سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۲:۳۲

اخبار

برگزاری کلاس "هموویژلانس" در بهداشت و درمان صنعت نفت فارس + گزارش تصویری

با هدف ارتقاء آگاهی کادر درمان بهداشت و درمان صنعت نفت فارس،کلاس آموزشی "هموویژلانس" در این مرکز برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت فارس، سوپروایزرآموزشی این مرکز در این باره،گفت: هدف از اجرای این کلاس ارتقای میزان آگاهی پرسنل در خصوص سیستم "هموویژلانس"  و آشنایی با انواع فرآورده های خونی بود.


نگار امیری، افزود: در این کلاس های آموزشی پرسنل بخش های مختلف با نحوه صحیح تزریق فرآورده های خون و عوارض ناخواسته ناشی از تزریق خون به طور صحیح آشنا شدند.


وی با اشاره به معنای لغوی هموویژلانس، اضافه کرد: هموویژلانس به معنای  مراقبت از خون است و در اصل یک سیستم نظارت کشوری به شمار می رود، در این سیستم نظارت کشوری سلامت خون و فرآورده های خونی حائز اهمیت است و برگزاری این کلاس های آموزشی به پرسنل می آموزد که نگهداری و تزریق ایمن خون و فرآورده های خونی مقوله مهمی است که باید مد نظر قرار بگیرد.


سوپروایزر بهداشت و درمان صنعت نفت فارس، خاطر نشان کرد: نگهداری خون و فرآورده ها و همچنین حمل و نقل آن ها تا زمانی که به بانک خون مرکز درمانی انتقال پیدا کند و در بخش های مختلف برای تزریق توزیع شود مراحل مهمی است که باید پرستاران و کادر درمان بخش های مختلف به آن اهمیت دهند و سطح علمی شان را در این خصوص ارتقا داده تا بتوانند سلامت خون و فرآورده های خونی را حفظ کنند.


این مهم، به مدرسی دکتر لیلا کسرائیان؛دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شیراز، به همت واحد آموزش و پژوهش و با همکاری سوپروایزر آموزشی بهداشت و درمان صنعت نفت فارس، در سالن پلی کلینیک مرکزی، ویژه پزشکان، پرسنل پرستاری، آزمایشگاه، مامایی و اتاق عمل صورت پذیرفت.

 

(گزارش تصویری)

برگزاری کلاس "هموویژلانس" در بهداشت و درمان صنعت نفت فارس 8

برگزاری کلاس "هموویژلانس" در بهداشت و درمان صنعت نفت فارس 9

برگزاری کلاس "هموویژلانس" در بهداشت و درمان صنعت نفت فارس 7

برگزاری کلاس "هموویژلانس" در بهداشت و درمان صنعت نفت فارس 10

برگزاری کلاس "هموویژلانس" در بهداشت و درمان صنعت نفت فارس 6
برگزاری کلاس "هموویژلانس" در بهداشت و درمان صنعت نفت فارس 5
برگزاری کلاس "هموویژلانس" در بهداشت و درمان صنعت نفت فارس 3

 

 
۹ خرداد ۱۴۰۲ ۰۹:۲۲
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۳۴۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید