سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۴:۲۴

اخبار

به بهانه گرامیداشت روز ماما:

پویایی واحد سلامت در بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان

واحد سلامت در بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان با 14 نیروی فعال، به خانواده بزرگ صنعت نفت منطقه فارس و منطقه هرمزگان در حال خدمات رسانی است.

به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان، کارشناسان مامایی شاغل در بخش های مختلف بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان با ارائه بسته های خدماتی حرفه ای، پذیرای بیماران و مراجعان صنعت نفت در دو منطقه فارس و هرمزگان هستند.

تعداد 10 ماما در منطقه فارس و 4 ماما در منطقه هرمزگان روزانه خدمات متنوعی را به شاغلان و خانواده های صنعت نفت ارائه می دهند و رضایتمندی قابل توجهی از ارباب رجوعان از آن خود کردند.

به گفته این کارشناسان، برنامه کودک سالم و مانا شامل: مراقبت و ایمن سازی کودک سالم، بررسی و ارزیابی وضعیت تکامل تمامی کودکان واجد شرایط و اجرای برنامه مانا با استفاده از پرسشنامه ASQ ؛ خدمات نوجوان شامل ارائه خدمات نوجوانان دختر و پسر، بررسی بلوغ، سلامت دهان و دندان، ارزیابی ریزفاکتورهای دیابت، فشار خون، کم خونی، تیروئید و ...؛ خدمات پیش از بارداری شامل: مشاوره و آموزش پیش از بارداری و انجام مراقبت های لازم جهت تمامی بانوانی که تمایل و تصمیم به بارداری دارند؛ خدمات مادران باردار شامل: انجام ارزیابی و مراقبت مادران باردار و ارجاع به پزشک خانواده و انجام مراقبت های پس از زایمان؛ خدمات منوپوز شامل: انجام مراقبت های لازم برای بانوان پره منوپوز و منو پوز و خدمات سلامت باروری شامل: غربالگری بانوان در سن باروری، غربالگری سرطان سینه و سرطان دهانه رحم از جمله خدمات این واحد در مراکز درمانی دو منطقه است.


همچنین، تزریق واکسن تزریقی پلیوبرای تمامی کودکان متولد بین سال های 95-97 ؛ آموزش ورزش یوگای بارداری و تکنیک لاماز؛ تزریق واکسن آنفولانزا برای پرسنل بهداشت و درمان، خدمات کلینیک زنان و در صورت نیاز ارجاع به پزشک خانواده از دیگر خدمات مورد ارائه واحد سلامت بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان است.


15 اردیبهشت، مصادف با پنجم ماه می میلادی، از سوی سازمان بهداشت جهانی و کنفدراسیون بین المللی مامایی، " روز جهانی ماما " نام گذاری شده است.

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۱:۳۵
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۹۲۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید