سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ۱۳:۳۶

اخبار

آموزش و پژوهش بهداشت و درمان صنعت نفت فارس وهرمزگان؛ پیشرو در آموزش و پژوهش

همزمان با هفته گرامی داشت پژوهش و به بهانه پاس داشت این مهم، رییس واحد آموزش و پژوهش بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان از عملکرد این واحد می گوید.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان، دکتر فرخ حبیب زاده؛ در این خصوص گفت: واحد آموزش و پژوهش بهداشت و درمان صنعت نفت فارس که در سال 1378 شکل گرفت، از همان ابتدا در امر آموزش در کشور پیشرو بود. اولین کارگاه سراسرس روش تحقیق و مقاله‌نویسی در سال 1379 در شیراز برگزار شد. 


وی عنوان کرد: این امور تنها با تکیه بر توانمندی نیروهای داخلی نه تنها به برگزاری دوره های آموزشی در مراکز مختلف سازمان از جمله اهواز، ماهشهر ، اصفهان، تهران و مشهد همت گمارد، بلکه در برگزاری کنگره‌های بین‌المللی به دانشگاه‌های مادر کشور از جمله دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز کمک شایسته‌ای کرد. 


رییس واحد آموزش و پژوهش بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان، افزود: قبل از همه‌گیری کرونا، بخشی از آموزشِ روش تحقیق و مقاله‌نویسی اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به عهده‌ی نیروهای شاغل در واحد آموزش و پژوهش بهداشت و درمان صنعت نفت فارس بود. 


دکتر حبیب زاده اظهار داشت: در دوران همه‌گیری کرونا، با کاهش چشمگیر برگزاری دوره‌های آموزشی حضوری، این مرکز به آموزش الکترونیک و برگزاری بعضی از دوره‌ها بصورت وبینار روی آورد. برای مثال، سال گذشته وبیناری به منظور توانمندسازی محققین سازمان و ارائه دستاوردهای پژوهشی ایشان در هفته‌ی پژوهش برگزار شد که با استقبال خوبی روبرو شد. 


وی اضافه کرد: این امور اخیراً از سوی ستاد سازمان مأمور شده است تا به تولید محتوای آموزشی در حوزه‌ی پژوهش همت گمارد. اولین مجموعه از این سری هم اکنون از طریق سامانه‌ی آموزش مجازی شرکت ملّی نفت قابل دسترس است؛ دومین مجموعه در حال تدوین است.


به گفته وی، واحد آموزش و پژوهش بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان در امر پژوهش نیز پیشگام بوده است. 


رییس واحد آموزش و پژوهش بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان از تعداد مقالات پژوهشی این مرکز گفت و بیان کرد: تعداد مقالات پژوهشی که توسط محققین این مرکز در نشریات معتبر بین‌المللی هر ساله به چاپ میرسد از مجموع مقالات منتشر شده از بقیه مراکز سازمان بیشتر است. 


وی گفت: در سال اخیر این مرکز بطور مستقل و همچنین با همکاری با مراکز معتبر پژوهشی بین‌المللی پژوهش‌های مهمی را منتشر کرد. 


دکتر حبیب زاده اضافه کرد: یکی از مهمترینِ این تحقیقات، مقاله‌ای بود که در سال گذشته با مرکز تحقیقات ویروس‌شناسی انسانی دانشگاه مریلند انجام شد. 


به گفته این پژوهشگر، یافته‌های این پژوهش برای اولین بار در دنیا شواهدی دال بر ایجاد مصونیت موقت بر علیه ابتلاء به بیماری کرونا توسط قطره فلج اطفال ارائه داد. 


رییس واحد آموزش و پژوهش بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان، ادامه داد: این مرکز همچنین عهده‌دار تأسیس و انتشار مجله بین‌المللی طب کار و محیط زیست (The IJOEM) به مدت دوازده سال بود. 
وی افزود: این نشریه یکی از معتبرترین مجلات علمی در منطقه بود. در حال حاضر، این واحد در حال تدوین محتوای آموزشی در حوزه پژوهش است. 


به گفته وی، این مرکز همچنین، کمافی‌السابق، به محققین سازمان در حوزه پژوهش پزشکی مشاوره می‌دهد.


گفتنی است، دکتر فرخ حبیب زاده؛ رییس واحد آموزش و پژوهش و اشرف سیمی؛ کارشناس آموزش و پژوهش بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان هستند.

 

 آموزش و پژوهش 1

 
۲۶ آذر ۱۴۰۱ ۱۳:۰۲
واحد آموزش و پژوهش |
تعداد بازدید : ۲۰۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید