سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۶:۲۹

اخبار

محبوبه همتی فیزیوتراپیست نمونه فارس شد

محبوبه همتی، فیزیوتراپیست بهداشت و درمان صنعت نفت فارس به عنوان فیزیوتراپیست‌ نمونه سال انتخاب شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت فارس، این کارشناس فیزیوتراپی در خصوص این رشته عنوان کرد: فیزیوتراپی یکی از رشته های اصلی علوم توانبخشی است و هدف اصلی از درمان فیزیوتراپی افزایش عملکرد فرد، تحرک و  بهبود کیفیت زندگی است.


محبوبه همتی گفت: فیزیوتراپی در پیشگیری از بروز بیماری‌ ها، درمان،توان‌بخشی و بازتوانی موثر است.


وی افزود: امروزه به دلیل سبک زندگی شهری و کاهش میزان فعالیت بدنی افراد و همچنین شیوع مشکلات اسکلتی-عضلانی  مراجعه به کلینیک های فیزیوتراپی افزایش پیدا کرده و فیزیوتراپی به عنوان یک روش درمانی موثر و کم خطر برای درمان بیماریهای مرتبط با سیستم های اسکلتی-عضلانی شناخته شده است.


فیزیوتراپیست بهداشت و درمان صنعت نفت فارس، اضافه کرد: درمان های فیزیوتراپی تمام بیماری هایی که مرتبط با سیستم های حرکت هستند را در برمی گیرد و در درمان انواع مشکلات مانند بیماری های ارتوپدی، معز و اعصاب،  تنفسی و قلبی، اطفال، روماتیسمی و پوستی، ضایعات ورزشی، مشکلات مرتبط با کف لگن، بیماران نیازمند بستری (پس از بارداری، جراحی و …)، و بیماران سوختگی موثر است.


همتی ابراز کرد: فیزیوتراپیست با اشراف بر حیطه های تخصصی مربوط به فیزیوتراپی و  شناخت انواع بیماری‌ها و شرایط و مشکلات هر فرد بهترین برنامه درمانی را طراحی و اجرا می کند.


به گفته وی، بهبود کیفیت زندگی، بالندگی و افزایش سطح سلامت عمومی و اجتماعی مهم ترین تاثیر فیزیوتراپی بر نظام سلامت در خط مقدم خدمات بهداشتی درمانی است.


*دوم مرداد در تقویم ملی روز گرامی داشت رشته فیزیوتراپی نامگذاری شده است.

 

محبوبه همتی فیزیوتراپیست نمونه فارس شد 1

 
۲ اَمرداد ۱۴۰۲ ۰۹:۳۹
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۳۵۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید