سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۰:۱۶

اخبار

جلسه مدیرعامل سازمان با روسا مناطق بصورت آنلاین برگزار شد

در پی شیوع بیماری کووید 19 در کشور و اجرای دستورالعمل های وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی اجلاس مدیران سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت که همه ساله در پایان فصل تابستان و زمستان در جهت برنامه ریزی شش ماهه برگزار میشد اینبار با تعویق دوماهه و برای نخستین بار بصورت ویدیو کنفرانس در اردیبشهت ماه 1399 برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی  بهداشت و درمان صنعت نفت، این جلسه با حضور مدیرعامل و مدیران ستادی بصورت ویدیو کنفرانس با روسای مناطق 14 گانه با هدف بررسی موضوعات مدیریت بحران سازمان در اپیدمی ویروس کرونا ، تغییر وضعیت کارکنان قرارداد پرکیس به پیمانکاری و پرداخت به ازای خدمت برگزار شد.

جلسه مدیرعامل سازمان با روسا مناطق بصورت آنلاین برگزار شد 2

دکتر حبیب اله سمیع مدیرعامل سازمان در ابتدا جلسه از کادر درمان که از پایان سال گذشته تا کنون در بخش کرونا مراکز درمانی سازمان به ارائه خدمات پرداختند تقدیر و تشکر کرد و  گفت: مبارزه با کرونا در گرو این است که همچنان کنترل‌ها را داشته باشیم و بنابراین الزام است تا زمان مهار کامل و کنترل ویروس، اقدام‌ها، کنترل‌ها و مراقبت‌ها ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به ابلاغ توصیه های مقام عالی وزارت  در دستورالعمل شماره 3 ستاد مرکزی پیشگیری و مقابله با ویروس کووید 19 در صنعت نفت که تاکید بر همکاری ۴ شرکت اصلی وزارت نفت با بهداشت و درمان صنعت نفت  باتوجه به نظرات تخصصی برای پیشگیری و مبارزه با ویروس است گفت  : با همکاری مدیریت سلامت بالغ بر 50 دستورالعمل در مورد کرونا ویروس به مناطق ابلاغ شده ، لذا تمامی روسا مناطق جلساتی با مدیران عامل ، منابع انسانی و HSE  شرکت ها برگزار کرده و در جهت اجرای این دستورالعمل ها تاکید نمایند.

جلسه مدیرعامل سازمان با روسا مناطق بصورت آنلاین برگزار شد 3

مدیرعامل سازمان تصریح کرد :  باتوجه به بحران ناشی از شیوع ‏ویروس کرونا ، در خریداری 10 دستگاه آمبولانس تسریع شد که پس از پلاک به اضافه به ناوگان آمبولانسی سازمان اضافه خواهد شد، این تعداد ‏آمبولانس عمدتاً برای مناطق عملیاتی خریداری شدند که 3 دستگاه برای منطقه آغاجاری، 3 دستگاه برای ‏منطقه گچساران و 4 دستگاه برای منطقه عسلویه اختصاص داده شد.‏

وی به خریداری سایر تجهیزات اشاره کرد و افزود: در حال پیگیری خرید دستگاه سی تی اسکن دوم برای بیمارستان نفت تهران و همچنین پیگیری خرید دستگاه سی تی اسکن آغاجاری ‏هستیم ، بخشی از وسایل حفاظت فردی و مواد ضدعفونی کننده در اختیار مراکز درمانی ‏وابسته به دانشگاه های علوم پزشکی قرار گرفت، از جمله در شهر مسجدسلیمان حدود ۵۰۰ میلیون تومان امکانات خوبی خریداری شد و ‏در اختیار بیمارستان 22 بهمن مسجدسلیمان که به عنوان بیمارستان معین کرونا انتخاب شده بود قرار گرفت ، همچنین برخی از پرستاران ‏به صورت داوطلبانه برای خدمات رسانی به بیماران کرونایی اعزام ‏شدند.

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت گفت :باتوجه به اعلام نیاز از ‏سوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز 20 دستگاه ونتیلاتور با موافقت و مساعدت دکتر کرباسیان ‏مدیرعامل شرکت ملی نفت و مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی، مجوز ترک تشریفات از هیئت مدیره سازمان اخذ شد و ظرف یک ‏هفته این تجهیزات خریداری شد و در تاریخ 29 اسفند تحویل همکاران در دانشگاه جندی شاپور قرار گرفت که ‏امیدواریم این تجهیزات بتواند جان بسیاری از بیماران را نجات دهد.‏

مدیرعامل سازمان بیان داشت:‌ در نوزدهمین نشست کمیته مدیریت بحران سطح ۳ شرکت ملی نفت ایران، خرید یک دستگاه تمام مکانیزه تولید ماسک که بتوانیم ماسک مورد نیاز بیمارستان‌ها را تأمین کنیم بررسی شد.

دکتر سمیع به مشکلات منابع انسانی در مناطق در ایام اپیدمی کووید 19 اشاره کرد و گفت : با شیوع بیماری کرونا بسیاری از همکاران در مراکز درمانی از ارائه خدمت در بخش های مرتبط خود باز مانند ؛ لذا باتوجه به انجام تب سنجی در شرکت ها و مراکز مختلف این موضوع مطرح است که روسا مناطق با مدیریت منابع انسانی از این نیروها استفاده کرده و با همت و تلاش کارکنان در تمامی  واحد ها غربالگری و تب سنجی انجام شود.

مدیرعامل سازمان اظهار کرد: با توجه به دستورالعمل کمیته بحران وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی برای حضور یک سوم نیروها در واحدهای اداری و ستادی تا پایان اردیبهشت ، کارکنانی که دارای بیماری زمینه ای هستند و امکان استفاده  از ظرفیت دورکاری دارند حضور پیدا نکند.

جلسه مدیرعامل سازمان با روسا مناطق بصورت آنلاین برگزار شد 1

دکتر سمیع عنوان کرد :   همت همگانی برای مبارزه با اپیدمی کووید 19 ضروری است  و باید فاصله گذاری هوشمند در تمامی مناطق اجرا و رعایت شود.

وی با تأکید ویژه بر ثبت اطلاعات کارکنان در سامانه غربالگری، بیماریابی، کنترل و نظارت کارکنان صنعت نفت بیان کرد: ‏این سامانه با هدف پیگیری دقیق وضعیت سلامت کارکنان و خانواده های آنان راه اندازی شده و  برای ما مهم است تا پایشگری دقیقی انجام شود.

دکتر سمیع با اشاره به شرایط خاص در مناطق عملیاتی ادامه داد : دستورالعمل های وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی با توجه به شرایط صنعت نغت تغییرات جزئی پیدا میکند ، لذا با توجه به شرایط کارکنان اقماری در عسلویه مکان‌هایی برای قرنطینه در سطح صنعت نفت ایجادشده تا در صورت نیاز استفاده شود ، اولویت ما مناطق عملیاتی صنعت نفت است.

مدیرعامل سازمان اظهار کرد: با توجه به بهبود تعدادی از مبتلایان به کرونا و پایان دوره قرنطینه، تردد کارکنان در منطقه ‏عسلویه و مناطق نفتخیز جنوب برای بازگشت به کار حتما باید با تاییدیه کارشناسان واحد طب صنعتی باشد.

دکتر سمیع در بخشی دیگر از جلسه به تغییر وضعیت کارکنان قرارداد پرکیس به پیمانکاری اشاره کرد و گفت : برخی از همکاران پزشک عمومی بصورت قرارداد پرکیس با سازمان همکاری داشتند که به دلیل مشکلات قانونی امکاناتی از جمله بیمه و سنوات برای آنها امکان پذیر نبود لذا در طی 6 ماهه گذشته و با پیگیری هیئت مدیره سازمان و همکاری مدیریت منابع انسانی و مدیریت سلامت تبدیل وضعیت کارکنان قرارداد پرکیس به پیمانکاری فراهم شده است که میتواند چتر حمایتی سازمان را برای این عزیزان فراهم کند . گفتنی است مدیران و روسا ستادی در بخشی از این جلسه پاسخگو سوالات و موارد مطرح شده توسط روسا مناطق بوده اند .

 

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۱۰:۳۱
روابط عمومی سازمان |
تعداد بازدید : ۷۲۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید