سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۰:۰۰

اخبار

برگزاری کمیته فوق العاده مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در منطقه فارس/ مانور زلزله انجام می شود

با برگزاری کمیته فوق العاده مدیریت بحران و پدافند غیرعامل به منظور ایجاد هماهنگی و آمادگی در شرایط اضطرار در بهداشت و درمان صنعت نفت منطقه فارس مقرر شد تا مانور زلزله ایمنی در شیراز برگزار شود.

به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان، با توجه به لرزه خیزی ایران و اهمیت آمادگی کارکنان با این پدیده طبیعی و کاهش آسیب پذیری، سناریو مانور زلزله با محوریت حوزه سلامت کار و HSE و همچنین، هماهنگی اعضای تیم مدیریت بحران در منطقه فارس صورت پذیرفت.

بر این اساس، جلسه شورای ایمنی و کمیته مدیریت بحران در منطقه با اهداف ارزیابی سطح خطر بلایا، برنامه ریزی و انجام اقدامات ایمنی برای کاهش آسیب های ناشی از زلزله در منطقه فارس تشکیل گردید.

وضعیت ساختمان های ستادی و درمانی از نظر شاخص های ایمنی ساز در برابر زلزله که در این ارزیابی ملاحظاتی از قبیل بررسی راه های دسترسی آمبولانس ها، خودروهای آتش نشانی و جرثقیل به محمدوده ساختمان و احتمال ریزش ساختمان های مشرف به آن در هنگام زلزله در این نشست بررسی شد.

همچنین، انجام بیمه زلزله و مسئولیت در خسارت های ناشی از زلزله، بررسی وضعیت شاخص های غیر سازه ای، بررسی وضعیت عملکرد مرکز از نظر شاخص های ایمنی فرآیندی در برابر زلزله، تهیه و شناسایی و مشخص کردن و ارزیابی مسیرهای خروج اضطراری، مقاوم سازی تاسیسات مراکز درمانی  و در نظر گرفتن مواردی مانند واژگونی پنل ها، ژنراتور برق و شکستن لوله ها و خسارت تجهیزات موجود و واژگونی و سقوط اجسام سنگین که موجب آسیب رساندن به افراد می شود نیز مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در پایان، مقرر شد تا مانور زلزله با هدف افزایش سرعت عمل و واکنش به موقع کارکنان HSE و ارتقاء سطح هوشیاری و اقدام به موقع دیگر کارکنان در زمان بروز حوادث، برنامه ریزی و اجرا شود.

۲۹ آذر ۱۳۹۶ ۱۳:۵۴
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۱,۰۸۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید