سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ۱۶:۰۷
 

اخبار

برگزاری گرامیداشت هفته دفاع مقدس در ستاد سازمان / تقارن هفته دفاع مقدس با ایام عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) فرصتی برای تبیین فرهنگ ایثار و شهادت

​گرامیداشت هفته دفاع مقدس در ستاد سازمان با تقدیر از جانبازان،ایثارگران و خانواده معظم شهدا برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت؛ به منظور بزرگداشت هفته دفاع مقدس و ارج نهادن به مقام شامخ شهداء هشت سال جنگ تحمیلی گرامیداشت هفته دفاع مقدس در ستاد سازمان با حضور دکتر حبیب اله سمیع مدیرعامل سازمان، ناصر خالقی مشاور وزیر نفت در امور ایثارگران ، دکتر محمدعلی فلاح مهرجردی فرمانده بسیج وزارت نفت و  جمعی از مدیران ، روسا  و کارکنان ستادی  برگزار شد.

 در ابتدا  دکتر حبیب اله سمیع مدیرعامل سازمان ضمن گرامیداشت  هفته دفاع مقدس  متقارن با ایام عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) بیان داشت : این تقارن فرصتی برای تبیین فرهنگ ایثار و شهادت و فلسفه غنی فرهنگ عاشورا به نسل‌های جدید انقلاب اسلامی است .

وی با اشاره به اینکه هفته دفاع مقدس مربوط به همه اقشار جامعه است و همه در برابر برگزاری برنامه‌های هفته دفاع مقدس مسوولیت دارند افزود : انتقال مفاهیم با ارزش جنگ تحمیلی و  دفاع مقدس  تکلیفی است برای همگان تا جوانان امروزی با روحیه دلاوردی ،جوانمردی و ایثار  آشنا شوند.

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت اظهار داشت : در دفاع مقدس توانستیم حقانیت خود را به دنیا ثابت کنیم و آرامش، سربلندی و اقتدار کنونی ایران اسلامی را مرهون مجاهدت های دوران دفاع مقدس هستیم.

مشاور وزیر نفت در امور ایثارگران  بعنوان سخنران دوم این مراسم  با بیان اینکه شهادت مقامی گرانبهاست اظهار داشت : دشمنان انقلاب اسلامی که تاب پیروزی انقلاب را نداشتند بلافاصله  از هر سو به سرزمین ما حمله کردند اما اقشار  مردم ایران با همه توان خود در جبهه حضور یافته و با وجود تقدیم شهید و جانباز وجبی از خاک کشور در اختیار دشمن قرار ندادند.

 ناصر خالقی مشاور وزیر نفت در امور ایثارگران  با اشاره به اینکه ایثارگری یعنی تلاش مضاعف،تاکید کرد : ما  وامدار خون شهدا و مدیون فداکاری و از خودگذشتگی آن ها هستیم و این ایثار با هیچ کاری قابل جبران نیست.

مشاور وزیر نفت در امور ایثارگران یادآور شد : باید قدر انقلاب اسلامی ایران را بدانیم ، این امنیتی که در کشور وجود دارد را مدیون خون شهدا هستیم .

وی در پایان همکاری سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت و امور ایثارگران برای ارائه خدمات به خانواده های معزز شهدا، جانبازان و آزادگان بسیار مهم تلقی کرد.

در ادامه دکتر محمدعلی فلاح مهرجردی فرمانده بسیج وزارت نفت با اشاره به شرایط پس از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور اظهار داشت : مردم ایثارگر ایران به ندای امام خمینی (ره) لبیک گفتند،حضور مردم در دفاع از خاک کشور بسیار بی‌نظیر بود، چرا که بسیاری از جوانان همه دوران شور و هیجان خود را در دوران دفاع مقدس گذراند.

وی افزود : انقلاب اسلامی پس از پیروزی به دلیل قرار گرفتن در جنگ نابرابر به ایثارگری و جان‌فشانی احتیاج داشت و امروز مهم‌ترین دغدغه ما ترویج فرهنگ ایثار،از خودگذشتگی و همدلی باشد.

دکتر جهانبخش امینی رییس امور ایثارگران سازمان بعنوان سخنران پایانی با اشاره به تقارن ایام محرم با هفته دفاع مقدس بر تاثیر قیام عاشورا در فرهنگ جبهه‌ها، عزاداری رزمندگان و تجلیل و تکریم از ایثارگران اشاره و بیان چند از خاطرات خود در جبهه های جنگ پرداخت.

گفتنی است امسال با توجه به تقارن نخستین روز هفته دفاع مقدس با ماه محرم این گرامیداشت  چند روز زودتر با اجرای برنامه های متنوع از جمله تئاتر و ... برگزار شد و در پایان این مراسم به برندگان مسابقه نهج البلاغه ( نامه های آسمانی ) و مسابقات ورزشی ستاد سازمان جوایز اهدا شد.

۲۹ شهریور ۱۳۹۶ ۱۸:۴۲
تعداد بازدید : ۲,۵۲۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید