سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۳:۳۰

اخبار

برگزاری کلاس آموزشی نحوه استفاده از دستگاه دی سی شوک در مرکز درمانی امام علی

کلاس آموزشی نحوه استفاده، بکارگیری و نگهداری دستگاه دی سی شوک، برای آشنایی و آموزش کارکنان درمان درمانگاه امام علی در بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان، کارشناس پرستاری مرکز درمانی امام علی (ع) به تشریح اجزای دستگاه الکتروشوک و روش‌های بکارگیری آن پرداخت و اظهار داشت: در صورت استفاده از تخت فلزی، نباید هیچ یک از اعضای بدن بیمار با تخت در تماس باشد.


 مژده راُفت افزود: قبل از تخلیه دستگاه دی سی شوک باید مطمئن شد که دیگران نیز با بیمار و تخت وی تماس ندارند.


 وی تصریح کرد: به هنگام استفاده از این دستگاه باید همه قسمت‌های صفحات الکترود با ژل آغشته شود و زمانی که پدال‌های الکتروشوک با بیمار در تماس هستند از خاموش یا روشن آن جلوگیری کرد.


کارشناس پرستاری بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان با اشاره به اینکه هنگام استفاده از دفیبریلاتور باید جریان اکسیژن را قطع کرد، خاطرنشان کرد: نباید دفیبریلاتور را در محیط‌های قابل اشتغال و محیط‌هایی که  داروهای بیهوشی یا اکسیژن با غظلت بالا وجود دارد بکار برد.


راُفت با تاکید بر خشک و تمیز بودن همیشگی دستگاه دی سی شوک برای جلوگیری از جریان‌های الکتریکی، افزود: مایعاتی مانند محلول سالین و رینگر، رسانه‌های الکتریکی مناسبی هستند.


وی با تاکید بر جلوگیری از قراردادن دستگاه‌های دارای میدان الکترومغناطیسی و فرکانس‌های رادیویی در شعاع یک متری دستگاه دی سی شوک تصریح کرد: نباید به هنگام استفاده از دستگاه‌های جراحی الکتریکی به دلیل ایجاد سوختگی الکتریکی شدید، شوک یا سایر صدمات احتمالی از دفیبریلاتور استفاده کرد.


برگزاری کلاس آموزشی نحوه استفاده از دستگاه دی سی شوک در مرکز درمانی امام علی
برگزاری کلاس آموزشی نحوه استفاده از دستگاه دی سی شوک در مرکز درمانی امام علی 4
برگزاری کلاس آموزشی نحوه استفاده از دستگاه دی سی شوک در مرکز درمانی امام علی 3
برگزاری کلاس آموزشی نحوه استفاده از دستگاه دی سی شوک در مرکز درمانی امام علی 1

 

۲۲ مهر ۱۳۹۸ ۱۱:۵۲
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۱,۴۳۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید