سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۹:۳۵

اخبار

بیست هشتمین مرکز تله مدیسین نفت در پارسیان راه اندازی شد

با حضور مسئولان ارشد بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان و مدیران منطقه پارسیان، بیست و هشتمین مرکز پزشکی از راه دور (تله مدیسین) در شرکت پالایش گاز پارسیان افتتاح و راه اندازی شد.

به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان، دکتر مهرداد امیرآبادی در خصوص ارتباط مجازی  از طریق سامانه تله مدیسین اظهار کرد: برای نخستین بار در کشور، این سیستم توسط سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت با هدف ارائه خدمات مطلوب بهداشتی و درمانی استفاده شد.

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان اضافه کرد: این طرح با هدف کاستن از حجم ارجاع بیماران به مراکز درمانی و میزان غیبت کارکنان از محل کار برای انجام اعمال تشخیصی است.

وی عنوان کرد: سامانه تله مدیسین از جمله امکانات پزشکی از راه دور است که در کنار مراکز درمانی اصلی مناطق و در مواقع ضروری مورد بهره برداری قرار می گیرد.

دکتر امیرآبادی در تبیین اهداف کلیدی راه اندازی این سامانه گفت: افزایش سطح دسترسی نواحی دور افتاده و محروم به امکانات و مراقبتهای پزشکی، مشاوره با پزشکان، کاهش هزینه و تسریع در درمان و به دنبال آن کاهش تعداد بیماران اعزامی به مراکز درمانی و آموزش و تبادل اطلاعات پزشکی از جمله این اهداف است.

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان افزود: به یقین تبادل و انتقال اطلاعات پزشکی و تخصص و آشنایی بیشتر با فناوری های جدید و روز دنیا، سبب ارتقای این سامانه و بهبود کیفی خدمات درمانی ارائه شده در سازمان می شود.

به گفته وی، با توجه به کمبود فضا و امکانات بهداشتی و درمانی دربرخی از مراکز بهداشت و درمان صنعت نفت ، مسئولان سازمان به افزایش خدمات رسانی با ابزارهای نوین جهت رضایتمندی بیشتر مراجعان توجه ویژه نموده و با برنامه ریزی های لازم با همراهی شرکت های واقع شده در نقاط دور امر درمان کارکنان را با سهولت بیشتری پی گیری می نمایند .

 

 در ادامه مدیرعامل شرکت پالایش گاز پارسیان ضمن تقدیر و تشکر از سازمان بهداشت و درمان در زمینه توسعه فعالیت ها و اقدامات در این پالایشگاه، گفت: راه اندازی سیستم تله مدیسین گامی مهم و تأثیرگذار در تامین سلامت کارکنان منطقه بوده و عامل مهمی برای ایجاد امنیت روحی در کارکنان و خانواده هایشان به شمار می رود و ما نیز در اجرای این طرح همکاری لازم جهت خرید و تهیه تجهیزات لازم را داشته ایم.

 

مهندس فرشید ابدالی دهدزی ادامه داد: این امنیت خاطر باعث دلگرمی کارکنان و بالا رفتن قابلیت اطمینان فرآورش گاز می شود و امیدواریم با فعالیت های سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت خدمات مناسب و کیفی تری را به کارکنان ارائه دهیم و انتظار داریم خدماتی که از این طریق ارائه می شود تخصصی تر شده تا بتوان تا حد امکان از بار مراجعات کارکنان به مراکز درمانی کاست.

 

لازم به ذکر است این مهم، به همت مدیر عامل شرکت پالایش گاز پارسیان ، دست اندرکاران طرح و بهداشت ودرمان صنعت نفت فارس و هرمزگان صورت پذیرفت و طی ارتباط با بیمارستان مرکزی صنعت نفت تهران و مرکز فارس بطور هم زمان راه اندازی و مورد بهره برداری قرار گرفت.

* سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت همچنان در نظر دارد در همه مناطق عملیاتی کشور تله مدیسین را راه اندازی کند تا دیگر نیازی به مراجعه کارکنان و خانواده هایشان به مراکز درمانی نباشد.

۱۹ آذر ۱۳۹۶ ۱۴:۵۲
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۱,۰۵۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید