سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ۰۶:۱۶
 

اخبار

بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان در سالی که گذشت

مهمترین فعالیت ها و برنامه های مرکز بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان همزمان با چهل و سومین سال فعالیت این مرکز تشریح شد.

به گزارش واحد اطلاع رسانی و روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان ،  رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان در گفتگو با خبرنگار واحد روابط عمومی، به تشریح مهمترین اقدامات یک سال اخیر این مرکز پرداخت و عنوان کرد: با اشاره به اهداف مدیریتی سازمان جهت خدمت رسانی به مناطق عملیاتی، فعالیتهای مهمی در این مرکز با هدف ارائه خدمات کیفی و افزایش رضایتمندی اجرا شده است.

دکتر صفدر آزادی اضافه کرد: بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان با تعداد 14 مرکز درمانی در فارس و 7 مرکز هم در هرمزگان ، درحال خدمات رسانی به ساکنان مناطق جنوبی صنعت نفت است.

افتتاح مرکز درمانی امام علی (ع )در نیمه نخست امسال

آزادی در این خصوص گفت: درمانگاه امام علی در شیراز از مراکز درمانی وابسته به بهداشت و درمان صنعت نفت است که برای تکمیل مجموعه های درمانی این مرکز و همچنین تسریع و بهینه سازی ارائه خدمات سلامت به کارکنان و خانواده های صنعت نفت پیش بینی و راه اندازی شد.

این مسئول در بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان اضافه کرد: به منظور افزایش کیفی خدمات درمانی، مرکز درمانی امام علی(ع) ، جهت ارائه خدمات سلامت به جمعیتی بالغ بر 12 هزار نفر ، یکی از بزرگترین مجموعه های درمانی صنعت نفت است که با دیدگاه ارتقای سلامت و بهره وری در کشور افتتاح  شد و در حال فعایت است.

وی افزود: درمانگاه امام علی (ع) شیراز برای ارائه خدمات بیشتر در قطعه زمینی از سوی شرکت پالایش نفت شیراز در سال1391 در خیابان شبان جنب منازل سازمانی این شرکت  به مساحت حدود 1000 متر مربع در اختیار بهداشت و درمان صنعت نفت فارس قرار گرفت و با کسب مجوزهای لازم از سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، دانشگاه علوم پزشکی شیراز ، شهرداری و اداره اوقاف ساخته شد. عملیات ساختمانی این مجموعه  از اردیبهشت ماه سال 1392 آغاز و در مردادماه 94 خاتمه یافت. این ساختمان در 7 طبقه و با حدود 6500 متر مربع فضا برای بهره مندی بیماران صنعت نفت فارس در مرداد 1394 آماده تحویل و بهره برداری شد.

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان توضیح داد: در ادامه پیگیری بخش های مختلف این مرکز درمانی هم مقرر شد تا پس از برآوردهای لازم و کارشناسانه در این زمینه، فعالیت سه بخش فیزیوتراپی، رادیولوژی و آزمایشگاه برای بازدهی بیشتر برون سپاری شود.

دکتر آزادی گفت: جهت ارائه خدمات بهینه و آرامش مراجعان  و کارکنان  ، در این درمانگاه از تکنولوژی های مدرن و هوشمند  در زمینه سرمایشی و گرمایشی،دستگاههای هواساز، اگزوزفن و آسانسورهای با کیفیت، پارکینگ با ظرفیت64خودرو، آمبولانس و... همچنین مرکزتلفن، واحدهای پذیرش مجزا ،سیستم فعال پیجینگ، استفاده شده است.

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان اظهار کرد: هم اکنون ، این پلی کلینیک تخصصی با بهره گیری از فضاهای لازم نظیر : دندانپزشکی با11یونیت، کلینیک های تخصصی و فوق تخصصی، بهداشت مادر و کودک ،داروخانه ،پزشک خانواده ،فیزیوتراپی،شیمی درمانی،اورژانس، رادیولوژی ،آزمایشگاه و واحد اداری.... آماده سرویس دهی به زحمتکشان صنعت نفت است.

به گفته وی ، کاهش بار ترافیکی در خیابان ارم و بار مراجعه بیماران را دو علت اصلی این مهم اعلام کرد و گفت: حمایت های لازم از سوی ستاد سازمان زمینه را برای راه اندازی این مرکز فراهم ساخت و به یاری خداوند منان توانستیم شاهد بهره برداری بخشی مهم از فضای بهداشتی ودرمانی در سطح منطقه در جهت ارتقای خدمات سازمان باشیم.

الحاق رسمی بهداشت و درمان صنعت نفت هرمزگان به فارس

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان در ادامه گفت: به منظور اجرایی کردن افزایش بهره وری و هماهنگ و سازگار نمودن شرایط و نیازهای معین سازمان به سمت این مهم ، همچنین تجمیع واحدهای ستادی ، مصوبه هیئت مدیره سازمان در خصوص الحاق بهداشت ودرمان صنعت نفت هرمزگان به استان فارس برای ایجاد راهکاری موثر در جهت اعمال استراتژی و پیشبرد اهداف عالی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت اجرایی شد.

وی افزود: بر اساس برنامه ای کشوری و به پیشنهاد مدیریت سلامت و برنامه ریزی ، واحدهای ستادی کوچک تجمیع شدند و بر طبق مصوبه هئیت مدیره سازمان بهداشت ودرمان صنعت نفت  ، بهداشت و درمان هرمزگان به فارس ملحق و این دو منطقه بصورت یک مجموعه واحدبعنوان بهداشت و درمان صنعت نفت فارس مو هرمزگان حسوب شدند.

صدور گواهینامه HSE-MS برای بهداشت و درمان صنعت نفت فارس از Letrina یونان

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان در ادامه تشریح عملکرد سال جاری اذعان داشت: بهداشت و درمان صنعت نفت فارس موفق به کسب گواهینامه HSE-MS از شرکت لترینای یونان در حوزه نهادینه کردن الزامات حوزه سلامت کار شد.

وی با اشاره به اهمیت دریافت این گواهینامه گفت: گواهینامه HSE-MS بیان کننده دو استاندارد سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای و سیستم مدیریت زیست محیطی است و با توجه به اهمیت حوزه فعالیت سازمان در راستای اعطا خدمات درمانی و بهداشتی در سطح وزارت نفت نحوه ارزیابی و فرایند ممیزی با حساسیت بیشتری انجام شده و این مهم ، برای نخستین بار توسط بهداشت و درمان صنعت نفت فارس دریافت شد.

این مسئول افزود: با توجه به سیاست کلی مدیریت کلان مجموعه و راستای فعالیت سازمان، اجرای فرایندهای تعریف شده از تمامی الزامات مربوط به ایمنی و بهداشت شغلی کارکنان و همچنین الزامات مربوط به محیط زیست از الگو های این گواهینامه است.

برگزاری رقابت های المپیاد فرهنگی، ورزشی جانبازان و معلولین شرکت ملی نفت در شیراز

دکتر آزادی ادامه داد: این مسابقات توسط سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت و به میزبانی بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان صورت پذیرفت و گردهمایی ورزشکارانِ جانباز و معلول را به ارمغان آورد.

این مدیر مسئول در مرکز فارس و هرمزگان ابراز داشت: در این المپیاد ورزشکاران در 6رشته ورزشی فوتسال،دارت ، پینگ پنگ، شنا، تیراندازی و شطرنج در 6 سالن از شهر شیراز با هم به رقابت پرداختند.

برگزاری بیش از 20 هزار نفر ساعت دوره آموزشی

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان با اشاره به این که دوره های آموزش عمومی و تخصصی برای کارکنان به منظور ارتقای کمی و کیفی فعالیت های این مرکز در سال های اخیر برگزار شده است، افزود: تدوین و چاپ فصلی مجله بین المللی طب کار و محیط زیست ، مشاوره به پژوهشگران و بررسی طرح های پژوهشی به عنوان هماهنگ کننده پژوهش سازمان ، برگزاری بیش از 50 دوره آموزشی از جمله : احیای قلبی-عروقی ، HSE-MS ، کارگاه تحقیقات کیفی ، مدیریت بحران ، کارگاه های توانمند سازی بانوان ، زبان انگلیسی و  ICDL، برگزاری بیش از 15 کارگاه در دانشگاه علوم پزشکی جهت استادان و دانشجویان و عهده دار شدن فعالیت های آموزشی در منطقه  هرمزگان از دیگر اقدام های مهم این مرکز در طول سال های اخیر برای افزایش کیفیت خدمات درمانی بوده است.

به گفته وی،امسال در این مرکز بیش از 20 هزار نفر ساعت دوره های آموزشی برگزار شده است.

دکتر آزادی به توسعه تجهیزات عمده پزشکی و غیر پزشکی اشاره کرد و از خرید پنج دستگاه اتوکلاو کلاس B رومیزی جهت واحد دندانپزشکی ، خرید یک دستگاه سانترفیوژ 48 شاخه جهت آزمایشگاه ، خرید یک دستگاه تخت CPR ، تجهیزات اتاق عمل از جمله راینوپلاستی و فیکو ، ماموگرافی و چندین دستگاه نوار قلب و الکتروشوک خبر داد.

وی همچنین ، راه اندازی سالن ورزشی آزادی ، جراحی پلاستیک و زیبایی ، اعمال جراحی آرتروسکوپی زانو و ACLT، ماموگرافی ، مشاوره دارویی ، منوپوز ، شیمی درمانی ، طب سالمندان ، برونسپاری شدن (فیزیوتراپی، آزمایشگاه، رادیولوژی، کلینیک قلب در مراکز درمانی امام علی (ع) و  مرودشت) ، توسعه و بهبود فضای فیزیکی درمان غیرمستقیم و روابط عمومی ، توسعه تجهیزات عمده پزشکی و غیر پزشکی نظیر میکروسکپ چشم و ENT در مرکز فارس ، طرح و اقدام توسعه واحد دندانپزشکی درمانگاه فجر ، راه اندازی نرم افزار جدید پذیرش و جواب دهی آزمایشگاه در بهداشت و درمان هرمزگان ، راه اندازی نرم افزار دندان پزشکی ، برگزاری مدون جلسات کمیته سلامت در هرمزگان ، برگزاری مراسم تجلیل از همکاران پرستار و گرامیداشت دهه فجر ، برگزاری مسابقه ورزشی جهت همکاران شاغل  در کلیه مراکز و تقدیر از نفرات برتر ، برگزاری مدون کلاسهای اموزشی جهت ارتقای شاغلین به میزان ٤١٤٨ نفرساعت آموزش جهت شاغلین رسمی و ٢٠١٦ نفرساعت  جهت نیروهای ارکان ثالث و قراردادی ، ارزیابی ریسک در کلیه واحدهای منطقه هرمزگان توسط واحد بهداشت حرفه ای و ارتقای کلینیک های تخصصی مراکزاز طریق افزایش متخصص داخلی در مرکز هرمزگان را از دیگر اقدامات و فعالیت های بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان عنوان کرد.

به گفته وی ، تشکیل شورای فرهنگی و صدور احکام اعضای این شورا ، برگزاری مناسبت های شغلی همکاران و آیین بزرگداشت زادروز کارکنان در هر ماه ، برگزاری نمایشگاه های کتاب و نمایشگاه های هفته سلامت نیز از جمله اقدامات فرهنگی در بهداشت و درمان صنعت نفت فارس در سال جاریست.

الهه بهرامی

۱۱ اسفند ۱۳۹۵ ۱۵:۱۷
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۵,۲۵۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید