سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۶:۳۰

اخبار

آموزشِ " چگونه یک برنامه عملیاتی بنویسیم؟ " در مرکز فارس

در راستای تحقق سند چشم انداز سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت و به منظور اجرای اقدامات تفصیلی برای نیل به اهداف کلان و استراتژی های سازمان ، یک دوره آموزشی با عنوان " چگونه یک برنامه عملیاتی بنویسیم؟ " در مرکز فارس برگزار شد و کارشناسان و مسئولان مراکز فارس و هرمزگان با چگونگی نگارش یک برنامه عملیاتی آشنا شدند.

به گزارش واحد روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان ، هر ساله از سوی مدیرت برنامه ریزی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت ، در راستای اهداف  کلان و استراتژی های این سازمان ، برنامه های عملیاتی مناطق ، در خواست می شود.

در همین راستا ، نماینده مدیریت برنامه ریزی در مناطق با همکاری واحدهای ارائه دهنده خدمات سلامت ، برنامه های عملیاتی منطقه خود را تهیه ، تدوین و جهت تایید به مدیریت برنامه ریزی ستاد سازمان ارائه می نمایند.

به منظور اجرای هر چه بهتر فرایند برنامه ریزی عملیاتی  ، واحدهای برنامه ریزی بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان ، متقاضی برگزاری دوره ای آموزشی با عنوان " چگونه یک برنامه عملیاتی بنویسیم؟ " از واحد آموزش سازمان شدند و طی مکاتباتی با مدیریت برنامه ریزی سازمان ، این مهم با حضور حامد رحیم پور سرپرست واحد مطالعات استراتژیک سازمان  ، برای تمامی کارشناسان و مسئولان مراکز فارس و هرمزگان در شیراز صورت پذیرفت.

در این دوره از آموزش ، شرکت کنندگان با اهداف کلان ، استراتژی های سازمان و چگونگی نگارش یک برنامه عملیاتی آشنا شدند.

رحیم پور در حاشیه این دوره در گفتگو با خبرنگار واحد روابط عمومی به تعریف برنامه عملیاتی، نحوه تهیه و تدوین آن پرداخت و عنوان کرد: از ابتدای سال 95 سند چشم انداز سازمان به منظور اجرا به کلیه مناطق ابلاغ گردید از آنجا که راه اجرایی شدن هر سند چشم انداز مستلزم  پرداختن به برنامه ریزی عملیاتی است و بر همین اساس ، نخستین برنامه عملیاتی  در سال 95 تدوین و اجرا گردید  و در سال جدید تجربه برنامه ریزی سال پیش باعث بر طرف شدن اشکالات احتمالی در برنامه  های مناطق و بهبود کیفیت فرایند برنامه ریزی خواهد گردید و این بهبود فرایندی مستمر است.

وی ، در توضیح برنامه ریزی عملیاتی اضافه کرد: برنامه های عملیاتی شرح تفضیلی یا دستورالعمل اجرایی برنامه های استراتژیک است که در قالب اهداف عملیاتی و طرح ، پروژه و فعالیت های جاری تدوین  می شود.

رحیم پور اذعان داشت: در حقیقت یک برنامه عملیاتی همان گام هایی است که برمی داریم تا به اهداف کلان از پیش تعیین شده مان برسیم.

سرپرست واحد مطالعات استراتژیک سازمان  گفت: برای تدوین این برنامه ها نیاز به تعریف اقدام عملیاتی ؛اهداف کمی ,شاخص های مرتبط و همچنین تدوین مجموعه  فعالیت هر اقدام  است که در زمان معین با بودجه تعیین شده توسط مجری مشخص به اجرا در می آیند.

رحیم پور با بیان اینکه برنامه عملیاتی سال 96 را با برگزاری دوره های آموزشی ، کاربردی و واقعی تر خواهیم کرد ؛ گفت: برنامه ریزی عملیاتی ایزار دست مدیران است تا بتوانند پروژه های در دست اقدام خورد را کنترل نموده و روند اجرای برنامه ها را در مجموعه خود پایش نمایند.

به گفته وی ، هدف سازمان از انجام این مهم ، افزایش توانمندی مناطق در خصوص برنامه ریزی دقیق و موثر به منظور حرکت مناطق در جهت اهداف کلان سازمانی است که نتیجه اش  ارایه خدمات مطلوب تر به مشتریان سازمان خواهد بود.

۲۹ فروردین ۱۳۹۶ ۱۳:۲۷
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۳,۳۳۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید