سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۶:۲۸

اخبار

هفته سلامت 96 در بهداشت و درمان صنعت نفت فارس

شعار امسال هفته سلامت (یکم تا هفتم اردیبهشت ماه) « زندگی سالم با نشاط و امید » نامگذاری شده است و بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان برنامه های متنوعی را در این راستا برگزار نمود.

برپایی ایستگاه های سلامت و مشاوره ، انجام تست قند خون ، برپایی نمایشگاه کتاب ، پیاده روی خانوادگی ، نصب بنر و توزیع پمفلت و بروشور با موضوع پیشگیری از افسردگی و توزیع بسته های آموزشی در سطح پلی کلینیک ارم و درمانگاه امام علی و مرودشت، از برنامه های این هفته می باشد.

این نمایشگاه ها به همراه کلاس های آموزشی یک روزه در تمامی مراکز صنعت نفت استان تا آخر اردیبهشت برگزار خواهد شد.

افسردگی: بیا حرف بزنیم

همچنین لازم به ذکر است ، سازمان جهانی بهداشت همه ساله به مناسبت روز جهانی بهداشت با هدف افزایش توجه و آگاهی عموم مردم و تمرکز اقدامات و فعالیت ها، یکی از موضوعات مبتلا به جوامع را انتخاب می کند.

شعار سازمان جهانی بهداشت در سال ۲۰۱۷ “افسردگی: بیا حرف بزنیم”  است.

این شعار منحصر به فرد به موضوع بهداشتی ویژه ای که نگرانی مردم در سراسر جهان است پرداخته است ، افسردگی که با وجود دنیای پر هیاهو و دیجیتالی امروز مریضی فراگیر و پنهانی شده است .

افسردگی یکی از شایع ترین مشکلات بهداشت روان است ؛ بنابر اعلام سازمان بهداشت، افسردگی از نظر باری که به جامعه تحمیل می کند، چهارمین رتبه را در بین بیماری ها دارد، در کشور ما نیز این بیماری جزو ۷ علت بیماری و ناتوانی در سنین مختلف به شمار می رود.

در عین حال ، افسردگی می تواند پیشگیری و درمان شود ؛ شناخت بهتر از ماهیت افسردگی ، چگونگی پیشگیری و درمان آن به کاهش انگ مرتبط با این شرایط ، کمک خواهد کرد و منجر میشود که افراد بیشتری به دنبال کمک و راهنمایی باشند.

بر همین اساس ، جلسه هم اندیشی و برنامه ریزی اجرای برنامه های روز جهانی بهداشت با شعار " افسردگی؛ بیا حرف بزنیم " و با موضوع " زندگی سالم با نشاط و امید " ، در بهداشت و درمان صنعت نفت فارس صورت پذیرفت.

در این نشست ، ضمن اشاره به اهمیت اطلاع رسانی و تبیین جایگاه واقعی سلامت در جامعه ، نسبت به برگزاری با شکوهتر مراسم و برنامه های هفته سلامت امسال تاکید شد .

توزیع پمفلت هایی با عنوان افسردگی ، خودکشی ، سالمندی و کودکان در سطح مراکز درمانی بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان از دیگر برنامه های این مهم بود.

شعار و روز شمار هفته سلامت سال 96 را به شرح زیر است :

شعار هفته سلامت: "زندگی سالم با نشاط و امید "

روزشمار هفته سلامت:

جمعه 1 اردیبهشت 96: تحرک بدنی، تفریحات سالم، فعالیت گروهی

شنبه 2 اردیبهشت 96: غذای سالم، جامعه سالم

یک شنبه 3 اردیبهشت 96: سفیران سلامت، نهادهای اجتماعی

دوشنبه 4 اردیبهشت 96: طرح تحول سلامت، ارتقاء کیفیت زندگی

سه شنبه 5 اردیبهشت 96: سلامت روان، نیاز همه و همیشه

چهارشنبه 6 اردیبهشت 96: هنر و رسانه، سواد سلامت

پنج‌شنبه 7 اردیبهشت 96: نهاد خانواده و مسئولیت اجتماعی

۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۱:۱۰
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۱,۲۳۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید