سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۳:۳۳

اخبار

پرداختن به مبحث مسئولیت های اجتماعی نوعی سرمایه گذاری است

مشاور مدیر عامل در امور مسئولیت های اجتماعی در شیراز، گفت: با توجه به رسالت اصلی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت که مبحث مهم تولید خدمت است و در تلاش برای کاهش آلام انسان ها و خدمات رسانی در راستای سلامت محوری، باید به مقوله مسئولیت های اجتماعی پر رنگ تر نگاه شود چرا که، پرداختن به این مهم هزینه نیست و سرمایه گذاری است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان، دکتر سید محمدرضا موالی زاده در نشستی صمیمی با رییس، مسئولان ارشد و مدیران واحد های مختلف در بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان، عنوان کرد: مقوله مسئولیت های اجتماعی مفهوم جدیدی در سازمان ها ست و از ابتدا هم در جامعه غرب بیشتر مطرح شده و تاریخچه اش به رنسانس، صنعتی شدن جوامع و ایجاد کارخانجات و... باز می گردد.

 

وی افزود: مسئولیت اجتماعی شرکت‎ها یا سازمان‎ها (CSR)، ابعاد گسترده‎ای دارد که به سبب آن شرکت‎ها دغدغه‎های زیست محیطی و اجتماعی خود را در عملکرد کسب ‎وکارشان یا در همکاری با ذی‌نفعان عملیاتی می‎کنند و به این منظور اجرای برنامه‎های مسئولیت اجتماعی آثار مثبتی بر توسعه و پیشرفت شهرها و زندگی ذی‌نفعان جامعه خواهد داشت.

 

مشاور مدیر عامل در امور مسئولیت های اجتماعی، اضافه کرد: مسئولیت اجتماعی در حوزه محیط زیست، وظیفه پوشش پیامدهای زیست محیطی فعالیت ها، محصولات و امکانات یک شرکت خاص را بر عهده دارد. 

 

وی گفت: اجزای اصلی مسئولیت اجتماعی زیست  محیطی، حذف زباله و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای ، به حداکثر رساندن بهره وری و مصرف بهینه انرژی و به حداقل رساندن شیوه هایی است که ممکن است بر استفاده از منابع طبیعی در نسل های آینده تأثیر منفی بگذارد.

 

دکتر موالی زاده توضیح داد: به دلیل اهمیت زیاد مسائل فوق، مبحث مسئولیت های اجتماعی در ادارات و سازمان ها مطرح شد تا مورد پیگیری و اجرا قرار گیرد.

 

وی افزود: مسئولیت های اجتماعی در مسیر خود جهت اجرا، با مخالفت هایی در سازمان ها نیز مواجه شد چرا که برخی مدیران و کارکنان مدعی شدند که وظابف متعددی دارند که  در اولویت هستند اما علمای امر اعلام کردند که پرداختن به این مهم هزینه نیست و سرمایه گذاری است و این مهم هر چه زودتر باید اولویت کاری ارگان ها قرار گیرد.

 

دکتر موالی زاده با اشاره به سخنان بزرگان دین و اهل بیت، گفت: بزرگان دین تاکید کردند که انسان از دایره فردیت خارج شود، خود محور نباشد، دیگر خواه باشد و دغدغه دیگران را داشته باشد و چه زیباست که هر انسان بیشترین نفع رو به دیگران برساند و منفعت رسانی به مردم داشته باشد و این دید نقش مبحث مسئولیت اجتماعی را پر رنگ می کند.

 

وی با بیان اینکه یکی از مختصات فرهنگ عمومی ایرانی ها کمک رسانی به همنوعان خود است، گفت: در راستای اجرای این مهم، در تهران کمیته ای تشکیل دادیم و این کمیته ها در مناطق هم در حال شکل گیری است تا جلساتی دایر شود و بحث های مختلف جهت اجرای مسئولیت های اجتماعی مطرح و پیگیری شود.

 

مشاور مدیر عامل در امور مسئولیت های اجتماعی با بیان این جمله که" تا زمانی که بهتر ممکن است خوب کافی نیست" اذعان داشت: باید مراکز را آسیب شناسی کرد و در راستای کاهش این آسیب ها از اجرای مقوله مسئولیت اجتماعی کمک بخواهیم و با توجه به امکاناتی که موجود است راهکارهای مناسب به کار گرفته شود.

 

به گفته دکتر موالی زاده، در این راستا بودجه ای به این مهم تخصص یافته و به مرور افزایش خواهد یافت و باید به سهم خودمان در زمینه پرداختن به آن اقدام نماییم تا بحث مسئولیت اجتماعی به مرور بتواند جایگاه واقعی خود را به دست آورد.

 

نشست دکتر موالی زاده، مشاور مدیر عامل 15

 

* این نشست در سالن جلسات پلی کلینیک مرکزی شیراز صورت پذیرفت.
 
۵ بهمن ۱۴۰۱ ۱۳:۴۹
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۲۳۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید