سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۱۰:۴۹
 

اخبار

برگزاری چهارمین نشست کمیته بحران در مرکز فارس / بازآموزی مدیریت بحران توسط دکتر مرادیان صورت پذیرفت

با هدف تاب آوری و آمادگی در مواقع بحران، چهارمین نشست کمیته بحران، با حضور رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی فارس و اعضای این کمیته در بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان، به گفته کارشناسان، مدیریت بحران به مجموعه‌ای از فعالیت‌ها، چاره‌جویی‌ها و دستورالعمل‌هایی اطلاق می‌گردد، که مدیریت یک سازمان، در چالش با بحران انجام می‌دهد و هدف آن کاهش روند، کنترل و رفع بحران است.


بطور کلی مدیریت بحران به معنای سوق دادن هدفمند جریان پیشرفت امور، به روالی قابل کنترل و انتظار بازگشت امور در اسرع وقت، به شرایط قبل از بحران است و مدیر بحران، کسی است که تهدید کننده‌ها را بشناسد و از فرصتها خوب استفاده کند. مدیر بحران باید به دنبال راه کارهایی جهت کاستن ابعاد بحران باشد .


مطالعات نشان داده است که یکی از اصول اساسی برای مقابله با بحران، آمادگی در مقابل آن می باشد که شرط اولیه آن تمرکز همه نیروها در جهت ارتقا آگاهی های عمومی، احساس مسئولیت و جلب مشارکت عمومی در شرایط رویارویی با بحران به منظور کاهش آسیب پذیری می باشد؛ چرا که یکی از مهمترین عواملی که عواقب بحران را تشدید می کند، فقدان یا ناکافی بودن اطلاعات کافی در مورد خود بحران ها است. در این میان، آموزش از بهترین شیوه های ارتقای شاخص مدیریت بحران است.


در این راستا و به منظور به روز رسانی اطلاعات تیم مدیریت بحران این مرکز، گردهمایی مدیران ارشد و مسئولان واحدهای بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان صورت پذیرفت و نخستین دوره آموزشی مدیریت بحران در سال 98 ، به همت کمیته بحران و واحد آموزش بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان ویژه مدیران، توسط دکتر محمد جواد مرادیان؛ رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی فارس و مشاور رییس اورژانس کشور در پلی کلینیک مرکزی شیراز انجام گرفت.

برگزاری چهارمین نشست کمیته بحران در مرکز فارس / دکتر مرادیان مدیریت بحران را به اعضا و مدیران آموزش داد 18

برگزاری چهارمین نشست کمیته بحران در مرکز فارس / دکتر مرادیان مدیریت بحران را به اعضا و مدیران آموزش داد 9

۲۰ آذر ۱۳۹۸ ۱۴:۴۸
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۶۵۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید