سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۲:۱۸

اخبار

670 نفر از گروه پزشکی در بهداشت و درمان صنعت نفت افزایش پایه سازمانی خواهند داشت

در نشست مشترک مدیران مهندسی ساختار شرکت ملی نفت و سازمان بهداشت و درمان در شیراز، اعلام شد: در راستای غنی سازی پایه ها و افزایش ساختار رسمی تاپ چارت سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، تعداد 670 نفر از 970 نفر پزشکان، دندانپزشکان و داروسازان، افزایش پایه سازمانی خواهند داشت و مابقی نیز به زودی، در حال پیگیری و انجام است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت فارس، در سفری دو روزه، مدیران شرکت ملی نفت ایران به همراه مدیران و کارشناسان سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، میهمان بهداشت و درمان صنعت نفت فارس در شیراز شدند.


در نشست مشترک این مدیران، از اصلاح چارت سازمان بهداشت و درمان و ارتقاء منابع مالی این سازمان و مناطقش سخن به میان آمد و دکتر محسن تندر، رییس منطقه فارس خواستار پیگیری و انجام این دو مهم شد.


وی در این خصوص، توضیح داد: مدت هاست که در زمینه تامین نیروی انسانی با مدیریت منابع انسانی طرح موضوع کردیم و به برگزاری نشست امروز انجامید.


رییس بهداشت و درمان صنعت نفت فارس، گفت: بالغ بر 50 هزار نفر جمعیت طبی تحت پوشش شهر شیراز و استان فارس هستند و بیش از 15 هزار نفر خدمات درمانی دریافت می کنند.


دکتر تندر، افزود: در این سال ها طرح گسترش در حال اجرا بوده ولی آن چنان که باید و شاید، انجام نشده و سطح پیمان ها افزایش چشمگیری نداشته و به فراخور توسعه خدماتی که داشتیم همچنان با مشکل کمبود نیرو مواجه هستیم.


وی اضافه کرد: در سال های اخیر، تعدادی از همکاران بازنشسته شدند، تعدادی منفک از کار، تعداد قابل توجهی به خارج از کشور جهت اشتغال به کار عزیمت و تعدادی هم متاسفانه فوت کردند و با توجه به دستورالعمل وزیر سابق، در ساختار هیچ مانوری نداشتیم و در بخش های مختلف با کمبود نیرو مواجهیم.


رییس بهداشت و درمان صنعت نفت فارس، اذعان داشت: در حالی که در 16 منطقه عملیاتی اقماری، مرکز سلامت کار و درمانگاه فعال به کار، جهت کارکنان تولید و انتقال فرآورده های نفت و گاز در حال خدمات رسانی هستند و دو خط مهم و شاهراه گاز رسانی کشور از استان فارس عبور میکند، متاسفانه واقعیت امر این است که در برخی مناطق عملیاتی به دلیل مشکل کمبود نیرو مجبور به تعطیلی درمانگاه ها شدیم و این مسئله قابل توجهی در جهت تامین نیروی انسانی است.


دکتر تندر، در جهت تحقق اهداف عالی سازمان ، خواستار ارتقاء چارت سازمانی در بهداشت و درمان صنعت نفت شد و افزایش سطح رضایتمندی کارکنان، خانواده های آن ها و ارباب رجوعان را مرغون انجام این مهم دانست.


وی با اشاره به سفر استانی ریاست جمهور و هیات دولت به استان فارس و شهر شیراز، تاکید کرد: با توجه به کلنگ زنی بیمارستان بزرگ صنعت نفت در شیراز همزمان با سفر استانی رییس جمهور، باید تعریف مناسب و بروزی برای تامین نیرو و منابع مالی این بیمارستان، برنامه ریزی استانداردی انجام شود تا در آینده با مشکلات مختلف مواجه نشویم.


************  


در ادامه، مدیر مهندسی ساختار شرکت ملی نفت در پاسخ به درخواست های مطرح شده، عنوان کرد: با پیگیری های صورت گرفته توسط مدیریت منابع انسانی سازمان بهداشت و درمان، تصمیماتی در خصوص ساختار اصلی و تاپ چارت این سازمان گرفته شده و بر طبق دستور دکتر محسن خجسته مهر؛ مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران، چارت بهداشت و درمان تغییرات قابل توجهی خواهد داشت.


قاسمعلی بازآیی، افزود: در راستای غنی سازی پایه ها و افزایش ساختار رسمی این سازمان، جهت پزشکان، دندانپزشکان و داروسازان، یک یا دو پایه افزایش پایه(گرید) سازمانی خواهیم داشت و در حال حاضر تعداد 670 نفر شامل این مهم می شوند و 300 نفرِ مابقی نیز به زودی صورت می پذیرد.


به گفته وی، بر اساس دستور مقام عالی وزارت، تا حد ممکن افزایش پایه ها را انجام می دهیم و تغییر ساختار سازمان بهداشت و درمان را پس از راه یابی به کارگروه کمیته ارزیابی، پیگیری جدی خواهیم نمود.


*************  


همچنین، رییس امور اداری نیروهای غیر رسمی و ساماندهی پیمان های مستمر شرکت ملی نفت نیز در ادامه در راستای گروه بندی شغلی کادر درمان در طرح طبقه بندی مشاغل، اظهار داشت: سمت های مد نظر و فرصت های شغلی متناسب با بهداشت و درمان جهت ارائه پیشنهاد و افزودن به لیست طرح طبقه بندی مشاغل از سوی مدیران بهداشت و درمان ارائه و اعلام شود.


فاطمه قویدل، افزود: این پیشنهادات در کارگروه مربوطه ارائه و مورد بررسی قرار گرفته و جز موارد درخواستی شرکت ملی نفت مطرح خواهد شد.


وی گفت: اصلاح چارت طرح طبقه بندی مشاغل می تواند تغییرات مناسبی در جهت رفع کمبود نیروی انسانی در بهداشت و درمان صنعت نفت به همراه داشته باشد و در این راستا سعی داریم در کارگروه فوق، کمک های قابل توجهی به این سازمان ارائه شود.


*************  


گفتنی است؛ در این نشست، قاسمعلی بازآیی؛ مدیر مهندسی ساختار، فاطمه قویدل؛ رییس امور اداری نیروهای غیر رسمی و ساماندهی پیمان های مستمر، ابو علی غیاثی؛ مشاور مدیر مالی، محمد حسن امینی؛ معاون مدیریت مهندسی ساختار، علیرضا حسین زاده؛ دبیر کار گروه تخصصی قراردادهای مستمر، محمد علی عبادی؛ کارشناس کنترل برآورد پیمان از شرکت ملی نفت ایران و علیرضا بیگدلی؛ مدیر منابع انسانی، زهرا احسانی؛ رییس تامین نیروی انسانی، امیر حسن جمالی؛ رییس امور پیمان و سمیه نظری؛ کارشناس مهندسی ساختار از سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، به همراه رییس و مدیران ارشد منطقه فارس، حضور داشتند.
 
۱۸ مهر ۱۴۰۲ ۱۶:۵۸
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۴۶۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید