سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۰:۲۱

اخبار

مسئولیت های پزشکی در انجام اقدامات درمانی در منطقه فارس تشریح شد

در حالی که عدم آگاهی پزشکان و کادر درمان نسبت به مسئولیت ها و حدود قانونی وظایفشان، مشکلات جبران ناپذیری را در مراکز درمانی می تواند به وجود بیاورد، برگزاری نشست آموزشی مسئولیت های پزشکی در انجام اقدامات درمانی در بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان صورت پذیرفت.

به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان، با حضور مدیر کل پزشکی قانونی استان فارس، رابطه حقوق پزشک و بیمار و مسئولیت های پزشکی در انجام اقدامات درمانی برای مدیران ارشد، پزشکان عمومی و متخصص و کادر درمانی بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان تشریح شد.


مدیر کل پزشکی قانونی استان فارس در این نشست آموزشی، با تعریف رابطه حقوق پزشک و بیمار گفت: یک پزشک هر چقدر هم توانمند و آگاه باشد، باید به مسائل روز مسلط و از قوانین و حقوق خود نسبت به مراجعان و بیماران مطلع شود.


دکتر سعید غلامزاده با بیان این مطلب که " درمان به خودی خود در برخی از موارد می تواند عارضه به همراه داشته باشد" اضافه کرد:  تمام پزشکان در مواجهه با بیماران باید رو راست و شفاف عمل کنند و در غیر این صورت، مشکلات قانونی جبران ناپذیری را شامل می شوند.


این مقام مسئول در استان فارس تاکید کرد: در همین راستا و به جهت اهمیت موضوع، تمامی پزشکان و کادر درمان در مراکز درمانی باید از قوانین مربوط به این مهم، مطلع و تدابیر حقوقی و قانونی را بیاموزند.


وی افزود: رضایت بیمار در امر درمان یک شرط اساسی است و حتی اگر اقدام پزشک و کادر درمان، علمی و ضروری می باشد باید مد نظر قرار گیرد.
دکتر غلامزاده مباحثی نظیرِ مسئولیت پزشک در قبال بیمار و قصور پزشکی چیست؟، آیا عدم نتیجه گیری مطلوب به معنی قصور است؟، آیا عدم تشخیص قصور محسوب می شود؟، مسئولیت پزشک در برابر بیماران پر خطر چیست؟، پوشش بیمه نامه مسئولیت حرفه ای پزشکان چگونه است؟ و سوالات و موضوعاتی از این قبیل را مطرح و تشریح کرد و آگاهیِ کادر درمان از این مهم را ضروری دانست.


وی مسئولیت های پزشک را در سه عرصه ی اخلاقی، قانونی و انتظامی عنوان کرد و گفت: پیگیریِ مواردی نظیرِ تخلفات صنفی شاغلان حرفه پزشکی، افشاء اسرار، پذیرش بیمار خارج از ضوابط سازمان نظام پزشکی، ایجاد رعب و وحشت در بیمار، عدم رعایت تعرفه های مصوب و دریافت وجوه اضافی و ... بسیار جدی است و عوارض جبران ناپذیری را به دنبال دارد.


 به گفته مدیر کل پزشکی قانونی استان فارس، چناچه اقدامات پزشکان و تیم درمان، خارج از ضوابط فنی و رعایت موازین علمی و پزشکی باشد و در نتیجه آن ضرر و زیانی متوجه بیماران شود، به جد پیگیری می شود .


مسئولیت های پزشکی در انجام اقدامات درمانی در منطقه فارس تشریح شد 5
مسئولیت های پزشکی در انجام اقدامات درمانی در منطقه فارس تشریح شد 4
مسئولیت های پزشکی در انجام اقدامات درمانی در منطقه فارس تشریح شد 3
مسئولیت های پزشکی در انجام اقدامات درمانی در منطقه فارس تشریح شد 2
مسئولیت های پزشکی در انجام اقدامات درمانی در منطقه فارس تشریح شد 1

۲۱ آبان ۱۳۹۷ ۱۵:۰۱
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۱,۱۷۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید