سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ۱۵:۵۲

اخبار

توسط کلینیک مشاوره خدمات روانشناختی صنعت نفت فارس و هرمزگان انجام می پذیرد:

مدیریت آسیب های کرونایی با مشاوره غیر حضوری، آنلاین و تلفنی

با توجه به شیوع کرونا در کشور و اینکه کنترل سلامت سیستم ایمنی و آرامش روان افراد ارتباط مستقیم با جلوگیری از گسترش این بیماری دارد، کلینیک مشاوره خدمات روانشناختی صنعت نفت فارس و هرمزگان، خدمات خود را جهت مدیریت فضای روانی و روحی کارکنان، خانواده های آن ها و سایر مراجعه‌کنندگان، به‌صورت مشاوره و گفتگوی غیرحضوری، آنلاین و تلفنی در جهت مدیریت این مهم، انجام می‌دهد.

به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان، دکتر حجت الله جاوید با تشریح روند خدمات مشاوره ای این مرکز در ایام شیوع کرونا گفت: کلینیک مشاوره خدمات روانشناختی صنعت نفت فارس و هرمزگان که قبل از شیوع کرونا و تعطیلی کلینیک های تخصصی، در پلی کلینیک ارم و درمانگاه امام علی(ع) خدمات روانشناختی را به کارکنان و خانواده های محترم صنعت نفت ارائه می نمود؛ با تصمیم به تعطیلی کلینیک های تخصصی و در راستای هماهنگی با سازمان نظام روانشناسی و در جهت رفاه حال پرسنل صدیق صنعت نفت اقدام به ارائه خدمات مشاوره ای روانشناختی تلفنی نمود و انجام این امر از دومین هفته اسفند ماه 98 شروع و تا 26 اسفند ادامه یافت.
مسئول کلینیک مشاوره خدمات روانشناختی صنعت نفت فارس و هرمزگان افزود: پس از تعطیلات نوروز 99 و از تاریخ 17 فروردین مجددا فعالیت خود را آغاز نموده و در حال حاضر نیز این خدمات مشاوره ای تلفنی ادامه دارد.
وی عنوان کرد: با توجه به شرایط ویژه و در جهت اجرای مقررات کمیته مبارزه با ویروس کرونا مبنی بر منع حضور افراد در مراکز درمانی، با موافقت ریاست بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان و هماهنگی با مسوولان پلی کلینیک مرکزی و درمانگاه امام علی(ع)،  مقرر شد؛ مسئول پذیرش کلینیک مشاوره در محل این مرکز مستقر گردد و پاسخگوی مراجعانی باشد که با مرکز مشاوره تماس می گیرند.
دکتر جاوید اضافه کرد: پس از تماس این افراد، مسئول پذیرش، زمان مشاوره فرد با درمانگران مرکز را تعیین  می نمود و این افراد از طریق خط تلفنی که برای این منظور تعیین شده بود و در زمان مقرر با روانشناس تماس می گرفتند.

مسئول کلینیک مشاوره خدمات روانشناختی صنعت نفت فارس و هرمزگان گفت: برای آن دسته از مراجعانی که نیاز به دارو درمانی و یا تمدید داروهای خود را داشتند، با هماهنگی با همکاران روانپزشک، خدمات لازم به آنان ارایه می گردید و لازم به ذکر است که این شیوه پاسخگویی و اجرای خدمات مشاوره ای تلفنی همچنان ادامه دارد.

وی در خصوص نحوه تداوم ارتباط با مراجعان این مرکز مشاوره توضیح داد و گفت: هم اکنون نیز متقاضیان دریافت خدمات مشاوره ای روانشناختی تلفنی، می توانند روزهای شنبه تا چهار شنبه از ساعت 14 ال 17 از طریق تماس با شماره تلفن 38312664 با خانم فاطمه رضوی (مسئول پذیرش مرکز مشاوره) جهت تعیین زمان مشاوره اقدام نمایند.

دکتر جاوید در توضیح روند چگونگی بهره مندی همکاران شاغل مجموعه مراکز درمانی بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان از خدمات مشاوره ای این مرکز در ایام کرونایی، ابراز کرد: از اسفند ماه 98 تا کنون همکاران روانشناس و روانپزشک با حضور در مجموعه  پلی کلینیک مرکزی و درمانگاه امام علی(ع) و اعلام آمادگی ارائه خدمات مشاوره ای حضوری به همکاران علاقمند، صدیق و زحمتکش این مرکز،  به ارائه درمان های حمایتی اقدام نموده اند.

مسئول کلینیک مشاوره خدمات روانشناختی صنعت نفت فارس و هرمزگان از توصیه های ضروری برای مقابله با استرس ها و شرایط کرونایی گفت و تاکید کرد: اولین توصیه روانپزشکان و روانشناسان  نیز همانند سایر تخصص ها به مردم، اجرای مقرراتیست که از طرف کمیته مبارزه با ویروس کرونا در خصوص مراقبت های بهداشتی و ماندن در خانه و در صورت ضرورت به رفتن بیرون از خانه، حفظ فاصله اجتماعی است .

وی افزود: توصیه دوم دریافت اطلاعات از منابع موثق و معتبر و بی توجهی و نادیده گرفتن شایعات است و سومین توصیه نیز آن است که بپذیریم عده ای از مردم به ناچار و به هر دلیلی بایستی از خانه بیرون بروند، بجای قضاوت کردن منفی در مورد آن ها، حتی الامکان میدان بیرون از خانه را برای آن ها خالی بگذاریم و در صورت ضرورت به بیرون رفتن از خانه با رعایت فاصله اجتماعی و سایر مقررات مطرح شده در این مورد، به تیم پزشکی خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا احترام بگذاریم و به این ترتیب شاید بتوانیم بار کمتر بر دوش آنها بگذاریم. این کار ساده ایست که از عهده همه افراد بزرگسال عادی بخوبی بر می آید.

به گفته دکتر جاوید؛ ویروس کووید 19 بسیار خطرناک است، اما بی دست و پاست؛ حتی اگر زنگ در خانه ما را بزند ، تا زمانی که خودمان نرویم و دست او را نگیرم و به خانه بیاوریم ، امکان ندارد که به خانه ما وارد شود و به ما صدمه ای بزند، توکل کردن و پذیرش شرایط موجود و تلاش برای سازش با آن بدون شک از فشار روانی ما  خواهد کاست.


۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۱۲:۴۸
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۱,۳۶۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید