سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ۲۱:۳۹
 

اخبار

هشدار رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر و خارگ به مردم نسبت به افزایش بیماران کرونایی

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر و خارگ نسبت به شیوع گسترده کرونا در سطح استان بوشهر و شهرستان جم هشدار داد و گفت : وضعیت استان بوشهر در موضوع کرونا در وضعیت قرمز می باشد که این شایسته مردم خوب استان و شهرستان نیست.
به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر،دکتر مالکی در گفت گوی ویژه با واحد روابط عمومی این بهداشت و درمان بیان کرد: در شرایط کنونی که استان بوشهر در پیک قرار دارد از مردم انتظار داریم و هشدار می دهیم این بیماری بسیار خطرناک است و همه مردم استفاده از ماسک و شستشوی دستها را جدی بگیرند.
 نسبت به کرونا احساس خطر کنید
وی با بیان اینکه وضعیت افزایش بیماران کرونایی در استان بوشهر اسفناک است ادامه داد : اگر مردم اصول بهداشتی را رعایت نکنند ، افراد دارای بیماری زمینه ای با حال بد به بیمارستان مراجعه می کنند و قطعا در این برهه که در اوج این بیماری هستیم بسیار خطرناک خواهد بود.
دکتر مالکی گفت:مبارزه با ویروس کرونا نیازمند همکاری همه مردم است و اگر مردم همکاری نکنند هرچقدر برنامه ریزی و محدودیت ها ایجاد شود موفقیت آمیز نخواهد بود.
نقاهتگاه به کمک مبارزه با کرونا آمد
دکتر مالکی با بیان اینکه پزشکان و کادر درمانی در صف اول مبارزه با کرونا هستند اظهار داشت : باید کرونا را جدی گرفت، چرا که با شرایط کنونی با راه اندازی نقاهتگاه 75 تخته در منطقه عسلویه تعدادی از مبتلایان به کرونا دوران نقاهت بستری خود را در این نقاهتگاه میگذرانند.
ایشان در ادامه افزود: در برهه فعلی ضرورت دارد در جلوگیری از برپایی تجمع ها قاطعانه رفتار کنیم و همه ما در این مورد موظف و مسئول هستیم .
توصیه به HSE شرکت ها به الزام کارکنان در استفاده از ماسک
دکتر مالکی با اشاره به الزام کارکنان به استفاده از ماسک اظهار داشت : در جهت حفظ سلامت کارکنان به واحد HSEشرکت های نفت و گاز و پتروشیمی منطقه توصیه می نمایم برای الزام کارکنان در استفاده از ماسک در سرویس های ایاب و ذهاب  ،محل کار ،شستشوی مرتب دست ها و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در جهت قطع زنجیره انتقال این ویروس همکاری لازم را به عمل آورند
دکتر مالکی با اشاره به گرم تر شدن هوا در این منطقه و استفاده بیشتر از کولر در فضای سربسته بر تهویه مناسب تاکید کرد و گفت: در این خصوص توصیه می شود جریان هوا توسط سیستم های تهویه و با هوای جاری از طریق پنجره ها استفاده شود تا احتمال آلودگی به این ویروس کاهش یابد.
وی اضافه کرد: بنده در مورد آمار بیماران کرونا رفرنس ستاد ملی کرونا،استانداری بوشهر و دانشگاه علوم پزشکی بوشهر را ملاک قرار مید هم و وظیفه مردم در رابطه با این بیماری عدم توجه به شایعات و توجه جدی به اطلاع رسانی و آگاهی دهی مراکز مطمئن از جمله وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ،دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و کانالهای رسمی می باشد.
افزایش ناگهانی موارد قطعی کرونا در خرداد ماه سال جاری نسبت به سه ماه قبل
 وی با اشاره به افزایش آمار مراجعین کرونا در مناطق جم و عسلویه تصریح کرد:با همکاری واحدهای EOC (مرکز عملیات اضطراری) و ERT (تیم واکنش سریع ) بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر و خارگ،مبتلایان که اکثرا بی علامت و یا گاها با علامت های خفیف هستند شناسایی می شوند و پایش و پیگیری روزانه آنها انجام می گیرد.
دکتر مالکی با اشاره به اینکه طی یک ماه اخیر با مراجعات بسیار گسترده بیماران روبه رو شده ایم افزود: از اسفند ماه سال گذشته تاکنون 76 هزار مراجعه کننده به بیمارستان توحید جم و مراکز درمانی نفت داشته ایم که تعداد 83 نفر از آنها در بیمارستان توحید جم بستری شده اند.
رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر و خارگ با هشدار به مردم در خصوص رعایت کردن پروتکل های بهداشتی اعلام کرد:در مراجعین مراکز درمانی نفت در سطح استان طی خرداد ماه سال جاری نسبت به اردیبهشت ماه 35 درصد افزایش در افراد مشکوک به کرونا داشته ایم و تعداد موارد مثبت در شهرستان جم طی خرداد ماه نسبت به سه ماهه قبل ،نزدیک به 10 برابر بوده که آمار زیادی می باشد.
دکتر مالکی گفت : متاسفانه در خردادماه سال جاری تعداد 2 نفر مبتلا به کرونا در شهرستان جم نفر جان خود را  از دست داده اند.
۴ تیر ۱۳۹۹ ۱۰:۱۹
تعداد بازدید : ۳۴,۵۴۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید