سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۰۰:۵۷
 

اخبار

نجات بیمار قلبی از مرگ حتمی با تلاش کادر درمان بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان

رییس مرکز سلامت کار شرکت پالایش نفت لاوان گفت: تیم درمان شرکت پالایش نفت لاوان موفق شد با انجام به هنگام احیای قلبی ریوی، جان یک بیمار دچار ایست کامل قلبی را از مرگ حتمی نجات دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان، دکتر پاشا گنجوی، در این خصوص گفت: بیمار، شکرالله منصوری ۵۴ ساله از کارکنان واحد تعمیرات نوسازی شرکت پالایش نفت لاوان می باشد که در یکم فروردین ماه ۹۹ در منزل دچار درد قلبی شده و متعاقب آن، دو نوبت در فروردین ماه جاری بالون و استنت گذاری عروق کرونر قلبی برای ایشان انجام گرفته است.

رییس مرکز سلامت کار شرکت پالایش نفت لاوان افزود: بیمار حوالی ساعت ۱۲ ظهر روز یکشنبه مورخ بیست و پنجم خرداد ماه جاری،  در رستوران شرکت پالایش نفت لاوان، دچار سنکوپ و افت ناگهانی هوشیاری شده و نقش زمین می گردد و پس از انتقال با آمبولانس به درمانگاه صنعتی لاوان، ایست کامل قلبی تنفسی تشخیص داده شد.

وی ادامه داد: بلافاصله عملیات احیاء قلبی ریوی آغاز و پس از مونیتورینگ دفیبریلاسیون به وسیله دی سی شوک انجام شد و پس از حدود چهار دقیقه عملیات CPR خوشبختانه منجر به برگشت ضربان قلب و جریان خون (ROSC) و تنفس بیمار گردید.

رییس مرکز سلامت کار شرکت پالایش نفت لاوان اضافه کرد: پس از گرفتن نوار قلب و تشخیص سکته قلبی اقدامات دارویی تکمیلی نیز برای بیمار انجام شد‌ و حدودا پس از دو ساعت ونیم، در ساعت۱۴:۳۰ بیمار به همراه اسکورت طبی و به وسیله هلی کوپتر به بیمارستان جزیره کیش انتقال یافت و با تشخیص سکته وسیع قلبی(extensive MI) در بخش ICU بستری گردید.

به گفته دکتر گنجوی، با گذشت چهار روز از بستری و با بهبودی نسبی، بیمار ترخیص شده و به محل سکونت خود در شهرکرد انتقال یافت.

گفتنی است؛ دکتر پاشا گنجوی؛ رییس مرکز سلامت کار شرکت پالایش نفت لاوان و خیراله اسفندیاری؛ پزشکیار این منطقه،  وظیفه انجام عملیات احیای بیمار یاد شده را برعهده داشتند.

نجات بیمار قلبی از مرگ حتمی با تلاش کادر درمان بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان 1

*پالایشگاه لاوان یا شرکت پالایش نفت لاوان، یکی از شرکت‌های تابعه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در استان هرمزگان است، که خود یکی از چهار شرکت مادر تخصصی وزارت نفت ایران است.

 

۱ تیر ۱۳۹۹ ۱۲:۱۱
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۱,۱۸۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید