سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۹:۱۶

اخبار

اول آبان، روز آمار و برنامه ریزی/ آمار و اطلاعات تنها اعداد و ارقام نیستند...

کارشناسان واحد آمار و برنامه ریزی مرکز فارس معتقدند، تجسم اینکه آمار و اطلاعات یکسری اعداد و ارقام بی شماری هستند که تنها برای پرکردن صفحات آنها را گرداوری می­کنند تجسمم غلطی است؛ که در نگاه بخش کوچکی از مدیران ما به شدت مشهود است.

به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان، اول آبان ماه در تقویم کشورمان روز ملی آمار و برنامه ریزی نام گذاری شده ، اگر چه در تقویم جهانی 20 اکتبر مقارن 28 آبان ماه، روز جهانی آمار است.

علی اصغر نصیحت کن و ایمان حفیظی کارشناسان ارشد واحد آمار و برنامه ریزی بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان بر این باورند که امروزه دانایی بشرمنوط به داده ها و اطلاعاتی است که ماهیت سمت و سوی حرکت بشر را بطور کامل تغییر می­دهند و جهانی که فراروی ما که همانا عصر اطلاعات گفته می شود.

مهندس نصیحت کن فارغ التحصیل رشته اپیدمولوژی، مدت 11 سال در واحد آمار و برنامه ریزی فعال می باشد و مهندس حفیظی هم با 6 سال فعالیت در این واحد، فارغ التحصیل رشته آمار زیستی است.

آن ها تاکید کردند که اصلا بدون کوچکترین تردیدی می توان اذعان کرد در دنیای امروزی یکی از شاخص های ارزیابی توسعه کشورها داشتن نظام و فرایند کمی و کیفی فعالیت های آماری است.

به گفته این دو کارشناس، تفسیر،پردازش،و تحلیل داده ها به عنوان پایه های آمار و اطلاعات از طریق تکنیک های آماری صورت می گیرد.

جمع آوری، ثبت و تجزیه و تحلیل داده ها، تحلیل فعالیت های واحدهای درمانی و مقایسه داده ها در یک روند درمانی، ارائه پیشنهادات به مدیریت مرکز، همکاری با واحد روابط عمومی در تحلیل و تهیه گزارش رضایت شغلی کارکنان و مراجعان، همکاری با واحد HSE در استقرار سیستم مدیریت سلامت، ایمنی و محیط زیست، همکاری با واحد سلامت خانواده و سلامت کار، تهیه نرم افزار برای پایش برنامه های عملیاتی، ثبت سرطان، فراخوان و تهیه برنامه های عملیاتی سال 96 از جمله فعالیت های واحد آمار و برنامه ریزی این مرکز است که زبان این کارشناسان نام برده شد.

یکم آبانماه که در تقویم به نام روز ملی آمار و برنامه ریزی نامگذاری شده، اهمیت علم آمار را در شرایطی که ناگزیریم مسیر توسعه را برای ارتقا زندگی مردم طی کنیم، بار دیگر برای مردم و مسئولان یادآور می شود.

۱ آبان ۱۳۹۶ ۱۴:۲۹
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۱,۳۶۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید