سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۸:۰۱

اخبار

نشست ستاد اجرایی « بسیج ملی کنترل فشار خون » در بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان+ گزارش تصویری

ستاد اجرایی « بسیج ملی کنترل فشار خون » در بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان با حضور مسئولان ارشدِ این مرکز صورت پذیرفت.

به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان، همزمان با طرح سراسری« بسیج ملی کنترل فشار خون »، کارگروهی به ریاست دکتر محسن تندر تشکیل و در آن مقرر شد در تمامی مراکز درمانی تحت پوشش منطقه فارس و منطقه هرمزگان این مهم اجرایی شود.


به موجب این طرح و طبق پروتکل اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی، بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان نسبت به انجام کنترل فشار خون اقدام و نتایج آن نیز در پایگاهی که از سوی وزارت بهداشت اعلام شده، ثبت می گردد.


این مهم به همت واحد سلامت کار، سلامت خانواده و روابط عمومی در بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان در حال اجراست و برای انجام آن، کارشناسان آموزش دیده، همه روزه در دو نوبت صبح و عصر در غرفه هایی که به همین منظور برپا شده در حال خدمات رسانی هستند.


به گفته کارشناسان، طبق مطالعات انجام شده در سال گذشته، یک سوم جمعیت کشور به فشار خون بالا مبتلا هستند و عدد 140 روی 80 فشار خون بالا  تلقی می شود.


از مجموع 16 میلیون فرد مبتلا به فشار خون در کشور، 40 درصد آنان از فشار خون خود آگاه نیستند و زمانی مطلع می شوند که عوارض مرتبط با آن نظیر بیماری های قلبی-عروقی و سکته های مغزی بروز کند لذا ضرورت پیشگیری از این قاتل خاموش بیش از پیش باید مورد توجه قرار گیرد.


در سال 2017 تعداد 97 هزار نفر در اثر بیماری های مرتبط با فشار خون بالا در کشور جان خود را از دست داده اند.


در اجرای این طرح کلیه افراد ایرانی،غیر ایرانی و مهمانان کشوری بین 30  تا 70 سال،بیماران کلیوی و تمامی زنان باردار در هر گروه سنی غربالگری می شوند و گروه هدف می توانند جهت اندازه گیری فشار خون خود به مراکز ثابت و سیار،پایگاه ها و خانه های بهداشت مراجعه کنند.


بسیج ملی کنترل فشار خون طی دو مرحله در حال اجراست که مرحله  اول از 27 اردیبهشت (همزمان با روز جهانی فشار خون) تا 17 خرداد ماه بوده و اطلاع رسانی عمومی و تجهیز امکانات در این مرحله انجام شد و مرحله دوم از 17 خرداد تا 15 تیرماه است که اجرای طرح به صورت رسمی در تمامی مراکز، ادارات، کلینیک ها، بیمارستان ها، اماکن، مکان های تردد و... انجام می شود.


نشست ستاد اجرایی « بسیج ملی کنترل فشار خون بالا» در بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان+ گزارش تصویری
نشست ستاد اجرایی « بسیج ملی کنترل فشار خون بالا» در بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان 8
نشست ستاد اجرایی « بسیج ملی کنترل فشار خون بالا» در بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان 7
نشست ستاد اجرایی « بسیج ملی کنترل فشار خون بالا» در بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان 6
نشست ستاد اجرایی « بسیج ملی کنترل فشار خون بالا» در بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان 5
نشست ستاد اجرایی « بسیج ملی کنترل فشار خون بالا» در بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان 1

۱۷ خرداد ۱۳۹۸ ۱۰:۳۴
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۸۸۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید