سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۹:۱۶

اخبار

توصیه هاتی کاربردی (2) در هفته سلامت روان

درس خواندن در شب‌های امتحان یکی از معضلات تاریخی دانشجویان و دانش‌آموزان است. بخصوص آن‌هایی که زمان مفید طول ترم را از دست داده‌اند و حالا با زمانی محدود و حجم بالای درس‌ها مواجه‌اند. راهکارها و روش‌های درس خواندن برای موفقیت در امتحانات را در ادامه بخوانید.

به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان، نخستین گام برای درس خواندن و انجام تکلیف‌های روزانه داشتن خلق و خویی خوش و ذهنی آرام است. به بیان دیگر، خلق و خو و نگرش مثبت شما موجب افزایش انگیزه و تمایلتان برای بهتر درس خواندن می‌شود. برعکس، اگر درس خواندن را با خستگی، بی حوصلگی و ذهنی ناآرام آغاز کنید، هم خیلی زود انگیزه و رغبتتان را برای انجام تکلیف‌های درسی از دست می‌دهید، و هم با کوچکترین مشکل و کمبودی که برایتان پیش آید، دچار ضعف و درماندگی می‌شود.

اگر قصد دارید بهترین حالت و موقعیت را برای درس خواندن به دست آورید، کافی است از خودتان بپرسید: «در چه زمان و مکانی درس خواندن برای من آسان‌تر و خوشایندتر می‌شود؟» آن گاه تمامی موقعیت‌هایی که به ذهنتان می‌رسد را یادداشت کنید و بکوشید با فراهم کردن چنین موقعیت‌هایی روند یادگیری و آموختن را برای خود هرچه دلچسب تر کنید. برخی از این موقعیت‌ها عبارتند از:

1.     پس از چرتی کوتاه

2.     هنگامی که احساس آرامش می‌کنید.

3.     پشت میز تحریر

4.     در مکانی شلوغ

5.     در مکانی ساکت

 

یکی از راه‌های یافتن بهترین موقعیت برای درس خواندن این است دفعه قبل که تکلیف را با رضایت و خشنودی کامل انجام داده‌اید، خوب بیندیشید. پیش از انجام تکلیفتان چه احساسی داشتید؟...

آیا تازه از خواب بیدار شده بودید؟... آیا لقمه‌ای سبک و مقوی خورده بودید؟... آیا نوشیدنی گرم و آرامش بخشی نوشیده بودید؟... آیا کمی تمرین آرام سازی ذهن و جسم انجام داده بودید؟... آیا پشت میز تحریرتان نشسته بودید؟... آیا ... با یافتن پاسخ این پرسش‌ها می‌توانید به بهترین موقعیت برای درس خواندتان پی ببرید.

مشاهده ادامه مطلب ....

۲۹ مهر ۱۳۹۶ ۱۱:۰۰
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۱,۰۱۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید