سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۶:۴۰

اخبار

دیدارمدیرمنطقه خلیج فارس با مسئولان بهداشت و درمان صنعت نفت منطقه هرمزگان

به منظور ارتقاء بهداشت و سلامت کارکنان ، مدیر منطقه خلیج فارس با مسئولین بهداشت و درمان صنعت نفت منطقه هرمزگان دیداروگفتگویی صمیمانه داشت.

به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان ، مدیر منطقه خلیج فارس در این دیدار بابیان اینکه نسبت به مسائل بهداشتی و سلامت کارکنان منطقه حساس هستیم گفت : تلاش در راستای ارتقاء سلامت کارکنان ، همانند سرمایه گذاری است که درنهایت سبب افزایش بهرری بیشتر در محیط کار می شود.

علیرضاعطار افزود : منطقه خلیج فارس دارای 3 آشپزخانه مجزا در مراکز اقماری قطب آباد ، مهرآران و مرکز انتقال نفت بندرعباس است که باتوجه به دوربودن کارکنان از خانواده در مراکز و سختی کار در این مراکز ، تغذیه سالم و بهداشت کارکنان از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد : امیدواریم با تلاش و بابرگزاری چنین نشست های آموزشی و سرکشی مداوم بتوانیم هرچه بیشتر از گذشته سلامت کارکنان را فراهم نمائیم.

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت منطقه هرمزگان نیز در این دیدار بیان اینکه در درنیای صنعتی امروز بسیاری از مواد غذایی دارای مشکل برای سلامت هستند گفت : شرایط کاردرمناطق سخت است که با تشکیل چنین جلساتی می توانیم به ارتقاء سلامت کارکنان کمک نمائیم.

دکتر محمدمحسن فهام افزود : امکانات بهداشتی و درمانی درهرکدام از مراکز که موجود باشد در اختیار کارکنان قرار می گیرد ، و هرزمان که در زمینه برگزاری سمینار و نشست های آموزشی لازم باشد ، همکاری خواهیم نمود.

در ادامه این نشست عضوشورای تغذیه بهداشت و درمان صنعت نفت به بیان مطالبی در خصوص تغذیه سالم پرداخت و گفت : تغذیه بسیار مهم است زیرا بسیاری از بیماری های دنیای کنونی متاثر از تغذیه نادرست است.

دکتر مهردوخت حاجی حسینی بابیان اینکه به دلیل هزینه های درمانی ، پیشگیری بر درمان اولویت دارد خاطرنشان کرد : آموزش تغذیه صحیح باید از آشپزخانه آغاز شود و این تغییر دیدگاه در آشپزخانه ها به وجود آید که تنها خوشمزه بودن غذا مدنظر نیست بلکه مهمترازآن سلامت تغذیه کارکنان است.

وی همچنین تغییر در در دیدگاه کارکنان و مدیریت را ازجمله عوامل مهم تاثیرگذار در الگوی تغذیه برشمرد و گفت : کارکنان مراکز اقماری به دلیل دوری از خانواده و کارسخت دارای استرس کاری هستند که این تنش های محیط کارتمایل به خوردن را در این افراد افزایش می دهد که باید این افراد آموزش های لازم درجهت مدیریت تغذیه داده شود.

عضوشورای تغذیه بهداشت و درمان صنعت نفت استفاده از روشهای تشویقی برای افردادی که توانسته اند به وزن ایده ال دست پیداکندد و یا در الگوی تغذیه ای خود تغییر ایجاد نمایند را راهکاری مفید دانست.

وی همچنین حضور یک ناظر تغذیه در مراکز را لازم و ضروری دانست و گفت : باید در نوع غذای کارکنان تغییراتی ایجاد شود خصوصا در مناطق صنعتی که بهره وری و بازده افراد مهم است.

۱۶ آبان ۱۳۹۶ ۱۲:۴۷
تعداد بازدید : ۸۹۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید