سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۰:۴۳

اخبار

به مناسبت گرامی داشت روز جهانی شنوایی 2024

ادیومتریست بهداشت و درمان صنعت نفت فارس، گفت: روز جهانی شنوایی در سال 1402 بر غلبه بر چالش های ناشی از برداشت های نادرست اجتماعی و نگرش انگ کم شنوایی در افراد، از طریق افزایش و آگاهی و اشتراک گذاری اطلاعات متمرکز است و هدف آن ارائه دهندگان خدمات بهداشتی و عمومی می باشد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت فارس، سام طهماسبی با اشاره به نامگذاری ۱۳ اسفند به نام روز جهانی شنوایی از طرف سازمان جهانی بهداشت، عنوان کرد: شعار امسال روز جهانی شنوایی «تغییر نگرش، بیایید مراقبت از گوش و شنوایی را به واقعیت تبدیل کنیم!» اعلام شده است.


ادیومتریست بهداشت و درمان صنعت نفت فارس، افزود: اجرای راه حل های مراقبت از شنوایی در هر مرحله از زندگی می تواند سرعت رشد کم شنوایی را کم کند و سبب گردد که همه شانس برقراری زندگی کامل و سالم را داشته باشند.


وی تصریح کرد: در مواجهه با افراد کم شنوا و ناشنوا مواردی نظیرِ " تا جای امکان روبروی فرد کم شنوا قرار بگیرید به نحوی که صورت شما را مشاهده نماید،  آرام و واضح صحبت نمایید و از فریاد کشیدن اجتناب نمایید، تا حد امکان حرکات لب های شما برای آنها واضح باشد هنگام صحبت کرد، از اینکه صحبت خود را به بعد موکول نمایید اجتناب نمایید، افراد کم شنوا از نظر هوش و استعداد مشکلی ندارند و در نتیجه نگاه ترحم آمیز و دلسوزانه نسبت به آنها نداشته باشید، صداهای جانبی و اضافه را کاهش دهید و یا به مکان های آرام تر جهت گفت و گو بروید، نزدیکان کم شنوای  خویش را به استفاده مداوم از وسایل کمک شنوایی مانند سمعک تشویق نماییم و نگاه متفاوت به افراد کم شنوا و دارای سمعک در جامعه نداشته باشیم " رعایت شود تا موجب آرامش فرد کم شنوا یا ناشنوا شویم.


طهماسبی اظهار داشت: کم شنوایی و ناشنوایی معلولیتی پنهان است که متاسفانه آمار مبتلا به آن در جوامع بشری رو به افزایش می باشد.


ادیومتریست بهداشت و درمان صنعت نفت فارس، تاکید کرد: با تغییر سبک زندگی و اهمیت دادن به سلامت جسم و روان و پرهیز از انجام فعالیت‌هایی که شنوایی را به خطر می‌اندازد اجتناب نماییم.


به گفته وی، با بررسی و معاینه سالیانه شنوایی خویش از وضعیت سلامت گوش های خود آگاه باشیم و در صورت بروز علائمی مانند وزوز گوش،سرگیجه،عدم درک گفتار در محیط های شلوغ ، مراجعه به متخصص گوش و حلق و بینی و شنوایی سنجی را به تاخیر نیاندازید.
 

به مناسبت گرامی داشت روز جهانی شنوایی 2024:

۱۳ اسفند ۱۴۰۲ ۱۳:۴۲
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۱۴۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید