سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۵:۴۸

اخبار

افسردگی؛ بیا حرف بزنیم

از آنجا که هسته اصلی پویش ملی پیشگیری و درمان افسردگی، اهمیت حرف زدن در مورد افسردگی، به عنوان یکی از اجزای حیاتی درمان است ؛ وزارت بهداشت به عنوان متولی سلامت در راستای رسالت خویش برای حمایت طلبی در حوزه سلامت، بسط توجه به موضوعات مربوط به سلامت و ترویج آگاهی بخشی در این حوزه، پویشی را با عنوان "پیشگیری و درمان افسردگی" آغاز کرده است که با همکاری سایر دستگاه‌ها در شش ماه اول سال آینده و تا روز جهانی سلامت روان در مهرماه، ادامه خواهد یافت.

به گزارش واحد اطلاع رسانی و روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان ، روز جهانی بهداشت فرصتی منحصر بفرد برای انجام اقداماتی مربوط به موضوع بهداشتی ویژه‌ای است که نگرانی مردم سراسر جهان است را فراهم می‌کند.

موضوع کمپین امسال روز جهانی بهداشت افسردگی است .

افسردگی همه سنین، همه سطوح زندگی وهمه کشورها را در برمی‌گیرد. این امر باعث اضطراب روانی وتاثیر برتوانایی مردم حتی درانجام  ساده‌ترین کارهای روزمره دارد و گاهی اوقات باعث پیامدهای مخربی در روابط خانوادگی و ناتوانایی در ادامه زندگی می‌شود. در بدترین حالت، افسردگی می‌تواند منجر به خودکشی شود که در حال حاضر دومین علت اصلی مرگ‌ومیرافراد 29-15 ساله است.

در عین حال، افسردگی  می‌تواند پیشگیری و درمان شود.

شناخت بهتر از ماهیت افسردگی، به چگونگی پیشگیری و درمان آن کمک خواهد کرد و منجر می‌شود که افراد بیشتری به دنبال کمک و راهنمایی باشند.

بدون تردید این نامگذاری فرصت مغتنمی است تا با بیان اهمیت توجه به موضوعات مرتبط با سلامت روان و جایگاه بسیار مهم آن در بین مولفه‌های تعیین کننده سلامت و سهم آن در تحقق توسعه پایدار، بر مشارکت مردم، متخصصین سلامت روان، پزشکان، روانشناسان، مشاوران و کارکنان حوزه سلامت روان و همراهی مجموعه نهادها و دستگاه‌ها تکیه شود.

بر همین اساس ، اولین جلسه هم اندیشی و برنامه ریزی اجرای برنامه های روز جهانی بهداشت با شعار " افسردگی؛ بیا حرف بزنیم " و با موضوع " زندگی سالم با نشاط و امید " ، در بهداشت و درمان صنعت نفت فارس صورت پذیرفت.

در این نشست ، ضمن اشاره به اهمیت اطلاع رسانی و تبیین جایگاه واقعی سلامت در جامعه ، نسبت به برگزاری با شکوهتر مراسم و برنامه های هفته سلامت امسال تاکید شد.

در این جلسه پس از بحث و تبادل نظر در خصوص برنامه های هفته سلامت ، نحوه اجرای برنامه ها سال 96 تدوین شد .

* ۷ آوریل (۱۸ فروردین ) هر سال از طرف سازمان جهانی بهداشت بعنوان روز  بهداشت نامگذاری شده است که امسال با توجه به اهمیت بالای موضوع افسردگی ، زندگی سالم با نشاط و امید با هدف گسترش هرچه بیشتر برنامه های هفته سلامت که قرار است در هفته اول اردیبهشت ماه سال 96 برگزار شود تعیین شده است. 

۱۵ فروردین ۱۳۹۶ ۱۴:۵۵
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۳,۰۶۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید