سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۶:۴۰

اخبار

رازهایی درباره ویتامین E / دکتر جوکار: میزان مصرف این ویتامین باید در حد نیازبدن باشد

مسئول فنی داروخانه پلی کلینیک بهداشت و درمان صنعت نفت منطقه فارس معتقد است، کسانی که در مشاغل پر استرس فعالیت دارند یا به بیماری‌های مزمن مبتلا هستند و یا دچار صدمات کلی شده اند به این ویتامین بسیار نیازدارند و افراد با مصرف روزانه سبوس گندم، آفتابگردان، بادام، ذرت و زیتون می توانند میزان زیادی ویتامین E دریافت کنند اما میزان مصرف باید در حد نیازبدن باشد.

به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان، دکتر الهام جوکار( داروساز و مسئول فنی داروخانه پلی کلینیک بهداشت و درمان صنعت نفت منطقه فارس) ، اینگونه پرده از این راز می گشاید:


ویتامین E یکی از ویتامین‌های محلول در چربی است که خاصیت آنتی اکسیدان بسیار قوی دارد. کسانی که در مشاغل پر استرس فعالیت دارند یا به بیماری‌های مزمن مبتلا هستند و یا دچار صدمات کلی شده اند به این ویتامین بسیار نیازدارند. این ویتامین در عملکرد کلیه سلول ها موثر است از این رو کمبود آن عوارض زیادی را در پي خواهد داشت.


این ویتامین از تخریب سلولها و دیواره آنها ، خصوصاً سلولهای داخلی عروقی جلوگیری کرده و مانع سکته های قلبی می شود. بررسی آنتی اکسیدانی آن در بسیاری از شرایط تخریبی چون پیری، آلودگی هوا، استرس های محیطی، سرطان، بیماری‌های قلبی، آب مروارید،دیابت، و عفونت در حال انجام است.


منابع ویتامین E:


ویتامین E در برگها و دانه های روغنی به وفوریافت میشود، میزان مورد نیاز روزانه در بدن 7 تا 9 میلی گرم است. با مصرف روزانه سبوس گندم، آفتابگردان، بادام، ذرت و زیتون میتوانید میزان زیادی ویتامین E دریافت کنید اما میزان مصرف باید در حد نیازبدن باشد. مثلا مصرف روزانه 2 قاشق غذاخوری روغن آفتابگردان بدون اینکه حرارت ببیند نیاز شما را برآورده می سازد.
 
اثرات کمبود ویتامین E:


اثرات کمبود ویتامین E روی اعصاب، عروق و اندام‌های تولید مثلی بیشترمشهود است. البته 5 الی 10 سال طول می کشد تا ذخایر بدنی این ویتامین تمام شود.علائم آن ، عدم پاسخگویی به محرکهای محیط،ضعف عضلات، عدم توانایی در حفظ تعادل و اختلال در بینایی و جراحت های سریع پوست است.

رازهایی درباره ویتامین E / دکتر جوکار: میزان مصرف این ویتامین باید در حد نیازبدن باشد 1

۱۹ شهریور ۱۳۹۷ ۰۹:۵۵
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۲,۰۹۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید