سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۱۸:۴۵
 

اخبار

من هستم چون ما هستیم

مددکاری اساس تاثیر همبستگی و چگونگی تاثیر اقدامات ما بر دیگران و جامعه است، مفهومی که تاکید بر این دارد که هر کسی در هر جایی حق زندگی شایسته را دارد؛ بنابراین همه انسان ها را به این مهم دعوت می کند که برای پایان دادن به فقر، محرومیت و ... به هم بپیوندید.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان، فاطمه دهداری؛ کارشناس مددکاری این مرکز به بهانه پاسداشت جایگاه حرفه مددکاری، گفت: مددکار فردی است که با استفاده از مهارت‌های حرفه ای خود تلاش می‌کند مشکل مددجویان را حل کند.

 

وی عنوان کرد: وظیفه اصلی در شغل مددکاری، مشاوره و شناخت حالات روحی و یافتن راه کاری برای حل مشکل مددجو است و به همین دلیل برای داشتن جامعه ای سالم و حفظ سلامت روحی افراد، خدمات مددکاری کاملا ضروری و لازم است.

 

دهداری افزود: واقعیت این است که همه به یکدیگر پیوسته ایم و تنها از طریق رشد و پیشرفت دیگران می توان رشد و پیشرفت کرد.

 

کارشناس مددکاری در بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان اضافه کرد: سلامت صرفا در درمان خلاصه نمی شود بلکه سلامت تلفیقی از مسائل اجتماعی، رفاهی، آموزشی و بهداشتی است.

 

وی اظهار داشت: در جهان امروز با افزیش مشکلات اجتماعی و ارتباط آن ها با بیماری های جسمی توجه به جایگاه ویژه مددکاران اجتماعی را در برنامه ریزی های نظام سلامت دو چندان نموده و سیاستگزاران عرصه درمان به خوبی به اهمیت این نقش وقف اند و تلاش دارند که با ساماندهی و تخصصی کردن مداخلات پایه مددکاران اجتماعی در مراکز درمانی بتوانند راهی در ارتقاء سلامت اجتماعی بیماران و همگام کردن خدمات مددکاری اجتماعی از زمان بستری تا ترخیص بیماران داشته باشند که این امر رضایتمندی گیرندگان خدمت را نیز به دنبال خواهد داشت.

 

دهداری از فعالیت های واحد مددکاری این مرکز در یک سال اخیر گفت و ابراز کرد: تهیه شش مورد گزارش مددکاری از وضعیت شغلی، خانوادگی بیماران اعصاب روان که از سوی متخصصان و پزشکان ارجاع داده شده بودند، تهیه پنج مورد گزارش مددکاری جهت کارمندانی که متقاضی انتقالی با مشکلات خاص بودند،گزارش بررسی تقاضای دو مورد از کارکنانی که به دلیل داشتن فرزند معلول جسمی و ذهنی نیاز به مساعدت مالی داشتند و بررسی یک مورد از افرادی که امکان استفاده از خدمات درمانی در مورد فرزندشان که مبتلا به بیماری های خاص یا معلولیت های جسمی و ذهنی هستند و سن آن ها از حد مقررات صنعت نفت گذشته و با کسب مجوزهای لازم از مقامات فوق صورت پذیرفت؛ برخی از اقدامات صورت گرفته در یکسال اخیر توسط واحد مددکاری هستند.

 

وی افزود: همچنین، پیگیری کار 50 نفر از کارمندان در رابطه با مشکلات و مسائل مختلف آن ها، بررسی کار چهار مورد خودکشی و هماهنگی های لازم با روانشناسان و روانپزشکان، مصاحبه با 30 مورد از بیماران و مددجویان مراجعه کننده به واحد مددکاری، همکاری با سایر مددکاران اجتماعی ادارات جهت حل مشکلات مددجویان در چهارچوب مقررات اداری و مالی، تهیه و تکمیل فرم های مددکاری بر اساس درخواست پزشک یا مسئولان بهداشت و درمان، تهیه گزارش مددکاری 47 مورد از همکاران برای گرفتن وام های اضطراری و همچنین تصمیم گیری در مورد تخصیص کمک های مالی بلاعوض و نظایر آن به مددجویان، مصاحبه و مشاوره با صد نفر از خانواده های مبتلایان به آسیب های شامل معتادان، عقب ماندگان ذهنی، ناسازگاری های اجتماعی طلاق و نظیر آن و ... نیز از دیگر اقدامات انجام شده در این مرکز است.

 

کارشناس مددکاری در بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان، اذعان داشت: یک مددکار از ارائه خدمات مشاوره و کمک برای حل مشکلات دیگران لذت می‌برد و به همین دلیل مددکاران باید روحیه محکم و قوی داشته باشند تا در صورت برخورد با مشکلات روحی افراد، احساس ضعف نکنند.

 

به گفته دهداری، مددکار اجتماعی کسی است که به خانواده‌ها و افراد کمک می‌کند تا به منابع آموزشی و مرتبط با سلامتی، که زندگی را تغییر می‌دهند دسترسی پیدا کنند. اگر این زمینه کاری را در نظر می‌گیرید، درک خدماتی که یک مددکار اجتماعی انجام می‌دهد و صنایع مختلفی که در آن به کار گرفته می‌شوند بسیار مهم است.
 
۱۶ بهمن ۱۴۰۱ ۱۴:۴۷
واحد مددکاری |
تعداد بازدید : ۳۱۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید