنل شاغل در این بهداری و همچنین جمعیت طبی تحت پوشش برگزار شد که دوره های آموزشی تخصصی و شغلی بیشترین تعداد دوره ها و شرکت کنندگان را به خود اختصاص دادند.همچنین 16 امتیاز بازآموزی مدون جهت پزشکان و پرستاران (تروما،مسمومیت ها ،احیا قلبی ریوی بزرگسالان،احیائ قلبی ریوی نوزادان و اطفال) طی سال 1398 با همکاری واحد آموزش برگزار شده است که جزو الزامات وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی بوده است.
به گفته وی همزمان 11 طرح توسعه ای نیز در بیمارستان توحید کلنگ زنی شد و همچنین راه اندازی بخش بستری 23 تخت خوابه مخصوص بیماران کرونایی در این بیمارستان و بازسازی بخش بستری جدید 12 تخته و راه اندازی بخش ایزوله تنفسی از دیگر اقدامات انجام شده در سال گذشته بود.
 


۱۸ تیر ۱۳۹۹ ۱۵:۵۲
تعداد بازدید : ۳۳,۹۹۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید