سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۶:۴۸

اخبار

مهارت تاب آوری در مرکز درمانی مرودشت آموزش داده شد

مهارت تاب آوری توسط کارشناس مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی صنعت نفت فارس و هرمزگان در مرکز درمانی مرودشت آموزش داده شد.

به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان، دکتر بهاره سقانژاد تاب آوری را " توانایی سازگاری موفقت آمیز و مثبت در واکنش به شرایط ناگوار و تهدید کننده می باشد" تعریف کرد و گفت: تاب آوری ، باعث افزایش راهبردهای کنار آمدن موثر مانند : خوش بینی ، خود مراقبتی ، افزایش افکار مثبت ، اعتماد به نفس ، انعطاف پذیری و کاهش استرس و افسردگی و در نهایت سلامت روان بیشتر می شود.

وی در خصوص فنون آموزش مهارت تاب آوری افزود: آگاهی نسبت به توانمندی های خود ( شناخت نقاط قوت و ضعف ، تقویت عزت نفس و اعتماد به نفس ، افزایش مهارت برقراری ارتباط موثر، نقش، دوست یابی و حمایت اجتماعی در شرایط دشوارف مشخص کردن هدف در زندگی ، آموزش مهارت های تصمیم گیری صحیح و حل مساله در زندگی،آموزش مسئولیت پذیری و مهارت های مدیریت خشم با استرس و اضطراب از آموزش های موثر تاب آوری است که برای هر فرد مفید فایده است.

کارشناس مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی صنعت نفت فارس و هرمزگان با بیان ویژگی های افراد تاب آور اضافه کرد: انعطاف پذیری و سازگاری از ویژگی های افراد تب آور است و این افراد بطور سریع خود را با شرایط جدید سازگار می کنند و اصرار ندارند که کارها به روال از پیش تعیین شده آنها پیش رود.

دکتر سقانژاد؛ با عنوان سوالاتی نظیر احساس شما در مورد خودتان چیست ؟ آیا منتظر تایید دیگران هستید؟ آیا خودتان را دوست دارید؟ آیا خودتان را تحسن می کنید؟ ، اعتماد به نفس بالا را نیز ویژگی دیگر افراد تاب آور معرفی کرد و افرادی که روابط دوستانه و عاشقانه خوبی دارند را نیز موفق تر دانست.

وی گفت: تحقیقات نشان می دهد که افراد در شرایط دشوار ، اگر خانواده و روابط نزدیک دوست داشتنی داشته باشند ، با استرس بهتر مقابله می کنند و کمتر بیمار می شوند و افراد منزوی و تنها مستعد آشفتگی و بحران هستند.

دکتر سقانژاد توصیه هایی هم در خصوص خود مراقبتی مطرح کرد و تاکید کرد: احساسات خود را صادقانه بیان می کنند، افراد تاب آور می توانند خشم، عشق ، تنفر ، غم ، افتخار و تحسین و سایر هیجانات خود را به شکل صادقانه و باز ابراز می کنند و در زمان لازم آنها را مهار نمایند، خود را دوست داشته باشید و برای خود احترام قائل شوید، خوشبین و مثبت نگر باشید ، در حال زندگی کنید، سرگرمی های مفید ایجاد کنید ( ورزش ، طبیعت و... )، روابط اجتماعی خود را گسترش دهید، استرس را از خود دور کنید، امید داشته باشید و امید بدهید.


مهارت تاب آوری در مرکز درمانی مرودشت آموزش داده شد
مهارت تاب آوری در مرکز درمانی مرودشت آموزش داده شد 4
مهارت تاب آوری در مرکز درمانی مرودشت آموزش داده شد 2
مهارت تاب آوری در مرکز درمانی مرودشت آموزش داده شد 1

۸ آبان ۱۳۹۸ ۱۱:۰۶
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۱,۴۸۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید