سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۸:۱۸

اخبار

برگزاری دوره آموزشی ارزیابی عملکرد تیم سلامت خانواده به روش LQAS در منطقه فارس

به پیشنهاد واحدآموزش و پژوهش و به همت واحد آمار و برنامه ریزی بهداشت و درمان صنعت نفت منطقه فارس و با هدف بررسی مدیریتی جهت تعیین میزان پوشش و ارزیابی کیفیت خدمات، دوره آموزشی ارزیابی عملکرد تیم سلامت خانواده به روش LQAS در شیراز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان، ارزیابی کیفی خدمات بهداشتی علاوه بر اثر گذاری بر محیط سلامت انسان ها و جامعه، می تواند به پویایی و ارتقا کیفیت سیستم ارایه خدمات بهداشتی درمانی نیز کمک کند.

یکی از روش های سنجش کیفیت مراقبت ها (LQAS )(Lot Quality Assurance Sampling ) است که روشی ساده، کم هزینه و آسان می باشد.

با کمک این روش می توان همه واحدهای ارایه دهنده خدمت را با استاندارد و یا با یکدیگر مقایسه کرد تا نسبت به رفع مشکلات و کمبودهای آنان اقدام شود.

مسئول واحد آمار و برنامه ریزی بهداشت  درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان در این باره گفت: به کمک این روش می توان میزان پوشش خدمات سلامت خانواده و مقایسه آن با اهداف سازمان، همچنین کافی بودن خدمات مناسب را بررسی نمود.

نصیحت کن افزود: با اجرای این ارزیابی در فواصل زمانی معین ( یک ساله) میزان دستیابی به اهداف سلامت در مراکز مشخص می شود.

وی عنوان کرد: در این راستا، از سال 1386 ستاد سازمان پس از مطالعه روش های مناسب ارزیابی کیفیت خدمات سلامت ، روش LQAS را برای این منظور انتخاب نموده است که با توجه به اینکه از این روش در ارزیابی عملکرد پزشکان خانواده نیز استفاده می شود؛ لزوم آموزش به تیم سلامت نیز از سوی واحدآموزش و پژوهش پیشنهاد شد.

در این دوره، کلیات و روش اجرایی LQAS توسط کارشناسان واحد آمار و برنامه ریزی، به پزشکان و پرستاران سلامت خانواده ؛ آموزش داده شد.

*این روش در اوایل دهه 1920 میلادی در صنعت به کار گرفته شد و از آن پس در اواسط دهه 1980 در مدیریت یکپارچه سلامت عمومی در کشورهای پیشرفته مورد استفاده قرار گرفت و هم اکنون نیز در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان جهانی بهداشت اجرا می شود.

 

 

 

از سال 86 نیز به پیشنهاد مهندس علی اصغر نصیحت کن؛ مسئول واحد آمار و برنامه ریزی بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان، لزوم اجرای و اعمال روش LQAS  مطرح و جهت اطمینان از کیفیت خدمات بهداشتی در سطح سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، توسط مدیران محلی و سطوح بالاتر مورد استفاده قرار گرفت.

اعمال این روش که همچنان در سطوح مختلف سازمان و مناطق ساری و جاری است ، امسال طی یک دوره آموزشی در منطقه فارس آموزش داده شد.

۹ دی ۱۳۹۶ ۱۳:۰۷
واحد آمار و برنامه ریزی |
تعداد بازدید : ۱,۱۲۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید