سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۱:۱۳

اخبار

ارتقاء سلامت نظام اداری در منطقه فارس بررسی شد/ دکتر طالع:پایبندی به قانون به عنوان یک منشور اخلاقی است

در برهه ای که فساد اداری و ارتقاء سلامت نظام اداری به عنوان ریشه‌های سقوط و نجاتِ اجتماعی و اقتصادی، صورت علت و معلول به خود گرفته، رییس بازرسی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت معتقد است که جهت خشکاندن ریشه‌ فساد و تبیین نظام سلامت اداری باید تدابیر جدی جهت نیل به اهداف عالی سازمان صورت پذیرد.

به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان، قانون ارتقاء سلامت نظام اداری و مقابله با فساد با حضور رییس بازرسی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، کارشناس بازرسی و قانون ارتقاءسلامت اداری سازان، رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان و مدیران ارشد این منطقه در شیراز، اجرایی شد.

رییس بازرسی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در این دوره های آموزشی هدف ما ایجاد بستری مناسب برای  بررسی و تطبیق قوانین با سایر نهاد های کشور برای جمع بندی قوانین در جهت ارتقاء نظام سلامت اداری در صنعت نفت است .

دکتر قاسم طالع، قانون گرایی،آموزش، شایسته سالاری،پاسخگویی، انضباط اداری و مالی، شفاف سازی، کنترل و نظارت داخلی، توسعه سامانه های الکترونیکی، ایجاد الگوی مصرف و بهره وری، روان سازی خدمت رسانی و تقویت واحد های نظارتی را از محورهای مهم مبارزه با فساد و مدل بومی سنجش سلامت اداری در سازمان برشمرد.

وی با بیان اینکه این گردهمایی با هدف توسعه و استمرار و به روز رسانی اطلاعات و دانش همکاران در حوزه‌ قانون ارتقاء سلامت نظام اداری صورت می پذیرد، گفت: تمام تلاش ما به روز رسانی اطلاعات همکارانی است که اشراف کامل به قانون ندارند و یا نسبت به دستورالعمل‌ها و مقررات ضعف اطلاعاتی دارند تا از این طریق بتوانیم از وقوع هر نوع تخلفی در سازمان ها جلوگیری کنیم.

دکتر طالع بر لزوم اهمیت پیاده سازی قوانین سلامت نظام اداری در سازمان اشاره کرد و افزود : اجرا و تحقق این امر زمینه ساز رضایتمندی بوده و از بروز احساس تبعیض جلوگیری می کند.

وی گفت: باید به این موضوع توجه کرد که هر یک از کارکنان و مدیران در تمامی سطوح باید در مقابله با فساد خود را مسئول دانسته و منافع سازمان را برمنافع فردی برتری دهند.

رییس بازرسی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت با اشاره به اجرا و پیاده سازی قوانین سلامت نظام اداری عنوان کرد : مبارزه با فساد از تأکیدات مقام معظم رهبری است و با کمک اصلاح فرایند میتوان به توانمند سازی سازمان کمک قابل توجهی کرد.

دکتر طالع اضافه کرد: باید در یکسان سازی خدمات و رفع انتظارات بسیار با دقت عمل کنیم و در همین راستا برگزاری کلاس های آموزشی و کارگروه ها و نظارت بر اجرای قوانین و مقررات از اقدامات ضروری است.

این مقام مسئول، به اهمیت همکاری و همدلی در این حوزه اصرار و اظهار کرد: برنامه ریزی بازدید های دوره ای، برقراری ارتباط با مدیران و روسا، حضور به موقع در مراکز، نظارت بر اجرای دقیق قوانین از طریق نمایندگان سازمان از جمله اقداماتی بوده است که با همکاری نیرو های فعال در واحد بازرسی انجام شده است و خوشبختانه باعث افزایش رضایتمندی بوده است.

به گفته وی، در یک نظام اداری سالم، مهم ترین اصل در تحقق این امر، پایبندی به قانون به عنوان یک منشور اخلاقی است، چرا که رعایت قانون در هر جایگاهی ، سلامت اداری را پدید آورده و حفظ می نماید .

این نشست، در ادامه سلسله کارگاه های آموزش سلامت اداری در مناطق 14 گانه، در شیراز برگزار شد.

۱۷ بهمن ۱۳۹۶ ۱۳:۵۸
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۱,۴۶۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید