سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۲:۳۰

اخبار

پیام مدیرعامل سازمان به مناسبت روز جهانی بهداشت:سلامتی،حق همگانی

دکتر سید علی جزایری مدیرعامل سازمان در پیامی روز جهانی بهداشت با شعار "سلامتی من ،حق من" را تبریک گفت .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت ، در پیام ایشان آمده است : نوزدهمین روز فروردین ماه، "روز جهانی بهداشت" نام دارد. سازمان جهانی بهداشت با هدف یادآوری اهمیت سلامتی در دنیای امروز، همه ساله شعاری را برای این روز انتخاب می‌کند و تلاش می‌کند دولتها، مردم جهان ، سازمان‌ها و موسسات را در راستای دستیابی به آرمان شعار انتخابی، تشویق نماید. این سازمان با انتخاب شعار «سلامتی من، حق من است» درسال جاری بر ضرورت دسترسی عادلانه افراد به خدمات بهداشتی و درمانی با کیفیت تاکید میکند.این شعار انعکاسی از حق ذاتی انسانها برای برخورداری از سلامت جسمی و روانی است.

با توجه به اینکه صنعت نفت به عنوان یکی از ارکان مهم اقتصاد کشور محسوب میشود سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در راستای رسالت سازمانی خود، تلاش می‌کند با ارائه طیف وسیعی از خدمات بهداشتی و درمانی در جهت احقاق حق سلامتی به کارکنان معظم صنعت نفت و خانواده گرامی آنان در اقصی نقاط کشور گام برداشته و با حفظ و ارتقای سلامت جمعیت تحت پوشش خود در پایداری تولید در این  صنعت عظیم نقش آفرین باشد.

و این مهم امکان‌پذیر نیست مگر با تلاش شبانه‌روزی کارکنان شریف این سازمان که با حضور در سکوهای نفتی و دورترین مراکز عملیاتی تاسیسات نفت، گاز و پتروشیمی تا بخش‌های مختلف بیمارستانی، موجب اطمینان خاطر شاغلین این صنعت عظیم می‌گردند.اینجانب ضمن گرامیداشت روز جهانی بهداشت از این تلاش عظیم قدردانی کرده و امید است با اتکاء به توفیقات الهی در سال پیش رو شاهد ارتقای سطح خدمات بهداشتی و درمانی در صنعت نفت باشیم.

لازم به ذکر است در حالی که روز جهانی بهداشت با شعاری مبنی بر احقاق حق سلامتی انسان‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد، یکی از بی‌سابقه‌ترین جنایات بشری، بخصوص در حوزه سلامت، در فلسطین اشغالی در حال وقوع است.

واقعه دردناک و غم‌انگیز غزه، تناقض عمیقی بین شعار و واقعیت را ترسیم می‌کند.بر اساس گزارشات اخیر، بدنبال جنایات بی‌سابقه دولت جنایتکار و نژادپرست اسرائیل، قریب به یک میلیون و هفتصد هزار از ساکنین مظلوم غزه آواره و نزدیک به 34000 نفر شهید شدند که در میان آنها بیش از 6000 کودک جان خود را از دست داده‌اند. در غزه، این منطقه خونین، بیش از 75000 نفر مجروح نیازمند خدمات درمانی هستند و قریب به 73000 زن باردار از فقر غذایی و بهداشتی رنج می‌برند و بزودی یک سوم این زنان زایمان خواهند کرد.

این در حالیست که بیش از هفتاد درصد زیرساخت‌ها، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در غزه توسط جنگ‌افروزان دژخیم و ستمگر اسرائیل از بین رفته و تنها سه زایشگاه در این منطقه باقی مانده است. این آمار، تابلویی دردناک از رنج و ستم بی‌رحمانه انسان‌هایی است که حق سلامتی، حق حیات و حق زندگی امن از آنها سلب شده است.امید است سازمان جهانی بهداشت  به عنوان متولی اصلی سلامت در جهان ،با جدیت بیشتری به موضوع نقض حق سلامتی در فلسطین و دیگر نقاط جهان بپردازد و برای رفع این معضل جهانی تلاش کند.
اگرچه شهادت، درد و رنج ملت مظلوم فلسطین و غزه و صبر بزرگ آنان نوید پیروزی حق بر باطل خواهد بود،آنگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند: "همین صبوری و توکل به‌داد مردم غزه خواهد رسید و در نهایت آنها را پیروز میدان خواهد کرد."انشالله




۱۹ فروردین ۱۴۰۳ ۱۴:۳۶
تعداد بازدید : ۱,۳۵۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید