سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۸:۵۶

اخبار

از تحلیل تا آموزش/ خطاهای پزشکی در مرکز فارس آموزش داده شد

در روزهایی که جامعه پزشکی کشور خاطره تلخ اتهام خطای پزشکی در مرگ هنرمند سینمای ایران، عباس کیارستمی را یدک میکشد و همچنین آمارها نشان می دهد که میزان قابل توجهی از مرگ و میرها و مشکلات حاد درمانی را به دنبال دارد؛ این مهم در بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و آموزش داده شد.

به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان، انتظار بیمار از پزشک داشتن دقت و مهارت است. متاسفانه گاهی نبود این ۲ عامل، سبب بروز حوادث و تشدید بیماری افراد و حتی گاهی به فوت بیمار منجر می‌شود. از چنین اتفاقاتی به عنوان خطا و قصور پزشکی یاد می‌شود زیرا معمولا ماهیتی عمدی ندارند.

خطای پزشکی به عنوان یک چالش مهم مورد توجه جامعه و مسئولین سلامت قرار گرفته است.

موضوع خطای پزشکی، امری بدیهی است و آنطور که آمارها نشان می دهد، سهم یک تا سه درصدی از میزان مرگ و میر بیماران در دنیا، بر اثر خطای پزشکی است.

به همین منظور، دکتر مهرداد امیرآبادی که هفتمین ماه ریاست خود را در بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان سپری می کند؛ برای کادر درمان این مرکز از خطاهای پزشکی گفت و راهکارهای پیشگیری از این مهم را آموزش داد.

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان بر خوانا بودن اطلاعات وارد شده در فرم های پزشکی و دست خط پزشکان حاضر در صحنه های مختلف معالجه تاکید کرد و کادر درمان را به رعایت این مهم توصیه کرد.

وی با نمایش دادن فرم ها، برگ های سیر بیماری و چک لیست های پیش از عمل جراحی بر صفحه پرژکتور، توضیح داد که حتی جزئی ترین خطاهای پزشکی می تواند مشکل ساز شود و کادر درمان و مرکز درمانی مورد نظر را دچار دردسرها و رفت و آمدهای قضایی و حقوقی کند.

دکتر امیرآبادی در پرسش و پاسخ با کادر درمان حاضر در این نشست، بر رفع اشتباهات موجود در امر پشتیبانی و خدمات رسانی به بیماران اصرار کرد و رفع این گونه نواقص را ضروری دانست.

 

 

۱۸ مهر ۱۳۹۶ ۱۳:۱۳
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۹۸۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید