سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۷:۲۰

اخبار

به همت بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان انجام گرفته است:

غربالگری بیش از400 نفر جهت مقابله با کرونا ویروس در مناطق اقماری

رییس HSE و سلامت کار بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان گفت: از ابتدای شیوع بیماری کووید 19 تاکنون، بیش از400 نفر جهت مقابله با کرونا ویروس در مناطق اقماریِ تحت پوشش این مرکز، غربالگری شدند و این روند همچنان ادامه دارد.

به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان، دکتر علی عسگری با اعلام این مهم، همچنین از آمار روزانه غربالگری در مناطق اقماری نیز خبر داد و افزود: روزانه بیش از 20 نفر جهت مقابله با کرونا ویروس در مناطق اقماری غربالگری می شوند.

وی در خصوص چگونگی و روند انجام غربالگری کووید 19 جهت پرسنل اقماری گفت: جهت جلوگیری از شیوع بیماری کووید 19 و همچنین، شناسایی زود هنگام به این بیماری، تمامی کارکنان رسمی و قراردادی شاغل در مراکز عملیاتی، پیش از مراجعه به محل کار، به مرکز سلامت کار مراجعه و پس از انجام معاینه و انجام تست های مربوطه شامل: چک کردن درجه حرارت و میزان اشباع اکسیژن خون؛ فرم خوداظهاری را تکمیل نموده و سپس این فرم توسط متخصص طب کار نیز تکمیل و تایید گردیده و به فرد مجوز حضور در منطقه عملیاتی داده می شود.

رییس HSE و سلامت کار بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان افزود: چنانچه در میانه ی این روند، فرد مشکوک تشخیص داده شود به متخصص عفونی مرکز ارجاع داده می شود و از این طریق پیگیری خواهد شد و برگه عدم نیاز به حضور در محل کار تا پایان مراحل تشخیص و درمان و قرنطینه به فرد تحویل داده می شود.

وی از تعداد کمیته هایی که با عنوان اقدامات لازم جهت کووید 19 در منطقه فارس صورت گرفته گفت و عنوان کرد: در طی مدتی که بیماری کووید 19 شیوع پیدا کرده است بالغ بر 15 نشست کمیته سلامت اضطراری در این مرکز در خصوص آمادگی جهت مقابله با کووید 19 برگزار شده است و در تمامی مناطق عملیاتی که مرکز سلامت کار وجود دارد، نظیرِ پتروشیمی شیراز، شرکت پالایش نفت شیراز، شرکت پالایش نفت لاوان، پالایشگاه گاز پارسیان، مناطق عملیاتی آغار، دالان، ایثار، تابناک و سروستان ( زاگرس جنوبی) نیز، کمیته های متعددی با حضور پزشکان سلامت کار و مسئولان شرکت های تابعه در رابطه با آمادگی جهت مقابله با کووید 19 تشکیل و تصمیمات و اقدامات قابل توجهی نظیر: کاهش تعداد پرسنل، تعطیلی رستوران ها، عدم برگزاری نماز جماعت و تجمعات، به حداقل رساندن نشست ها و جلسات و .... جهت مقابله با بیماری اخذ شده است.

وی اضافه کرد: همچنین، تهیه وسایل حفاظت فردی نظیر ماسک، دستکش، محلول های ضدعفونی دست و سطوح، و ضدعفونی نمودن تمامی مراکز درمانی تحت پوشش نیز صورت پذیرفته است.

دکتر عسگری، همچنین از روند انجام غربالگری در مراکز درمانی اقماری گفت و اظهار داشت: در مراکز سلامت کار مناطق اقماری، تمامی پرسنل پیش از ورود به منطقه، غربالگری لازم شامل: (تب سنجی، سنجش اکسیژن خون و شرح حال علائمی مانند سرفه، تنگی نفس و گلو درد) می شوند و چنانچه سلامت باشند وارد محل کار می شوند و در غیر این صورت، به مدت دو هفته در محل هایی که جهت قرنطینه در نظر گرفته شده  محافظت و درمان می شوند و اگر در این مدت علائم آن ها تشدید شود، به نزدیکترین بیمارستان، اعزام می شوند.

وی در رابطه با روند تهیه و توزیع اقلام گندزدا و محافظت کننده در مراکز درمانی اقماری ابراز داشت: در مراکز درمانی عملیاتی و اقماری، وسایل حفاظت فردی کادر درمان نظیر:گان، شیلد، عینک محافظ، ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده دست و سطوح تهیه شده و در اختیار مراکز سلامت کار مناطق عملیاتی اقماری قرار گرفته است.

رییس HSE و سلامت کار بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان افزود: صدور مجوز عدم حضور کارکنان دارای بیماری های زمینه ای بر اساس دستورالعمل های صادره از ستاد سازمان، اعطای مرخصی استعلاجی به156 نفر و صدور مجوز بازگشت به کار به 71نفر، انجام گندزدایی روزانه مراکز بهداشتی درمانی، نظارت بر خرید مواد گندزدا و وسایل حفاظت فردی، ارائه مشاوره به واحد های HSE مناطق در زمینه  روشهای مناسب ضد عفونی محیط کار، ارسال دستورالعمل های صادره از ستاد سازمان به واحد های  HSE مراکز صنعتی، نصب محلول های ضدعفونی دست در واحد های اداری و محل های مشخص مراکز بهداشتی درمانی جهت استفاده عموم، ضد عفونی ساعتی محل های پرتردد و سطوح بالقوه آلوده، ارائه آموزش لازم از طریق شبکه های مجازی به کارکنان، پوشاندن دریچه های مقابل واحد پذیرش و همکاری با واحد سلامت خانواده در سامانه غربالگری وپایش کوید 19 از دیگر تلاش ها و فعالیت های واحد سلامت کار وHSE  این مرکز است. 

به گفته دکتر عسگری؛ این مهم با همکاری واحدهای بهداشت، طب صنعتی، سلامت خانواده و آمار و برنامه ریزی بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان صورت پذیرفته است.

۲۶ فروردین ۱۳۹۹ ۱۱:۲۷
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۵۹۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید