سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۱۸:۳۱
 

اخبار

دسترسی به خدمات درمانی بیمارستان نفت اهواز افزایش یافت

رئیس بیمارستان بزرگ نفت اهواز از توسعه بخش‌های مختلف این مرکز درمانی و به دنبال آن افزایش دسترسی به خدمات خبرداد و گفت: بازسازی واحدهای قدیمی و روزآمدکردن تجهیزات با هدف ارائه خدمات درمانی متناسب با شأن کارکنان و خانواده‌های صنعت نفت انجام شده است.

دکتر مهران کاوش در این باره به خبرنگار روابط عمومی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت گفت: بیمارستان بزرگ نفت اهواز که در سال 79 راه‌اندازی شد، هم‌اکنون با 263 تخت فعال شامل بخش‌های تخصصی و فوق تخصصی، انواع خدمات بهداشتی و درمانی را به مراجعان ارائه می‌کند.

وی با اشاره به افزایش رضایتمندی مراجعان به بیمارستان بزرگ نفت اهواز افزود: شمار مراجعه‌ها در بخش‌های مختلف از جمله اورژانس، ماهانه نزدیک به 17 هزار نفر، در کلینیک‌های تخصصی 21 هزار نفر، در 11 درمانگاه خانواده 35 هزار نفر و  دندانپزشکی 6 هزار نفر است.

رئیس بیمارستان بزرگ نفت اهواز، بخش مداخله تهاجمی در بیمارستان بزرگ نفت اهواز را منحصر به فرد خواند و گفت: در این بخش متخصصان با دو دستگاه آنژیوگرافی خدمات درمانی مورد نیاز را ارائه می‌دهند.

دکتر کاوش ادامه داد: بیمارستان نفت اهواز برای سال 97 برنامه‌های مختلفی درنظر گرفته است که افزایش ضریب اشغال تخت‌ها، از جمله مهمترین آن‌هاست.
دکتر کاوش با اشاره به برنامه توسعه بخش‌های مختلف بیمارستان بزرگ نفت اهواز گفت: توسعه بخش آنژیوگرافی، مداخله تهاجمی اینترونشنال و بخش فوق تخصصی را در دستور کار داریم، بخش CCU  هم اکنون با هشت تخت خدمات ارائه می‌دهد و به دنبال توسعه ظرفیت آن به 13 تخت هستیم.

خبر اهواز 2

وی با اشاره اهمیت بخش دیالیز بیمارستان بزرگ نفت اهواز گفت: درصدد توسعه فضای این بخش هستیم و امیدواریم این هدف به‌زودی محقق شود. 

رئیس بیمارستان بزرگ نفت اهواز با بیان این‌که از ارجاع هرگونه آزمایش هورمونی به خارج از این مرکز بی‌نیاز هستیم، تصریح کرد: شلوغ‌ترین آزمایشگاه در شهر اهواز مربوط به بیمارستان نفت است که ماهانه نزدیک به 15 هزار مراجعه کننده دارد.

رئیس بیمارستان بزرگ نفت اهواز درباره مراجعه بیماران از مراکز اطراف اهواز گفت:  بیمارستان بزرگ نفت اهواز پذیرای بیماران تحت پوشش از مراکز درمانی شهرهای آبادان، امیدیه، ماهشهر و مسجد سلیمان می باشد.

دکتر کاوش یادآور شد: ایجاد فضای مناسب و روزآمدکردن تجهیزات اهمیت بسیار بالایی دارد و خوشبختانه تاکنون بخش‌های اطفال و نوزادان، داخلی مردان و زنان ، جراحی مردان و اتاق عمل بازسازی شده است.

نوسازی بخش‌های مختلف بیمارستان بزرگ اهواز

قدم خیر بهرامان، مسئول بخش جراحی بیمارستان بزرگ صنعت نفت اهواز گفت: ایجاد فضای مناسب، بر روند کیفیت خدمت‌رسانی موثر بوده و سبب افزایش روحیه و رضایتمندی کارکنان شده است.

 
خبر اهواز 4

وی افزود: این بخش با 30 تخت، عمل‌های جراحی‌ را پوشش می‌دهد و پس از فعالیت‌های توسعه‌ای شاهد افزایش رضایتمندی‌ها بوده‌ایم.

شهین سعدونی، سرپرستار بخش زنان گفت: بیماران داخلی، روماتیسم، نرولوژی و کلیوی در این بخش بستری هستند و مدت زمان بستری طولانی است، به همین دلیل ارتباط نزدیکی بین پرستاران و بیماران وجود دارد و تجهیز و بازسازی بخش در روحیه بیماران و کارکنان بسیار تاثیرگذار بوده است.

خبر اهواز 5

ارائه خدمات درمانی شبانه‌روزی به کارکنان ناحیه صنعتی منطقه کارون

دکتر محمد مهدی آرامش، مسئول پلی‌کلینیک خانواده کارون با اشاره به تغییر فیزیکی ساختمان پلی‌کلینیک کارون گفت: این مرکز با در اختیار داشتن بخش‌های درمانی پزشک عمومی، دندانپزشکی، مامایی و سلامت خانواده و واکسیناسیون، طب صنعتی، تزریقات و  داروخانه، شبانه‌روزی و در سه شیفت به بیماران خدمات ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به ارتباط فعال این پلی‌کلینیک با اورژانس بیمارستان صنعت اهواز عنوان کرد: بیماران به دو شکل به بیمارستان منتقل می‌شوند، نخست با آمبولانس و دیگری با معرفی نامه که در این صورت می‌توانند به پزشک متخصص مراجعه کنند.

مسئول پلی‌کلینیک خانواده کارون ادامه داد: واحد طب صنعتی کارکنان ناحیه صنعتی منطقه کارون را زیر پوشش قرار داده و خوشبختانه در این واحد فعالیت‌های مهمی انجام شده است.

دکتر آرامش همچنین با اشاره به فعالیت‌های بهداشت خانواده در حوزه مراقبت اطفال، مامایی، زنان و زایمان گفت: جمعیت زیر پوشش این مرکز 12 هزار و 206 نفر بوده است که به‌طور میانگین ماهانه شش تا  هفت هزار نفر خدمات دریافت می‌کنند.

خبر اهواز 3

وی با اعلام این که شمار مراجعه‌ها در فصل زمستان و بهار افزایش می‌یابد، تصریح کرد: درمان ،غربالگری و پیگیری بیماری‌های مزمن از جمله فشار خون بالا، دیابت، چربی خون، چاقی و عارضه قلبی و عروقی جزو خدمات این مرکز است.

 مسئول  پلی‌کلینیک خانواده کارون درباره خدمات دندانپزشکی گفت: این مرکز با  پنج یونیت دندانپزشکی فعال در دوشیفت صبح و عصر خدمات درمانی، عصب کشی، جرم گیری و  .... را ارائه می‌دهد.

کمبود فضا مهمترین مشکل درمانگاه زیتون است

دکتر مینا لرزاده، مسئول درمانگاه زیتون، با اشاره به جمعیت 8 هزار نفری زیر پوشش این مرکز درمانی گفت : بیشترین مشکلات مراجعان و کارکنان در این درمانگاه نبود فضای مناسب فیزیکی است.

وی افزود: با توجه قدیمی و مسکونی بودن ملک، شرایط کافی برای ارائه خدمات نیست، اما خوشبختانه مراجعان از خدمات بهداشت و  درمان رضایت دارند.

مسئول درمانگاه زیتون ادامه داد: با توجه به نبود آسانسور و پله‌های خطرناک یکی دیگر از مشکلات این درمانگاه رفت و آمد میانسالان و بانوان باردار است.

در همین حال، فریبا باقری، مسئول پرستاری درمانگاه زیتون، عمده مشکل درمانگاه را شرایط فیزیکی ساختمان عنوان کرد و گفت: حداقل تعداد مراجعان به این مرکز در طول روز 70  نفر است که خدماتی مانند ویزیت، پانسمان، تزریقات و نمونه گیری را دریافت می‌کنند.

خبرنگار:نفیسه هوشیار
۱۰ اَمرداد ۱۳۹۷ ۱۲:۱۳
تعداد بازدید : ۵,۹۲۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید