سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۹:۳۸

اخبار

روز جهانی بهداشت گرامی/ " تقویت پرستاری و مامایی برای دستیابی به سلامت برای همه توسط همه" شعار امسال

روز جهانی بهداشت که نماد سالگرد تاسیس سازمان جهانی بهداشت WHO در سال 1948 است، در 7 آوریل مصادف با ۱۸ فروردین هر سال جشن گرفته می‌شود؛ این روز فرصتی برای تمام افراد در هر جامعه فراهم می‌کند تا در فعالیت‌هایی که منجر به بهبود سلامت می‌شوند، مشارکت داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان، هر سال یکی از موضوعات اولویت‌دار در زمینه بهداشت عمومی مورد انتخاب و تاکید قرار می‌گیرد.

امسال موضوع " تقویت پرستاری و مامایی برای دستیابی به سلامت برای همه توسط همه" به عنوان موضوع روز جهانی سلامت در سال ۲۰۲۰ انتخاب شده است.

پرستاران و ماماها نقش مهمی را در مراقبت از مردم در همه جا از جمله شرایط بحرانی، درگیری‌ها و وضعیت‌های شکننده ایجاد می‌کنند.

آن‌ها طیف گسترده‌ای از خدمات اساسی مرتبط به جامعه در تمام سطوح سلامت را ارائه می‌دهند. با انجام این کار، آن‌ها یک مولفه اساسی در دستیابی به شعار "سلامت برای همه توسط همه" را محقق می‌سازند.

پیشینه روز جهانی بهداشت از این قرار است که در چنین روزی در سال 1948 میلادی در نیویورک، نخستین اساسنامه ی کنفرانس بین المللی بهداشت از سوی سازمان بهداشت جهانی تدوین گردید.

همچنین در ژوئن همان سال نخستین مجمع عمومی سازمان بهداشت جهانی در ژنو با حضور نمایندگان بیش از شصت و یک کشور جهان تشکیل شد . از آن سال به بعد همه ساله چنین روزی به عنوان روز جهانی بهداشت در  کشورهای مختلف گرامی داشته می شود .

همه ساله روز 18 فروردین(7 آوریل) به عنوان روز جهانی بهداشت در کشور های مختلف جهان گرامی داشته می شود .

۱۸ فروردین ۱۳۹۹ ۱۲:۳۸
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۱,۳۱۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید