سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۱:۲۱

اخبار

دغدغه ای از جنس تفاهم / دکتر سمیع: ضرورت نیاز به خدمات رسانی بخش سوانح و سوختگی در بهداشت و درمان صنعت نفت انکارناپذیر است

از آنجا که اکثر حوادث در صنایع نفتی به ویژه پالایشگاه ها بیشترین مورد مربوط به سوختگی ها و تروما است و اهمیت مقوله سلامت کارکنان و حمایت های همه جانبه از بهداشت ودرمان، اولویت نخست سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت می باشد؛ دکتر حبیب الله سمیع به دعوت دانشگاه علوم پزشکی استان فارس و روسای مرکز آموزشی درمانی سوانح سوختگی و ترمیمی حضرت امیرالمومنین(ع)، به شیراز سفر کردند و با همراهیِ رییس بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان، گسترش چتر خدمات رسانی در بهداشت و درمان صنعت نفت را به گفتگو نشستند.


به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان، دکتر حبیب الله سمیع در سفره یک روزه خود به شیراز از مرکز آموزشی درمانی سوانح سوختگی و ترمیمی حضرت امیرالمومنین(ع) و مرکز درمانی آموزشی، پژوهشی و درمانی ابوعلی سینا واقع در منطقه صدرای شیراز؛ به همراه مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، بازدید به عمل آورد و از نزدیک با روند درمان این دو مجموعه آشنا شد.


مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت پس از بازدید، در نشستی با معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی، روسای مرکز درمانی سوانح سوختگی و ترمیمی حضرت امیرالمومنین(ع) و دکتر ایمانیه؛ عضو هیات امنای دانشگاه علوم پزشکی شیراز؛ ضمن توضیحی مختصر در خصوص روند عملکرد سازمان بهداشت و درمان در چرخه صنعت نفت، از ضرورت خدمات رسانی در حوزه سوانح و تروما گفت و عنوان کرد: اکثر حوادث در صنایع شامل سوختگی و تروما می باشد و ما همواره تلاش کردیم آمادگی لازم برای پذیرش و درمان این بیماران را فراهم کنیم که یکی از این اقدامات بهره برداری از ایجاد اورژانس های پیش بیمارستانی است.

دغدغه ای از جنس تفاهم / دکتر سمیع: ضرورت نیاز به خدمات رسانی بخش سوانح و سوختگی در بهداشت و درمان صنعت نفت انکارناپذیر است 3
دکتر سمیع افزود: اهمیت موضوع رسیدگی به آسیب دیدگان سوختگی حاصل از سوانح در صنعت نفت، در استفاده از زمان طلایی درمان بیماران سوختگی است و جهت این مهم، نیاز به ایجاد زیر ساخت ها و فراهم نمودن بسترهای لازم است.


وی با یادآوری "حادثه واحد تقطیر  شرکت پالایش نفت اصفهان" خاطر نشان کرد: پس از حادثه آتش سوزی در تعمیرات اساسی سال 1387 واحد تقطیر شرکت پالایش نفت اصفهان که حدود 30  بیمار سوختگی جزئی و کلی در اورژانس پذیرش گردید ، نیاز به وجود بخش سوختگی پیش بیمارستانی در مرکز سلامت کار احساس شد که بلافاصله پس از مشورت با کارشناسان سوانح سوختگی و مهندسان پزشکی درخواست ایجاد آن مطرح شد و رسیدگی های لازم به عمل آمد.


مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت اضافه کرد: پالایشگاه ها تا حد زیادی تلاش دارند از وقوع حوادث پیشگیری کنند اما مواجهه با حادثه و به دنبال داشتن مصدوم در صنایع نفت و گاز غیر قابل پیش بینی است و بهداشت و درمان رسیدگی به این مهم را در دستور کار دارد.

دغدغه ای از جنس تفاهم / دکتر سمیع: ضرورت نیاز به خدمات رسانی بخش سوانح و سوختگی در بهداشت و درمان صنعت نفت انکارناپذیر است 5
دکتر سمیع گفت: یکی از مطالبات در تکمیل امر خدمات رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت، تامین بیمارستان سوانح و سوختگی است که با پیگیری های به عمل آمده ساخت این مجموعه درمانی مقرون به صرفه و قابل توجیه نیست اما نیاز ضروری صنعت نفت است و برای محقق شدن تامین این نیاز، هماهنگی و همکاری دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان سوانح و سوختگی را می طلبد تا موجب هم افزایی هر چه بیشتر هم باشد.


وی تاکید کرد: سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت بر اساس مصوبات اقدام می کند و به وقت ضرورت و نیاز، از طریق خرید خدمات مسائل و دغدغه های خود را مرتفع می سازد.

دغدغه ای از جنس تفاهم / دکتر سمیع: ضرورت نیاز به خدمات رسانی بخش سوانح و سوختگی در بهداشت و درمان صنعت نفت انکارناپذیر است 2
مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت اذعان داشت: رویکرد سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، پیشگیرانه و سلامت محور است، زیرا نگاه جدی به مقوله سلامت و اجرای برنامه‌های مرتبط با آن، نقشی مهم در عدم بروز آسیب ها و کاهش هزینه‌ها ایفا خواهد کرد.


به گفته دکتر سمیع، حضور  سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت  در مناطق عملیاتی و رسیدگی در وقت سانحه و اعزام به مراکز درمانی مجهز، اولویت است، تا از کارکنانی که برای رشد و تعالی اقتصاد کشور تلاش می کنند پشتیبانی کند.


در ادامه این نشست، دکتر محسن تندر، رییس بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان نیز با تشریح مختصری از عملکرد این مرکز در منطقه فارس و هرمزگان، به توضیح نحوه خدمات رسانی این دو منطقه پرداخت و دغدغه ها و مسائل در دست همکاری این بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز را مطرح و خواستار پیگیری و رسیدگی مجدانه شد.

دغدغه ای از جنس تفاهم / دکتر سمیع: ضرورت نیاز به خدمات رسانی بخش سوانح و سوختگی در بهداشت و درمان صنعت نفت انکارناپذیر است 11
همچنین، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز ، عضو هیات امنای این دانشگاه و رییس مرکز آموزشی درمانی سوانح سوختگی و ترمیمی حضرت امیرالمومنین(ع) هم؛ هر کدام در حوزه عملکرد خود به ایراد سخنانی پرداختند و مسائل مورد نظر خود را مطرح نموده و مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.


این دیدار با حضور دکتر حبیب الله سمیع؛ مدیرعامل بهداشت و درمان صنعت نفت و هیات همراه، دکتر محمدی؛ نماینده سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر محسن تندر؛ رییس بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان و هیات همراه، دکتر بهزادی؛ رییس بهداشت و درمان صنعت نفت تهران، دکتر مالکی؛ رییس بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر، دکتر اکبری؛ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز ، دکتر ایمانیه؛ عضو هیات امنای دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دکتر حقوقی؛ رییس مرکز آموزشی درمانی سوانح سوختگی و ترمیمی حضرت امیرالمومنین(ع) و مدیران این مرکز، در محل سالن کنفرانس مرکز آموزشی درمانی سوانح سوختگی و ترمیمی حضرت امیرالمومنین(ع) شیراز صورت پذیرفت.


*گفتنی است؛ مرکز آموزشی درمانی سوانح سوختگی و ترمیمی حضرت امیرالمومنین(ع) در سال۱۳۹۵ هجری شمسی با زیر بنای ۲۴۰۰۰متر مربع و مساحت۶۹۰۰۰ متر مربع فعالیت خود را بعنوان بیمارستان سوانح سوختگی و ترمیمی آغاز نموده است. بیمارستان به همت بانو نزاکت امتیاز خیر برگزیده بخش سلامت استان فارس احداث و افتتاح گردید. این بیمارستان نوساز پیشرفته ترین و بزرگ ترین بیمارستان سوختگی در جنوب کشور بوده که منطبق با به روز ترین تکنولوژی های بیمارستان سازی در خوش آب و هوا ترین منطقه شیراز در مجاورت ایستگاه راه آهن و مرکز دیالیز ابن سینا ، با امکان پذیرش اورژانس هوایی واقع شده است .


دغدغه ای از جنس تفاهم / دکتر سمیع: ضرورت نیاز به خدمات رسانی بخش سوانح و سوختگی در بهداشت و درمان صنعت نفت انکارناپذیر است 7
دغدغه ای از جنس تفاهم / دکتر سمیع: ضرورت نیاز به خدمات رسانی بخش سوانح و سوختگی در بهداشت و درمان صنعت نفت انکارناپذیر است 1


۲۵ آذر ۱۳۹۸ ۱۱:۴۳
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۸۶۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید