رییس بیمه گری و درمان غیرمستقیم بهداشت و درمان صنعت نفت فارس گفت: حذف دفترچه خللی در عملکرد واحد بیمه گری و درمان غیرمستقیم منطقه فارس ایجاد نکرده است و با حفظ روال جاری، دریافت خدمات بهداشت و درمان صنعت نفت نیز کما فی سابق ادامه دارد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت فارس، قاسم مهرجو در این خصوص با ارائه گزارش مختصری از اقدامات صورت گرفته مرتبط با حذف دفترچه و اجرای نسخه الکترونیک، گفت: بهداشت و درمان صنعت نفت فارس در راستای الکترونیکی شدن و الزام قانونی حذف دفترچه های درمانی اقداماتی انجام داده تا موجبات رضایتمندی مراجعان را فراهم سازد.
رییس بیمه گری و درمان غیرمستقیم بهداشت و درمان صنعت نفت فارس افزود: در این راستا، به مراکز طرف قرارداد، در ارتباط با نحوه پذیرش مراجعان صنعت نفت بر اساس دستورالعمل سازمان نامه صادر و ارسال شد و از مراکز طرف قرارداد شهرستان هایی(یاسوج، مرودشت، نورآباد، سروستان و...) که در مورد پذیرش بیماران با مشکلاتی مواجه می شدند، بازدید به عمل آمد و در خصوص رفع این مشکلات از طریق برگزاری به صورت تماس تلفنی با ریاست و مدیریت مجموعه شهرستان های آباده، جهرم، استهبانات، لامرد، فسا، کازرون مرتفع گردید.
وی گفت: همچنین در این خصوص، با واحد اقتصاد درمان و بیمه گری دانشگاه علوم پزشکی شیراز جلسه مشترک صورت پذیرفت و در مورد نحوه پذیرش بیماران فاقد دفترچه، احراز هویت و نحوه خدمات دهی، هماهنگی های لازم به عمل آمد و مقرر شد؛ دانشگاه علوم پزشکی شیراز به تمام زیر مجموعه ها مربوطه دستورات لازم در مورد نحوه پذیرش و خدمات دهی را ارائه دهد.
مهرجو اضافه کرد: همزمان با اقدامات فوق، از مراکز طرف قرارداد قدیم و مراکزی که در خواست قرارداد همکاری با صنعت نفت داشتند، بازدید به عمل آمد و به همکاران مقیم شهرستان ها این امکان داده شده که مراکز متقاضی همکاری را به دلخواه و بر اساس موافقت حداکثری افراد ساکن معرفی نموده و پس از بازدید با مراکز درمانی دارای شرایط لازم قرارداد بسته شود.
رییس بیمه گری و درمان غیرمستقیم بهداشت و درمان صنعت نفت فارس تصریح کرد: در جهت رفع مشکل مراجعان به صورت تلفنی و در صورت عدم شناسایی و احراز هویت از طریق سامانه راهنمایی های لازم اعلام شده و شماره تلفن رییس بیمه گری و همکاران مرتبط با کارشناسی اسناد و صدور دفترچه در اختیار مراکز طرف قرارداد قرار گرفته است.
به گفته مهرجو، مشکلات مطرح شده در تمامی موارد فوق، شامل: عدم احراز هویت از طریق سامانه تامین اجتماعی و SIS ، عدم امکان نسخه نویسی الکترونیک و نسخه پیچی، نحوه خدمات دهی به بیماران فاقد دفترچه، نحوه ارسال صورتحساب توسط مراکز طرف قرارداد و عدم همکاری مراکز طرف قرارداد به صورت عمدی، عدم شناسایی فرزندان بالای 22 سال، در حال حاضر به استثای نسخه پیچی، رفع شده است و در مورد مسئله نسخه پیچی نیاز به اقدام سازمانی است که مکررا اطلاع رسانی شده است و در دست پیگیری می باشد.