سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۸:۱۹

اخبار

سومین نشست شورای معین منطقه جنوب و مرکز کشور در شیراز تشکیل شد

با هدف اجرای هر چه بهتر مدیریت بحران و ساماندهی خدمات به ویژه در زمینه سلامت کار و HSE ، حوادث صنعتی و پدافند غیر عامل؛ سومین نشست شورای معین منطقه جنوب و مرکز کشور با حضور مسئولان ارشد و کارشناسان HSE بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان و بهداشت و درمان های، گچساران، بوشهر، اصفهان، غرب کشور در پلی کلینیک مرکزی شیراز صورت پذیرفت.

به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان، رییس بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان در سومین نشست شورای معین منطقه جنوب و مرکز کشور در شیراز گفت: این شیوه‌نامه با هدف ارائه چارچوب یکپارچه جهت طرح‌ریزی، استقرار و اجرای سامانه‌های مدیریت شرایط اضطراری در تاسیسات بخش‌های دولتی، عمومی و خصوصی صنعت نفت به منظور مدیریت و کنترل اثربخش شرایط اضطراری با هدف به حداقل رساندن خسارات جانی، مالی، اثرات زیست محیطی و بهداشتی تهیه و تدوین شده و باید مورد توجه مدیران این صنعت باشد.


دکتر محسن تندر ضمن تاکید بر همکاری و همیاری هر چه بیشتر دست اندرکاران اجرای این سند در صنعت نفت، اضافه کرد: از آنجا که مدیران عامل شرکت‌های اصلی تابعه صنعت نفت مکلف هستند این شیوه‌نامه را به زیرمجموعه‌ها و بخش‌های عمومی و خصوصی مرتبط با حوزه عملکرد خود جهت اجرا ابلاغ نمایند؛ در اجرای این مهم باید نهایت سعی و تلاش خود را نسبت به اجرای هر چه بهتر و حرفه ای تر این سند به کار گیریم.


دبیر ستاد بحران بوشهر نیز در ادامه، از شیوه‌نامه ساماندهی مدیریت شرایط اضطراری که برای مناطق عملیاتی یک ضرورت محسوب می شود؛ گفت: در سندی که به تازگی تدوین شده، با توجه به امکانات و پتانسیل مراکز می توان سطح مرکز را برای مدیریت بحران به وجود آمده، مشخص کرد و سناریو باید محتمل باشد و با انجام مشورت گروهی، خروجی منطقی برای اجرا داشته باشد.


دکتر پیمان تجویدی با بیان این مطلب که " از این پس شرایط اضطراری؛ بجای اصطلاح بحران اطلاق می شود" افزود: فرمانده عملیات و مدیریت شرایط اضطراری بر اساس شایستگی های یک فرد انتخاب می شود و فردی که کنترل و فرماندهی صحنه را بر عهده دارد باید آموزش لازم را آموخته باشد.


به گفته وی، باید قصد و منظور از " آمادگی" در شرایط اضطراری کاملا مشخص شود و تجهیزات مراکز برای رویارویی با این مهم، موجود و قابل ارائه و اجرا باشد.


*شورای معین در بهداشت و درمان صنعت نفت، هم پوشانی برنامه های عملیاتی مشترک و اجرای دقیق تر آن ها را به دنبال دارد و موجب تقویت مراکز معین می شود.

 

سومین نشست شورای معین منطقه جنوب و مرکز کشور در شیراز تشکیل شد 13

۱۷ مهر ۱۳۹۸ ۱۲:۴۸
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۸۶۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید