سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۸:۱۸

اخبار

دکتر سلامی اعلام کرد:

بیش از 323 هزار آزمایش در سال 1400 انجام شده است

مسئول فنی آزمایشگاه مرکزی پلی کلینیک تخصصی صنعت نفت فارس و هرمزگان گفت: این واحد در سال گذشته، با پذیرش 23 هزار و 400 نفر و انجام بیش از 323 هزار آزمایش، افتخار خدمت رسانی به خانواده بزرگ صنعت نفت را با هدف ارائه خدمات آزمایشگاهی و افزاش رضایتمندی پرسنل و کارکنان را با به کارگیری دستگاه های پیشرفته و به روز و نیروهای فنی خبره و کارآزموده را داشته است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان، دکتر کوروش سلامی همزمان با گرامی داشت روز آزمایشگاه، عنوان کرد: با توجه به محدودیت هایی که در دوران اوج همه گیری کرونا وجود داشت، هیچ گونه وقفه ای در خدمت رسانی به کارکنان محترم ایجاد نگردید و تمامی خدمات آزمایشگاهی موجود، به نحو مطلوب و با کیفیت بسیار بالا انجام گرفت.


وی افزود: همچنین در راستای سنجش و پایش سلامت کارکنان بهداشت و درمان از تمامی پرسنل، تست تیتر آنتی بادی کرونا انجام شد و در اقدامی دیگر افراد مشکوک با انجام آزمایش رپید کرونا غربالگری شدند و نتایج آنها به طب صنعتی جهت اقدامات لازم، اعلام گردید. 


دکتر سلامی اضافه کرد: در مدتی که تمامی تست های مربوط به کووید انجام گردید، جای خالی تست های مولکولی و PCR و همچنین آنتی بادی های خنثی کننده و واکسن احساس می شود؛ لیکن امید است با تلاش همه ی دست اندرکاران و مسئولین بتوان تست های مولکولی و تست های خاص هورمون شناسی نیز به مجموعه ی آزمایش های آزمایشگاه اضافه نمود تا گامی بلندتر در جهت ارتقای کیفیت و خدمت رسانی به مراجعین مبرداشته شود و بتوان رضایتمندی بیشتری در همه ی زمینه های آزمایشگاهی را کسب نماییم.


مسئول فنی آزمایشگاه مرکزی پلی کلینیک تخصصی صنعت نفت فارس و هرمزگان ابراز کرد: در ضمن با پشتکار پرسنل و کارکنان سخت کوش آزمایشگاه توانستیم تمامی تست های موجود که به صورت روزانه و هفتگی انجام می شود را به بهترین صورت و با روش های روز دنیا انجام داده و باعث صرفه جویی در هزینه و زمان برای مراجعه کنندگان شویم.


دکتر سلامی اظهار داشت: همچنین، در راستای کاهش هزینه های مصرف کمتر آنتی بیوتیک در بیماران مبتلا به عفونت ادراری، با توجه به بررسی آماری انجام شده در بازه زمانی، جهت تعیین مقاومت آنتی بیوتیکی باکتری های ایجادکننده عفونت ادراری و شیوع این دسته از باکتری ها در بیماران مراجعه کننده به آزمایشگاه و ضمن در نظر گرفتن مواردی جهت انتخاب نوع آنتی بیوتیک ها مانند : عوارض جانبی دارو، فراوانی دارو در بازار تجارت، و همچنین وسیع الطیف بودن دارو و... اولویت های اثرگذاری تعیین شد و به دنبال مشورت با سایر واحد های درمانی صنعت نفت ، نسبت به ابلاغ نتایج ارزشمند این مطالعه، جهت بهینه شدن مسیر درمان ، کاهش هزینه¬ها مصرف کمتر آنتی بیوتیک در بیماران مبتلا به عفونت ادراری؛ اقدام گردید.


به گفته وی، جهت کاهش هزینه های آزمایشات ارجاعی به آزمایشگاه های طرف قرارداد اقدام به بازسازی و تعمیر دستگاه های درمانگاه مرودشت برای استفاده در آزمایشگاه درمانگاه امام علی (ع) گردید.


وی اذعان داشت: پیشنهاد می شود تا جهت حفظ و ارتقای سطح خدمات مطلوب کنونی تقویت و حمایت مالی، معنوی، علمی و آموزشی از نیروی انسانی مـاهر که سرمایه های اصلی هر آزمایشگاه می باشد، دستگاه های مورد نیاز خریداری و آزمایشگاه توسط دستگاه های پیشرفته ی روز دنیا تجهیز شود.
 
۳۰ فروردین ۱۴۰۱ ۰۹:۵۵
تعداد بازدید : ۶۶۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید