سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۸:۵۶

اخبار

راه اندازی سامانه جدید تدارکات الکترونیکی دولت در بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان + گزارش تصویری

سرپرست خدمات پشتیبانی بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان از راه اندازی سامانه جدید تدارکات الکترونیکی دولت در این مرکز خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان، سرپرست خدمات پشتیبانی بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان در این خصوص، به تشریح شیوه کار و اهداف سامانه تدارکات الکترونیکی دولت پرداخت و گفت: سامانه جامع تجارت شامل پنج زیر سامانه تجارت داخلی، تجارت خارجی، انبار، شناسه کالا و رهگیری است که توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی راه اندازی شده است.


محمد اعتمادی در ادامه با بیان اینکه مرکز توسعه تجارت الکترونیکی سامانه، نماد اعتماد الکترونیکی را برای داد و ستد در فضای مجازی راه اندازی کرده است، افزود: سامانه جدید تدارکات الکترونیکی دولت با هدف ایجاد شفافیت، جلوگیری از فساد اقتصادی، حمایت از تولید داخلی و برقراری عدالت اجتماعی راه اندازی گردیده و این سامانه از یکم بهمن ماه جاری به طور رسمی، در بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان آغاز به کار کرده است.


وی گفت: سامانه مذکور سه حوزه خرید، مناقصه و مزایده را در تجارت الکترونیکی تحت پوشش قرار می دهد و تحت پوشش قرار دادن فرآیند جذب مشاور خارجی و مزایده های بین المللی برنامه آینده سامانه تدارکات الکترونیکی دولت است.


به گفته اعتمادی، این الزامات در گذشته شامل دستگاه های اجرایی ماده پنج قانون خدمات کشوری می شد ولی در حال حاضر بر اساس ماده ۵۰ قانون احکام دائمی با فراگیر شدن کامل شامل نهادهای عمومی و غیر دولتی نیز می شود.


گفتنی است، در همین راستا، با حضور نماینده سامانه جدید تدارکات الکترونیکی دولت در استان فارس، دو نشست آموزشی، جهت بکار گیری از سوی مدیران و کارکنان واحد بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان در پلی کلینیک مرکزی شیراز برگزار شد.


*سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت از سال ۱۳۸۸ به صورت یک طرح ملی آغاز به کار کرد. براساس این طرح در سال ۱۳۹۰ با مصوبه شماره ۱۶۵۳۸۹ت/۴۶۸۴۹ک هیأت دولت تحت عنوان «آیین نامه فعالیت سامانه تدارکات الکترونیکی دولت» تمام دستگاه های اجرایی ملزم به استفاده از این سامانه شدند. فعالیت سامانه «تاد» در دولت یازدهم به موازات اهداف کلان و بلندمدت دولت مبنی بر توسعه دولت الکترونیک، اقتصاد مقاومتی و مبارزه با فساد اداری اجرایی شد و توسعه بیشتری پیدا کرد. عملیاتی کردن مصوبه الزام تمام دستگاه های اجرایی به انجام همه معاملات اعم از خرید جزیی و متوسط، مناقصه و مزایده در سامانه «تاد» در سال ۱۳۹۶ صورت گرفته است. این سامانه در راستای دسترسی آزاد به اطلاعات و اطلاع رسانی معاملات، شفافیت مالی و با عنایت به قوانین موجود مبنی بر حق شهروندان برای دسترسی با شفافیت به اطلاعات اقتصادی ایجاد شده است.


راه اندازی سامانه جدید تدارکات الکترونیکی دولت در بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان + گزارش تصویری 3 
راه اندازی سامانه جدید تدارکات الکترونیکی دولت در بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان + گزارش تصویری 7
راه اندازی سامانه جدید تدارکات الکترونیکی دولت در بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان + گزارش تصویری 6
راه اندازی سامانه جدید تدارکات الکترونیکی دولت در بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان + گزارش تصویری 5
راه اندازی سامانه جدید تدارکات الکترونیکی دولت در بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان + گزارش تصویری 4
راه اندازی سامانه جدید تدارکات الکترونیکی دولت در بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان + گزارش تصویری 2

۶ بهمن ۱۳۹۸ ۱۳:۴۲
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۹۱۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید