سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۶:۴۰

اخبار

توسط واحد مامایی بهداشت و درمان صنعت نفت فارس:

آموزش جهت افزایش سطح آگاهی مادران شاغل در امر شیردهی انجام می شود

کارشناس مامایی بهداشت و درمان صنعت نفت فارس، گفت: تلاش واحد مامایی این مرکز بالا بردن سطح آگاهی مادران شاغل در امر شیردهی از طریق آموزش، شامل تکنیک های صحیح شیردهی، دوشیدن و نگهداری صحیح شیرمادر و همچنین ارجحیت تغذیه شیر مادر از ساعات اولیه پس از زایمان و مضرات استفاده از شیرهای کمکی، می باشد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت فارس، بنفشه زندی لک در این باره عنوان کرد: حفظ ترویج و حمایت از تغذیه با شیر مادر از ساعات اولیه تولد امری حیاتی برای یک جهان پایدارتر می باشد و تغذیه با شیر مادر مطلوب ترین و ایمن ترین روش تغذیه شیرخواران حتی در بحران ها است.


کارشناس مامایی بهداشت و درمان صنعت نفت فارس، افزود: از فواید تغذیه با شیر مادر می توان به تقویت ارتباط عاطفی مادر و نوزاد، پیشگیری از بیماری هایی نظیر آلرژی، عفونت های تنفسی و همچنین هوش بالاتر، جلوگیری از دیابت و چاقی و تقویت سیستم ایمنی شیرخوار و پیشگیری از تمام انواع سوء تغذیه می باشد.


وی اضافه کرد: شیرخوارانی که از شیر مادر استفاده می کنند کمتر به بخش مراقبت های ویژه نوزادان منتقل می شوند.


زندی لک اظهار داشت: زنان بخش مهمی از نیروی کار جامعه را تشکیل می دهند و این مساله نباید فرصت های شیردهی با پستان و مراقبت از کودک به وسیله مادر را محدود کند به شرطی که مادر بتواند میان کار و شیردهی خود توازن ایجاد کند.


وی گفت: برای ایجاد چنین توازنی مادر باید احساس امنیت شغلی و آرامش داشته باشد و به این باور رسیده باشد که شیر مادر بهترین غذا برای شیرخوار است و شیردهی او در هر شرایطی باید ادامه داشته باشد و برای کسب اطلاعات لازم در زمینه راه های تداوم شیردهی دوشیدن و نگهداری شیرخود تلاش کند.


این کارشناس در بهداشت و درمان صنعت نفت فارس، ابراز داشت: از این روی، در بهداشت و درمان صنعت نفت فارس برای تمامی مادران باردار کلاس های آموزشی دوران بارداری که شامل ورزش های دوران بارداری و مراقبت های این دوره و هشدارها و علائم خطر در این دوره و همچنین تعذیه مناسب و کلاس های آمادگی جهت شیردهی موفق برگزار می شود و همچنین کلاس ویژه پدران که در این جلسه آموزش همکاری و حمایت عاطفی پدران در دوران بارداری ، زایمان و شیردهی و پس از زایمان می باشد.


زندی لک اعلام کرد: در این راستا، پمفلت های آموزشی با موضوع شیردهی و فواید آن جهت آگاهی بیشتر مادران در دسترس آنها قرار داده می شود.


به گفته وی، از آنجایی که تغذیه نوزادان با شیر مادر حائز اهمیت می باشد هفته اول آگوست هر سال برابر با 16-10 مرداد ماه به نام هفته جهانی تغذیه با شیر مادر نامگذاری شده است؛ عنوان شعار امسال " نگاهی نو به شیردهی مادر در محل کار" می باشد.
 
۱۰ اَمرداد ۱۴۰۲ ۱۲:۵۳
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۱۷۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید