سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ۱۰:۲۷

اخبار

رییس خدمات دارویی بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان خبر داد:

طرح ارسال داروهای بیماران مزمن بازنشسته منطقه فارس اجرایی شد

رییس خدمات دارویی بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان گفت: طرح ارسال داروهای بیماران مزمن بازنشسته منطقه فارس، از طریق پیک موتوری به صورت رایگان به درب منزل، با همکاری صندوق های بازنشستگی ،پس انداز و رفاه کارکنان نفت فارس ، اجرایی شد.

به گزارش روابط عمومی بهداشت ودرمان صنعت نفت فارس و هرمزگان، دکتر مسعود مظفری در این خصوص گفت: در بهمن ماه اسامی بیماران مزمن ، پرخطر و سالمند را با همکاری واحد انفورماتیک از سیسم نرم افزار پزشکی خانواده استخراج، از آنها درخواست شد برای دریافت داروهای دو ماهه خود از افراد نزدیک و درجه یک استفاده و فقط برای موارد اورژانس به پلی کلینیک ها و مراکز درمانی مراجعه نمایند.

رییس خدمات دارویی بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان با اشاره به اپیدمی بیماری کرونا و رعایت فاصله گذاری فیزیکی در مراکز درمانی، افزود : با استفاده از طرح پیک سلامت برای ارسال دارو به بیماران واجد شرایط تردد بیماران را به مراکز درمانی این مرکز کاهش دادیم و این مهم از سوی مخاطبان این طرح، مورد استقبال قرار گرفت.

دکتر مظفری در رابطه با تیم تکمیلی انجام این طرح توضیح داد و گفت: پزشکان خانواده این مرکز، ابتدا از طریق نرم افزار رایاوران و به کمک یک کارشناس پرستاری یا مامایی و یک کارشناس پذیرش، پرونده الکترونیک بیماران فوق الذکر را از نظر آزمایشات، سوابق بیماری، علائم حیاتی و... بررسی و بر اساس اطلاعات موجود و با قضاوت بالینی بیمار و همچنین اطمینان از کنترل بودن بیماری فرد، تصمیم می گیرند که دارو بوسیله پیک موتوری به درب منازل ارسال شود یا لازم است بیمار شخصاً به مرکز مراجعه نماید.

وی اضافه کرد: در این راستا، بیماران جهت تمدید داروهای بیماری مزمن خود، پیش از مراجعه به مراکز درمانی این مرکز، با شماره تماس 32252250 از ساعت 8 لغایت 12 تماس حاصل نمایند تا داروهای درخواستی توسط پیک بصورت رایگان ارسال گردد.

به تاکید رییس خدمات دارویی بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان، چنانچه بیماران نیازمند دریافت خدمات درمانی ضروری و اورژانس باشند؛ حتما به مراکز درمانی و پلی کلینیک مرکزی مراجعه نمایند .

به گفته دکتر مظفری، همکاری صمیمانه صندوق های بازنشستگی در پیک سلامت سبب کاهش چشمگیر مراجعات به مراکز و پلی کلینیک و همچنین واگیری کمتر جمعیت تحت پوشش به ویژه افراد سالمند به بیماری کرونا می شود که جای تقدیر و تشکر دارد .

 

۲۷ فروردین ۱۳۹۹ ۱۰:۵۵
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۵۶۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید