سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۳:۰۶

اخبار

کارشناس ارشد پرستاری منطقه هرمزگان نمونه شد

طیبه جاودان که مدت 9 سال مشغول خدمت رسانی در رشته پرستاری است با نگاهی عاشقانه به شغلش می نگرد و امسال؛ نمونه سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت شده است.

به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان، وقتی که کلمه پرستار به گوش می رسد نخستین چیزی که در خاطر تداعی می شود لباس سفید و کسانی هستند که با این لباس در مراکز درمانی برای بهبود بيمار به گرد او می چرخند.

پرستاری یکی از حرفه های پر مشغله ای است که می طلبد کسی که آن را انتخاب می کند عاشقانه به شغلش بنگرد یکی از افرادی که عاشقانه به شغلش می اندیشد؛ طیبه جاودان است.

پرستاری که امسال نمونه سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت شده؛ کارشناس ارشد پرستاری، شاغل در بخش اورژانس مرکز بهداشتی درمانی امام رضا(ع)، منطقه هرمزگان است.

با او به گفتگو نشستیم و وی خود را اینگونه برای ما معرفی می کند: طیبه جاودان هستم که  ۹سال سابقه کار دارم، پنج سال در اورژانس های داخلی و جراحی بیمارستان شهید محمدی و ۴ سال در بهداشت و‌درمان صنعت نفت(منطقه هرمزگان)، مشغول خدمت هستم.

او معتقد است؛ تشویق کادر درمانی و ایجاد انگیزه برای مسئولان ارشد، سبب ارائه خدمات درمانی بهتر به بیماران خواهد شد و همچنین پرستاران هم می توانند در کار خود موفق تر عمل کنند.

جاودان در پاسخ به سوال انتظارش از بیماران، بدون اینکه از آنها انتظاری داشته باشد؛ بیان داشت: زمانی که بیماران از همه جا ناامید شده و به بیمارستان می آید انتظارات خاصی از کادر درمانی، پرستاری و خدماتی دارند و باید با آنها برخورد خوبی شود که درد و رنج آنها مقداری کاهش یابد و حداقل در این شرایط سخت، بتوانیم تا حدودی فضای مرکز درمانی را برای آنان آرامش بخش تر کنیم و خاطره خوبی از کادر درمانی برای آنها بسازیم.

پرستار نمونه 3

او همچنین اذعان داشت: اگر بیماری در شرایط مناسبی نبود و حالا بر اثر مشکلات با من بدرفتاری و توهین کرد سعی می کنم با صبوری او را راهنمایی کنم و از مقامات بالاترم برای کاستن مشکلات او کمک بگیرم.

پرستار نمونه ما خاطرات دوران کاری خود را مملو از شیرینی خواند و گفت: در ساعات پایانی یک شیفت شب یک بیمار با ادم حاد ریوی توسط فرزندانش به اورژانس آورده شد، این بیمار یک فرد دیالیزی بود که بدلیل تاخیر در انجام نوبت های دیالیز دچار ادم حاد ریوی شده بود. بیمار دیسترس تنفسی شدید داشته، در بدو‌ ورود به اورژانس دچار ایست قلبی تنفسی شد. بلافاصله عملیات احیا برای وی شروع شد، بیمار چهل دقیقه احیا قلبی ریوی شد، و بعد از برگشت علائم حیاتی بیمار با تجهیزات تهویه مکانیکی به واحد دیالیز انتقال داده شد. مشاهده نگرانی و پریشانی همسر و فرزندانش بسیار دلخراش بود، وضعیت بیمار به گونه ای بود که خانواده کاملا نا امید بودند. شیفت بنده اتمام یافته و به مدت دو روز بعد از آن شیفت نداشتم، روز سوم که بنده به بیمارستان رفتم، درب ورودی بیمارستان همان بیمار را همراه با خانواده ش دیدم که در حال خروج از بیمارستان بود. دیدن این لحظه یکی از فراموش نشدنی ترین خاطرات بنده در دوران خدمت پرستاری می باشد.

این پرستار اضافه کرد: یک پرستار بعد از گذراندن یک شیفت کاری سخت و پر از مشقت با تمام خستگی روحی و‌جسمی وارد محیط خانواده می شود، در واقع کیاست و حاذقی پرستار این است که همه ی مشکلات کاری و استرس های محل کار را قبل از ورود به خانه فراموش کرده ، همچنین جهت حضور در محیط کاری نیز مجاب خواهیم بود مسائل و برنامه های خانوادگی را در محیط خانه باقی گذاشته و به محیط کار نیاوریم.

به گفته جاودان، پرستاری از جمله شغل هایی ست که تنها با عشق و‌علاقه می توان به آن ادامه داد و من ضمن علاقه مند بودن به این رشته، با تشویق خانواده شغل خود را انتخاب نمودم .

 

پرستار نمونه 2

۱۰ دی ۱۳۹۸ ۱۲:۰۸
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۲,۴۳۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید